Autor: Dr.sc.Slobodan Elezović,prof.
Datum objave: 15.07.2014
Share
Komentari:


Aida

60.splitsko Ljeto

Glazbeni program

http://www.splitsko-ljeto.hr/60.-Splitsko-ljeto/Glazbeni-program/Aida

Giuseppe Verdi, Aida

Dirigent: Nikša Bareza

Redatelj: Dražen Siriščević

Scenograf: Slaven Raos

Kostimograf: Juraj Zigman

Koreografi: Oskar Harmoš i Dinko Bogdanić

Oblikovatelj svjetla: Zoran Mihanović

Zborovođa: Nina Cossetto

Izvođači:

Egipatski kralj: Luciano Batinić

Amneris, njegova kćer: Elena Cassian

Aida, etiopijska princeza, robinja: Kristina Kolar

Radames, egipatski vojskovođa: Kamen Čanev

Ramfis, veliki svećenik: Ivica Čikeš

Amonasro, etiopski kralj: Carmelo Corrado Caruso

Glasnik:Vinko Maroević (14.7) / Špiro Boban

Svećenica: Ivana Lazar

Zbor, Orkestar i Balet HNK Split

Hrvatski puhački orkestar Gradska glazba Imotski



Primarna i najveća zadaća televizije kao socijalno visokopojasnog utjecaja je najprije u izravnim prijenosima dogadjanja kao vrijednoga dokumenta vremena i zbivanja u njemu, čemu smo mogli danomice svjedočiti nizom prijenosa utakmica u ukupnom programu svjetskoga nogometnog prvenstva, od uvodne igre Hrvatska - Brazil, s nizom dramatičnih elemenata u tijeku zbivanja za trajanja te startne utakmice, do dramatične završnice: Argentina - Njemačka, 13. srpnja, kada  je u 113. minuti postignut gol za Njemačku i odveo je na pobjedničko postolje Mundijala, 2014.

.


Odamh nakon planetarno najgledanijega izravnoga programa u svakodnevnim prijenosima utakmica, u ponedjeljak, 14. srpnja, HRT 1 odvodi svoje gledateljstvo, izravnim prijenosom, na povijesni splitski Peristil i svečanu izvedbu Verdijeve opere Aida, kojom je započeo ovogodišnji 60. jubilarni program poznatoga ljetnoga festivala - Splitsko ljeto, čiji je umjetnički sadržaj planiran u razdoblju od 14. srpnja do 14. kolovoza, 2014.

Umjetnost pridonosi kulturi i češći izravni prijenosi bi uvjetovali nastajanje i nove publike, gledateljstva koje bi se omasovilo i na primjerima klasičnih velikih djela operne umjetnosti na  koju je hrvatska tradicija osobito ponosna, pa i u suvremenosti nailazimo na pet nacionalnih kazališta o čijoj je suradnji riječ izrekla i Prof.dr.sc.Andrea Zlatar Violić, ministrica kulture RH, na svečanosti otvorenja Splitskoga ljeta.

Svečana izvedba Aide, povjerena je redatelju - debitantu gospodinu Draženu Siriščeviću ,vrsnom poznavatelju operne umjetnosti kreatoru i mnogogodišnjem voditelju tv-emisije Opera Box, koji se na Peristilu predstavio svojom režijom slavne Verdijeve opere koja na toj prirodnoj sceni za odrednice dramaturških koordinata djela, osobito senzibilizira sve sudionike velikoga umjetničkog čina.

Redatelj Dražen Siriščević je ponudio izvedbu djela koja je imala mizanscensku harmoniju, usuglašenu s ritmičko-dinamičnim pristupom partituri pod vodstvom Mo Nikše Bareza, koji je ovom izvedbom, ostvraio  svoju 47.predstavu Aide na Peristilu,tijekom nekoliko svojih splitskih desetljeća.

Koreografija gospodina Dinka Bogdanića je izvedbi Aide dala dopunski

scensko-maestetični ugodjaj koji je isticao diskretni šarm erotskoga potencijala u zanosima rituala pobjedničke masovne scene, skladnu dinamičnu razigranost malih crnih robova u sobi Amneris, kao i ujednačenu otmjenost svećenica u Phatovu hramu.

Kreativno ekspresivan i izvanredno složen umjetnički trio – majstor (recimo konkretno-velemajstor) svjetla, kostimograf, te scenograf ove predstave, stvorili su ugodjaj Aide na Peristilu za pamćenje i snažan poticaj zanimanju za otkrivanje festivalskoga Splita pod zvijezdama,u ime češćih mogućnosti opere na otvorenim prostorima u povijesnom Dioklecijanovu gradu.

Kostimograf Juraj Zigman, oblikovatelj svjetla Zoran Mihanović i scenograf Slaven Raos,djelovali su metodičkim odnosom trostrukoga pletera, koji je stvorio dragocjenu podlogu za raspone sugestivne ekspozicije ugodjaja svake scene u gotovo filmski izmjenjivih ambijentalnih odrednica, za svaki  dio radnje unutar dramaturške cjeline djela.

Dizajn kostima,stilizacija staroegipaske ikonografije u aplikaciji na suvremeni izbor materijala za kostime svih sudionika izvedbe,stvorili su vizualnu svetkovinu na sceni,koja je uvrstila, kao naglašenu funkcionalnu dimenziju likovno-scenske prezentacije i majstore šminke i vlasuljare…..

Izvedba ove Aide je ujednačena, visokim razinama suradnje svih, postigla domet velikoga umjetničkog čina, od prve izvedbe jubilarnoga Splitskoga ljeta,14.srpnja…..

Protagonisti Aide su nosili svoje dionice s nadahnućem,od Kristine Kolar i Elene Cassian kao Aide i Amneris, Kamena Čaneva kao Radamesa, Ivice Čikeša u ulozi Ramfisa, Carmela Corrado Caruso kao Amonasra, Luciana Batinića kao Kralja, te Ivane Lazar kao Svećenice i Vinka Maroevića u ulozi Glasnika…….

Zbor,poznato lijepo složenih i ekspresivnih glasova Opere splitskoga HNK, bio je za ovu umjetničku zgodu povjeren akademskoj glazbenici Nini Cossetto i s orkestrom Opere HNK Split,osnažen puhačima iz sastava puhačkoga orkestra iz Imotskoga, je tvorio pažljivo gradjen okvir za sugestivno jaku izvedbu pod osmišljenim vodstvom Mo Bareze koji je uzornu suradnju ostvario sa svima u predstavi, načinom punoga respekta i podrške svima, što je osobito godilo protagonistima u ime osobne izražajnosti svojih umijeća i vokalno izvedbenih finesa u dinamičkom reljefu svake od dionica u slavnom Verdijevu djelu.

Peristil će ove jubliarne sezone Ljeta, biti scena za Verdijevu Aidu,  još i u srijedu, 16. i petak,18. srpnja, u 21 sat.       

1111
Kategorije: Glazba
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.