Autor: mr.Filip Matošić
Datum objave: 01.04.2012
Share
Komentari:


Alkohol

Kemijski učinak alkohola na organizam je složen

Alkohol

Što više pijemo, imamo dojam da smo privlačniji i seksepilniji, utvrdili su francuski istraživači, ističući da taj osjećaj nije izazvan kemijskim svojstvima alkohola.

Kemijsko svojstvo alkohola, u svakom slučaju, ima djelovanje na ljudski organizam i opušta tijelo, čovjeku “briše” standardne oblike ponašanja i uvodi ga u svijet imaginarnog, neodgovornog. Tako, alcohol u ljudima stvara irealnu sliku o njima samima i okolini u kojoj su. U većim dozama i češćim konzumiranjem alkohola čovjek posve gubi relaciju s realnošću i živi u izmišljenom, svijetu koji stvara alkohol, uz ovisnost koja stvara potrebu za što većom i češčom konzumacijom alkohola. Kao što je poznato alkoholičari u završnim fazama, postaju disfunkcionalni i asocijalni i teško dolaze do financija, da bi nabavili nove količine alkohola, za opijanje (ista stvar kao i s opijatima, drogama). Takove okolnosti navode ih na prosjačenje, krađe i provable, koje kulminiraju sukobom sa zakonom, nizom prijestupa i uhićenjima, koja ih bacaju u krimi milje.            

Naslovljena kao "Ljepota je u oku pivopije" (La beaute est dans les yeux du buveur de biere), studija je rađena u suradnji s američkim Sveučilištem u Ohio-u, a objavljena u britanskom listu  Psychological Journal .

Istraživači su najprije testirali 19 posjetitelja jednoga bara, koje su pozvali  da na ljestvici od 1 do 7, ocijene svoju privlačnost, inteligenciju, originalnost i humor, a potom su im izmjerili razinu alkohola u krvi. Kao što su i očekivali, veća razina alkohola u krvi, pobudjivala je njihova osjećanja o sebi kao  privlačnijim i seksipilnijim.

 

To dokazuje da alcohol, svojim kemijskim djelovanjem utječe na percepciju realnoga. Naravno, da će ljudi koji povremeno piju, biti isprva  svjesni da se radi o utjecaju alkohola na njihovu psihu, te zbog toga imaju “uljepšanu sliku o sebi” Kod ljudi koji su prešli funkcionalni prag alkoholizma i ušli u disfunkcionalnost, gube odnos s realnošću i ne mogu davati odgovore koje su dali ispitanici. Njihovi odgovori, bi se morali pomiriti s ovisnošću i tek onda ih ispitati što misle o sebi.  

 

Znanstvenici su testirali i 94 muškarca u laboratorijskim uvjetima. Pojedini su dobili alkoholno piće, drugi pak svojevrsni placebo, tj. mislili su da piju alkohol, iako ga u njihovom piću nije bilo, dok su treći pili alkohol, a da to nisu znali.

Volonteri su zatim, kao i u prethodnom pokusu, zamoljeni  ocijeniti  svoju privlačnost.

Ispostavilo se da su svi koji su mislili da su pili alkohol sebe držali iznimno privlačnim, dok su oni koji su pili alkohol bez svojeg znanja, imali znatno skromnije mišljenje o sebi.

 

Ovaj primjer ilustrira teoriju da mozak pamti kako je reagirao prigodom pijenja alkohola, stoga ljudi koji nisu pili alcohol,  podsvjesno, u sebi, su stvorili sliku kako je to kada ga piju i ponovno izazvali efekt alkohola. Oni koji su pili alkohol nisu ga popili u količinama u kojima ga uvriježeno piju, u lokalima,da bi o sebi stvorili “uljepšanu sliku” i  time su bili nesigurniji.  

 

" Istraživanje pokazuje da smo sami sebi privlačniji uz samu pomisao da pijemo alkohol. Pritom, količina ispijenog alkohola nema nikakav utjecaj na čovjekovu sliku o sebi", objasnio je Lorraine Begg, profesor socijalne psihologije, na Sveučilištu Pierre Mandes - France, u Grenoblu.

 

Naravno da je količina alkohola bitan element, ali ne i toliko koliko dugo pijemo alkohol, jer učestalije ispijanje alkohola pomjera granice u kojima smo manje ili više svjesni realnosti o sebi i oko sebe.

 

On je objasnio da je to posljedica kulturnog fenomena po kojem nas piće čini atraktivnijim.

 

To nije kulturološki fenomen, nego fenomen adolescencije, tijekom koje neodrasla djeca pokušavaju  više sličiti odraslima, ista pojava kao i cigarete (puše djeca i budale), sve dok osoba tjelesno odrasla ne sazrije u svojoj glavi, ne bude  svjesna da alkohol nema nikakav utjecaj na to koliko su privlačni ili ne, u stvarnosti.

 

Glede izjave stava gospodina zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića,da bi mladi s bocama u rukama na javnom mjestu, trebali biti kažnjeni, novčano ili zatvorom, izjava je  osobe na položaju, nepromišljene osobe, jer šalje poruku “pijte mladi, do mile volje, sve dok Vas se ne vidi”. Umjesto takve izjave, mlade ljude treba educirati, ne samo o alkoholu koji je u našem sustavu educiranja trivijalna stavka, već bi tim  mladim ljudima trebalo ponuditi, u zamjenu za alcohol, znanje koje ih vodi do nukleusa njih samih  u sebi , kako bi spoznali što je to život i kako ga živjeti. Škola mora, imperativno, poučavati,  osobito srednjoškolce, vještini spoznaje samih  sebe,te vještni i  umijeću življenja.           

 

 

 

 

974
Kategorije: Fenomeni
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.