Autor: Dr.sc.Slobodan Elezović
Datum objave: 15.07.2013
Share
Komentari:


B I S E R K A CVEJIĆ

O Biserki i osobitim umjetničkim postignuićima, s primjerima……


BISERKA r. Katušić, CVEJIĆ, mezzosopran, Krilo – Jesenice,Omiš, jedna od najvećih opernih umjetnica XX. stoljeća. 

 

Djetinjstvo i ranu mladost provodi u Liege-u, Belgija, gdje spontano započinje s pjevanjem, koje će je kasnije usmjeriti do najviše razine u opernoj umjetnosti.

Školuje se i diplomira pjevanje u klasi Prof. Josipa Rijavca,istaknutoga opernog tenora i pedagoga, u Beogradu, gdje i debitira, i razvija se primarno na opernoj sceni, u okrilju duge i sustavne pažnje Mo Oskara Danona, snažnim odjekom svoga osobitog glasa, mezzosoprana, koji je ujednačenih registara i odnosa centra, obujma središnjega položaja, te simetričnih smjerova s opsegom visokoga i niskoga registra.  Ta prirodna vrijednost, visokokultiviranog odnosa u emisiji tona, u lakoći izvedbe najzahtjevnijih vokalno-tehničkih pretpostavki, akcelerirali su nastajanje kreacija u profiliranju najvećih mezzosopranskih uloga, poglavito iz opusa talijanskih, francuskih i ruskih skladatelja,te s posebnim naglaskom na ostvarenja iz opusa srbijanskih kompozitora.

Umjetnost Biserke Cvejić se temelji na inventivnoj sintezi vokalne tehnike, u punoj funkciji interpretativne snage vokalne i psihološke odrednice tumačenoga lika u koordinatama dramaturških zadanosti djela.

Time se u cijelom bogatom opernom opusu velike umjetnice,  profilira galerija protagonističkih likova u glazbenim dramama, koje je snagom svoje osobnosti pune emocionalnih naboja, Biserka Cvejić uznosila na najviše razine glazbenih i glazbeno-scenskih postignuća.

Sve se to odvijalo na velikim domaćim, južnoslavenskim scenama, kao i na mnogobrojnim inozemnim koncertnim i opernim,  te osobito na najvećim svjetskim opernim scenama, tijekom intenzivnih umjetničkih sezona aktivnoga i dinamičnog kreativnog života u svijetu vrhunskih dostignuća operne umjetnosti.

Od 1959. do 1979., Biserka Cvejić je solistica bečke Državne opere, gdje postaje i Kammersangerin, 1979. 

Od 1961. do 1968., godine je kontinuirano solistica Metropolitan opere u New Yorku.

U medjuvremenu se kreacije Biserke Cvejić rasprostiru glazbeno-umjetničkim prostorom i poglavito opernim scenama, od  milanske Scale,  londonskog Covent Gardena, moskovskog Boljšoj teatra, Teatra „Kirov“ u St. Petersburgu, Teatra Colon u Buenos Airesu, Teatra San Carlo, u Napulju,  pa Opere  u Rimu,  Parizu, Arene u Veroni, Berlinu, Tokyju.......do završnice opernoga umjetničkog puta i niza oproštajnih predstava ,1979.

Biserkina Amneris je umjetnici otvorila vrata Državne opere u Beču, 4.X.1959., s Birgit Nilsson kao Aidom, Metropolitan Opere u New Yorku, 14. IV.1961., opet s Birgit Nilsson, Covent Garden opere u Londonu, s Galinom Višnjevskom kao Aidom, Boljšoj tetara u Moskvi, a ubrala je ovacije i na Peristilu u Splitu,16.VII.1959., .......... pa 24.VII.1960.,nakon predstave, MO Kurt Adler joj spominje angažman u Metropolitan operi u NYC,

u kolovozu 1968.je Amneris na stotoj izvedbi „Aide“u veronskoj Areni,nakon što je 8. lipnja tumačila Amneris u Teatro Colon de Buenos Aires

1968 Verdi AIDA, Teatro Colon de Buenos Aires, 8.juni,1968.

Martina Arroyo (Aida), Carlo Bergonzi, Nicola Rossi Lemeni, Cornell MacNeill, Biserka Cvejic, Jorge Algorta, Lydia de la Merced, Horacio Mastrango; Coro e Orchestra del Teatro Colon de Buenos Aires, Bruno Bartoletti .8.juni,1968.

1.slika

http://www.youtube.com/watch?v=xuaX0fILaeI&feature=related 5 Biserka ,start

http://www.youtube.com/watch?v=lewD7E1H8PE&feature=related 6 Biserka to Aida

3.slika

http://www.youtube.com/watch?v=1mNliiSWtlc&feature=related 13 Biserka

http://www.youtube.com/watch?v=NYAgat_Lnv0&feature=related 14 Biserka

http://www.youtube.com/watch?v=6i4xSKZs2t8&feature=related 15duet Biserka i Aroyo

6.slika

http://www.youtube.com/watch?v=klp_T04z64U&feature=related 22 Biserka, sudnica

http://www.youtube.com/watch?v=T99_ZKgEiuY&feature=related 23 Bisrka, sudnica

http://www.youtube.com/watch?v=z2E0vHzvu-A&feature=related 24 Biserka.sudnica

 

Amneris, u tradicionalnom rasporedu „reda veličina“, a to znači u dvojakoj ekspoziciji. Lik u socijalnom aspektu, najviše hijerarhijske točke, Faraonova kćer, majestetična do „vrste božanstva“ u tradiciji staroegipatskoga poimanja, a uz to i žena s temperamentom jakog impulsa koji je odgojem i društvenim okvirom „omedjen“, drilom oblikovan. Uprkos svemu u odnosima Radames – Aida - Amneris, spoznajom da je nevoljena, ona moćnica, koja snažno čežnjivo voli, radja ljubomorom koja se suptilno začinjuje osvetničkim supstratom kao pokretačkom snagom nagonske rušilačke moći. Ipak, u najvišem „faraonskom dostojanstvu“, Amneris sve spletove proturječnih struja u sebi nosi kao svoju temeljnu individualnu muku „pod velikom kupolom“,  koja medjutim popušta u „statici“ i urušava se u kompleksnoj i velikoj sceni „sudnice“,  kada bespomoćno i bespovratno shvaća da je Radames za nju izgubljen, a time i ona sama u sebi osjeća gorku tragiku osobnoga poraza,  jer ni najsjajniji i najmoćniji faraonski tron, ne nadomješćuje glas „muklog srca“, Radamesov dosljedan otklon od svih njezinih izraza ljubavi , čežnji i nadanja. Sve navedene aspekte profila lika Amneris,  Biserka Cvejić izgradjuje velikom izražajnošću u volumenu. S mnogo ploha i nijansiranim psihološkim odrednicama za svaki impuls kao ishodište struje koja odredjuje slojevitost lika i situacija, u kojima je masiv vrijednosti lika Amneris, ona značajka koja je gotovo prirodno, svaki Biserkin nastup u ulozi Amneris  pomicala težište vrijednosti na stranu toga lika, a time osobito nadahnjivala partnere u ostalim protagonističkim ulogama ovog Verdijeva remek-djela.

„Quale insolita gioia nel tuo sguardo“, u prvom pristupu Radamesu, “Vieni,o diletta appressati“,  tercet s Aidom i Radamesom, „Vieni:sul  crin ti piovano“, pa „Fu la sorte dell,armi a,tuoi funesta“, duet s Aidom, koji je u pristupu Biserke Cvejić kao Amneris, remek-djelo glazbene psihologije, od lukave prijetvornosti, podmuklosti, simuliranja, dvoličnosti i ulagivanja, sve što je Verdi bio namijenio toj ulozi ali je interpreti gotovo redovito ne ostvaruju jer je prezahtjevna, slojevita, naporna, bez vrlo dugoga i studiozniog rada, uostalom kao i sve velike operne uloge u ukupnoj opernoj lireaturi.   “Su! del Nilo al sacro lido“, potom „L,aborrita a me sfuggia“, pa duet s Radamesom,“Gia i Sacerdoti adunasi“, pa „Ohime!.morir mi sento“ i anatema sudcima kao finalni krik očaja izgubljene žene slomljena srca.

 

Verdijeva Amneris, u „Aidi“, Eboli, u „Don Carlosu“, Azucena, u „Trubaduru“, Ulrica, u„Maskenbalu“,Preziosilla, u „Moć sudbine“, Maddalena u „Rigolettu“,Bizetova Carmen, u „Carmen“,  Dalila, u operi „Samson i Dalila“, C.Saint-Saensa,  Laura u Ponchiellijevoj operi „Gioconda“,Marina u„Borisu Godunovu“, M.P. Musorgskog, Končakovna u „Knezu Igoru“, A. Borodina, tek su neke od najvećih Biserkinih svjetskih kreacija, koje je pronosila najslavnijim opernim pozornicama, uvrštavajući u svoj kalendar nastupa i domaće scene, uz najveće svjetske, pa je često bilo moguće Biserku slušati u Zagrebu, izmedju nastupa u Beču i Milanu, u Splitu, nakon  Londona, a uoči Moskve, na sceni u Beogradu, u HNK „Ivan pl.Zajc“ u  Rijeci, neposredno prije nastupa u New Yorku., Buenos Airesu, Tokyu……

Biserka Cvejić pjeva na velikom svečanom koncertu, u New Yorku, kojim se zatvara scena stare Metropolitan opere, koja je utjecajno živjela od 22. listopada, 1883., do 16. travnja, 1966., kada je oproštajni koncert, Gala Farewell, bio okupio najjače i najveće snage opernoga svijeta toga doba. 

Potom je Biserka Cvejić i u prvoj predstavi, nakon svečanoga otvorenja novoga MET-a, u Lincoln - Centre, NYC, kao Laura u Ponchiellijevoj „Giocondi“,s Renatom Tebaldi  i  Francom Corellijem,   kao protagonistima operne večeri, 22.  rujna, 1966.

Bila je Biserka i Amneris u Verdijevoj „Aidi“, na stotoj izvedbi toga djela u velikoj veronskoj Areni, kolovoza, 1968., kada je dobila jednodušne stručne pohvale za ukupnu interpretativnu snagu i emisiju tona sa svim pretpostavkama optimuma u afirmaciji Verdijeve vokalne dionice i tehničko-izvedbenih uvjeta za punoću opsega i obujma vokalnih vrijednosti opernoga lika.

Završetkom svoje blistave operne umjetničke karijere, Biserka Cvejić se posvećuje vokalnoj pedagogiji, već 1980.

Od tada, velike uspjehe umjetnica ostvaruje svojom vokalno- pedagoškom djelatnošću, osobitih metodičkih pristupa kojima harmonično razvija vokalnu tehniku, interpretativne zadanosti voklane dionice izabranog opernoga lika, kulture pokreta,  „govora tijela“, sklada  mimike, geste, dinamike i ritma scenskoga pokreta uz glazbenu tj. glazbeno-scensku dimenziju lika, s naglascima na vrijednosti psihološkog profila koji etapno razvija do razine zrele  prezentacije na opernoj sceni, s već nastalom plejadom svojih studenata od kojih su neki osvojili i najveće operne scene današnjega svijeta, pa uspješno njeguju staze na kojima je briljirala i njihova profesorica  Biserka Cvejić.

                                                          Dr. sc. Slobodan Elezović, prof.

 

 

Trolist, kao organska nerazlučiva cjelina: kompozitor - djelo – izvodjač, znači pretpostavku za uspješno i utjecajno umjetničko stvaranje i dostignuće, pa kada se naidje na postignuća tolikih vrijednosti koje nosi, svojim uspjesima, gospodja Biserka Cvejić, tada je specifična težina svakoga nastupa veća pa i najviših razina.

Dvije arije Eboli iz Verdijeva „Don Carla“,4. rujna,1967. Tokyo, Japan                            A.http://www.youtube.com/watch?v=vulqbSQOAxA&feature=related

B.http://www.youtube.com/watch?v=ONAXJtpoB8o&feature=related

Eboli, u luku s kaskadama, od 2. slike i Canzone del velo:“Nei giardin del bello“, uz duet s Carlom, u 3. slici i furiozan tercet s Carlom i Rodrigom “Al mio furor sfuggite invano“ i „Trema per te, falso figliuolo“,  pa kulminirajuća, katarzična “Pieta! Perdon! Per la rea che si pente“ i „Ah, piu non vedro la Regina. O don fatale“,  u petoj slici. Biserkina Eboli, spoznaje da nema Carla, ona mu ne znači ništa, uprkos  bezgraničnoj, strasnoj ljubavi prema njemu; Kraljica je prokazana Kralju i nedjela Eboli, nizom su naslagala teške, sudbonosne nevolje svima oko nje. 

Eboli, u dramatičnom trenutku  raskola odnosa Kralja i Kraljice, u valu svojeg  velikog  grizodušja  kao podloge katarzi, Kraljici priznaje svoje podle motive i  svoju  krivicu za sve što je nastalo, pa velikom arijom „O don fatale,“ proklinje svoju taštu ljepotu koja ju je navodila na najgnusnije ponašanje,  odnose i zlodjela.

Ta arija Eboli je Verdijeva psihološka studija,  kojom, u velikom i tehnički izvanredno zahtjevnom vokalno - ekspresivnom luku,  Eboli izražava svoju bit, svoja proturječja, snagu sraza svoje strasti i savjesti,  i svoj  pokajnički  katarzični  impuls.

Sve je to, medjutim, za stanje i spas svih oko nje , prekasno, pa je i taj njezin pokajnički krik utoliko teži,  dramatičan, s jakim duševnim akordima tragike, a to je sve čitljivo briljantnom velikom arijom i vrhunskom izvedbom Biserke Cvejić, svakom izvedbom te uloge na svakoj od najvećih svjetskih opernih scena.

1967., kada je Japan htio, najboljim vokalno-umjetničkim snagama tadašnjega opernoga svijeta, obilježiti puno stoljeće života Verdijeva remek- djela,  opere Don Carlo,  nastale i praizvedene, 1867., u Parizu, 

u slavljeničkoj podjeli za izvedbu djela u Tokyju, rujna, 1967., je uz  primadonu Biserku Cvejić, i sopranistica Gwineth Jones, Nikola Rossi Lemeni,  Sessto Bruscantini, Shandor Konya,.....

 

Biserka Cvejić je svojim istraživačko-analitičkim pristupom kao metodičkoj konstanti u radu, beziznimno, svakoj skladbi s respektom na vrstu na stilske značajke epohe kojoj skladba pripada, te kojoj etapi skladateljeva opusa spada, manifestirala sustavno izgradjivan odnos harmonije dubine i širine obuhvata značajki skladbe.

Arija Azucene iz Verdijeva „Trubadura“

http://www.youtube.com/watch?v=_VboyJd7jmw&feature=related

Azucena, je lik koji Biserka gradi na liniji nastaloj kao svojevrsni amalgam suludoga osvetničkog nagona i mističnosti utkane u psihološku potku iz koje izrasta  profil mračnoga lika jakog naturalističkoga izraza kojim se brani i napada, stvarajaući sve žešće spletove u kojima se ostali protagonisti  drame nalaze kao u „paukovoj mreži“, te postaju žrtve demona koji će, postigavši cilj - uništenje svih oko sebe, uništiti i sebe. Svojom Azucenom, Bisreka je uvijek iskazivala da je grandiozna glumica i, da nije bila operna umjetnica, mogla je biti velika zvijezda dramske scene u koordinatama  histrionskih  izričajnih volumena. Kreacijom Biserke Cvejić, kao Azucene, postaje jasnije i nadahnuće autora, Verdija, koji je, hipom, htio djelo nazvati Azucena, umjesto Trubadur

Gospodja Cvejić je, svojim umjetničkim nastupom, reprezentant autora, razinom, opsegom i volumenom  ostvarenoga djela, što autoru donosi, svakom takvom izvedbom, nove akcente uvažavanja, a izvodjaču, kao jedinom i nenadomjestivom tvorcu punoga reljefa djela, nove „koncentrične krugove” utjecaja, koji se temelji na značajkama djela, jednako kao što je i djelo ovisno o pristupu i razni izvodjača.

To je iznimno vrijedno za optimalan pristup djelu i mogućnost izbora puta za nastajanje kreacije u izrazu slojevitoga procesa u realizaciji, prema egzaktnim odrednicama autorovih zadanosti, kao iskaza njegovih intencija.

Arija Carmen, iz Bizetove istoimene opere

http://www.youtube.com/watch?v=-7StqF2kSag&feature=related

Carmen, od snažno fokusiranoga starta, od centrifugalno ponudjene Habanere “L,amour est un oiseau rebelle“,  pa gradirane zavodljivosti

u Seguedille i duetu s Joseom,  “Pres des remparts de Seville“, do efektnog finala I. čina, s Zunigom, „Voici l,ordre“Carmen kreće žestokim uzlazom. 

Takvim zamahom razvija razigranu raskalašnost u startu II. čina - Chanson boheme“Les tringles des sistres tintaient“,  susret s Joseom i „Enfin c,est toi“,  pa duet „Je vais danser en votre honneur“,  “Non,tu ne m,aimes pas“, “Bel officer“,“Voyons que j,essaie a mon tour....En vain, pour eviter“, “Hola! Jose!“, potom „Si tu m,aimes,Carmen“, duetino s Escamillom, i napokon finalni susret i tragičan rasplet s Joseom, „“C'est toi“- „C'est moi“.

Biserkina Carmen nosi paletu bogato složenih nijansi, studiozno biranih najtoplijih i najžarkijih boja koje se, množinom zapleta, dinamičnom promjenljivošću motiva i intenziteta njihova izraza, miješaju i pretapaju u teže, zgusnutije tonove tamnih podloga koje se šire i sve rijedje dobivaju „udare svjetlosti“,  da  bi, u finalu IV. čina,  u sudbonosnom susretu s Joseom,  ostao tek privid svjetla - podržavan jedino kapricom, čija je cijena - život.

Psihološki i vokalno-interpretativni pristup razini u nastalom opusu kreacija Biserke Cvejić tvore temelje moći utjecaja i snage umjetničkoga ugleda slavne umjetnice,te svjedoče uzornu stvaralačku glazbeno-umjetničku stazu koja je u impresivnom nizu godina afirmirala  glazbenu i glazbeno-scensku umjetnost velikoga  ishodiša koje je najprije oblikovalo umjetničku ličnost, a potom radijantno širilo najveća postignuća – urbi et orbi, diljem svih strana, na najvećim scenama glazbenoga svijeta.

Budući da je glazba svojevrsni,  nenadomjestiv „seizmograf emocija“,  kao takva, u suvremenom komunikološko - komunikacijskom vrednovanju,  je nedvojbeno najvećega utjecaja  u iskustvima čovjekova života, i u suvremenim  antropološkim pristupima  se iskazuje vitalnim faktorom utjecaja na procese harmonije čovjekova duha,  kao podloge za uspješnost mnogih od njegovih aktivnosti.

Stoga postaje razložnom spoznaja o značajkama najvećih stvaralačkih glazbeno-umjetničkih opusa, kakav je i opus gospodje Biserke Cvejić kao dame s  epitetom -  prima donna assoluta.

Vokalna umjetnica, osobita bojom, volumenom i izražajnom snagom glasa, koji je, lakoćom emisije tona u ujednačenosti svih registara, njegovala i izražavala punom mjerom svake od odrednica vokalne  dionice,  u mnoštvu  ostvarenih, na svim domaćim, kao i na najvećim svjetskim koncertnim i opernim scenama, Biserka Cvejić je desetljećima svojega moćnog umjetničkog djelovanja, ostvarila najvišu  umjetničku razinu i utjecaj kojim je promicala  vrijednosti i značajke srbijanske glazbeno-scenske baštine i sugestivne utjecajnosti autohtonih vrijednosti stvaralačkoga talenta, energije, imaginacije, ovijenih  znanjem i iskustvima, koje  sustavno  sjedinjuje u  svojoj  osobnosti.

Umjetničkom razinom u  psihološkom oblikovanju glazbene fraze, za potpun volumen u umjetničkom pjevanju, svim vrstama vokalno-umjetničkih sadržaja  i  stilskim obilježjima epoha, iz čije je tradicije izabirala sadržaje svojih programa na koncertnim podijima domaćih i svjetskih središta, kao i antologijskih opernih kreacija u protagonističkim ulogama djela iz domaće i svjetske okosnice operne literature, Biserka Cvejić ostvaruje nedvojbeno najvišu razinu vokalno-umjetničkih vrijednosti u  vokalno-umjetničkoj stvaralačkoj ponudi, kroz vrijeme XX. stoljeća. 

Kreacije Biserke Cvejić, razabrane s motrišta antropologije glazbeno-scenskoga teatra, u suvremenoj  artikulaciji, upućuju pažnju  na sintezu  vrijednosti utkanih u složenu opstojnost autohtone kreacije.

Izvodjač na sceni,a poglavito u projektu glazbene scene kao što je opera,posvećuje se spoznaji, razvitku i distribuciji osobne energije kao poticajno učinkovitog faktora u scenskom zbivanju temeljenom na psihološkom profilu lika koji tumači i interakciji s ostalim likovima iz „tkanja“ dramsko-scensko-glazbenoga postignuća.

Kao što nema vokalne radnje koja istodobno nije i fizička aktivnost, nema niti fizičke radnje koja istodobno nije i mentalna akcija. Ti spletovi izvora aktivnosti i vrste medjusobnoga odnosa proizvedenih vrijednosti, tvore slojevitu složenicu – kreaciju, koja, harmoničnim odnosom svih sastojaka koji je jamče, dostiže razinu najveće dominante u stvaranju umjetničkoga djela, operne uloge.

Postoji li fizički trening, mora postojati i mentalni trening, pa se nužno očekuje sustavnost u pristupu obim faktorima koji odredjuju prostore i obujme kreativnoga procesa.  Odnos i sklad tih tvorbenih faktora, kada je umjetnik na sceni, odredjuje sugestivnu prijenosnu snagu umjetnika u profiliranju lika koji tumači, pronoseći ga scenskim situacijama tijekom cijeloga zbivanja, koje se stvara i razvja u posvemašnjoj suradnji umjetnika s redateljem i dirigentom, u operi.

A taj „trolisni sklad“ kao temelj kreativnoga uzleta i ostvarenih visina kao kreativne razine, odredjuje istodobno, u zakonomjernosti uzročno-posljedičnoga odnosa, i kakvoću relacije umjetnik - gledatelji tj. slušatelji. Nastaje prožimanje umjetnika i publike,s epitetima vrhunskog uvažavanja,poštovanja,odanosti.

 

Ustrajan i sustavan rad na vrijednostima fizičkoga treninga kao temeljne kondicije za sve ostalo što treba pripadati kreaciji, postupno sedimentira unutarnje „energijske modele“koji se optimalno mogu aplicirati u korist artikulacje punoga opsega i obujma dramsko-scensko-glazbene radnje u ostvarenju opernoga djela.Time se postiže da misao stječe uvjete za svoj fizički ekvivalent u izboru vrste pokreta, smjera, intenziteta, a time i objektivno mjerljive intearkcije kao koordinata za sve vrste i domete scensko-umjetničkoga zbivanja unutar kojega se sudbina protagonista jače,dublje,snažnije i trajnijega odjeka ostvaruje.

To osigurava umjetničke vrijednosti sa značenjem trajne ljepote, čitljive u svježem sjećanju na umjetnička postignuća, bez obzira na vremenske razmake od trenutka umjetničkoga dogadjanja, do živog, reljefnog, sinestetičkog sjećanja kao velikoga i snažnog odjeka kreacije, koja nadvisuje vrijeme, a često i generacije gledalaca i slušalaca,poglavito u vremenu razvijenih tehnologija kada je sve moguće zabilježiti kao osobitu vrstu dokumentarnih vrijednosti u kreativnim kretanjima i postignućima najsloženije glazbeno-scenske vrste kakvu odredjuje opera, od doba svojega nastanka do suvremenosti.

 

Pedagoška djelatnost gospodje Biserke Cvejić, najprije je nalagala žurnu, učinkovitu prilagodbu velike umjetnice, koja je sa svojih ostvarenih najviših vrhova, s najvećim glasovima svijeta, morala stvoriti djelatne uvjete za pristup mladim neobradjenim glasovima, tek oslonjenima na niz prirodnih darova, složenih u osobne talente svakoga studenta ponaosob.

Suočena s vrlo delikatnom zadaćom vokalnoga pedagoga u programu Odela pevanja Muzičke akademije, gospodja Cvejić posvemašno afirmira vrijednosti metodičko - funkcionalnih pristupa u modelu individualne nastave, s temeljnim nastojanjem  u procesu prepoznavanja najboljega izbora sadržaja na korist u razvitku svakoga studenta.

Veliko i mnogoslojno osobno iskustvo,  pridonosi da se gospodja Biserka posvećuje svakom studentu,  pristupom „majstora kipara“ koji najprije proučava vrstu materijala i njegova svojstva, a nakon toga izabire „alat“ za obradu materijala, do punog ostvarenja početne vizije u konačno oblikovano djelo.

To je odredjivalo, u programu Odela pevanja, izbor sadržaja i razinu, bez i najmanje oscilacije, za svaki stupanj edukacije, za svaku od studijskih godina unutar programsko - nastavne cjeline u četvorogodišnjem trajanju, te u izboru sadržaja diplomskoga koncerta, na kraju studija. A tada tek započinju uvjeti za umjetničku karijeru diplomanta, na nekoj od brojnih staza života i razvitka vokalnoga umjetnika, kojim se, nakon diplome, treba tek postati, stvaralačkim radom.

Te spoznaje gospodja Biserka Cvejić razvija i aplicira ih u programu poslijediplomskoga studija, u programu priprema za magisterij,u programu majstorske klase i u kreiranju putova afirmacije svojih najboljih studenata, od kojih je znatan broj na najvećim svjetskim opernim scenama, u ime pune afirmacije vrijednosti stečenih sustavnim godinama obrazovanja i razvitka pod okriljem iskustava i metoda  Biserke Cvejić.

I u tom aspektu svojega rada i utjecaja, Biserka Cvejić je ponudila i ostvarila uvjete za respektabilne rezultate u području vokalne pedagogije, u koordinatama vokalno-glazbene, visokoškolske naobrazbe. 

Svaki dio bogatoga spektra u djelatnosti, ostvarenjima i utjecaju ukupnih postignuća Biserke Cvejić, odredjuje najvišu razinu i znači  široku podlogu za najveća uvažavnja.

Dr.sc.Slobodan Elezović,prof.

 

Studenti Biserke Cvejić s najvećim medjunarodnim postignućima,na sceni Metropolitan opere,NYC, Državne opere u Beču,milanskoj Scali....

i mnogim drugim velikim svjetskim središtima operne umejtnosti….

 

Željko Lučić,bariton, Metropolitan,Scala,Državna opera Beč..

http://www.youtube.com/watch?v=eCx_HjwI0aI Rigoletto

http://www.youtube.com/watch?v=2nnQFyFzox0 duet s Gildom

 

Milena Kitić, Metropolitan opera, Maddalena, Los Angeles Opera, Giulietta

http://www.youtube.com/watch?v=KuVXBziV4HE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=jToNbh06Ytc&feature=related

Milena Kitic has just been signed to make her Metropolitan Opera debut in the fall of 2005 as the title role in Carmen. In October 2004, she won unanimous raves performing in the same role in the Los Angeles Music Center Opera's production of Carmen. Ms. Kitic is also scheduled to play Delilah in Samson and Delilah at Opera Pacific opening February 22, 2005, Meg in Falstaff in May of 2005, with the Los Angeles Opera, and Amneris in Aida with Opera Pacific in 2006.

 In 1998 Milena Kitic made her United States debut in the demanding role of Eboli in Verdi's Don Carlo, with The Palm Beach Opera, which inspired a return to that same opera company in April of 2000, to perform as Rosina in Il Barbiere di Siviglia. Within five years of coming to America Ms. Kitic made her Carnegie Hall debut with Opera Orchestra of New York as Emilia in Othello for Carlo Bergonzi's farewell concert, she debuted with Washington National Opera as Carmen and with Los Angeles Opera as Giulietta in Les contes d' Hoffmann. She also appeared in A Concert of Passion and Poetry with Los Angeles Opera, as Herodias in Salome with Opera Pacific, as Laura in La Gioconda with Opera Orchestra of New York and Carmen with the Baltimore Opera.

A star of the Belgrade Opera Ms. Kitic made her debut in 1989 as Olga in Eugene Onegin. In 1998, she earned the German music critic's award as Performer of the Season after performances as Carmen with the Essen Opera. She has performed Carmen throughout Germany, Austria, The Netherlands and Belgium. She has performed Maddalena in Rigoletto at at the Deutsche Oper Berlin and the Festspielhaus Salzburg.

Ms. Kitic studies with the Metropolitan Opera star Mrs. Biserka Cvejic. She speaks and sings in several languages including German, Italian and English. She and her husband have homes both in Pasadena and Newport Beach.

 


Photos…Biserka Cvejić

http://www.google.hr/search?q=biserka+cveji%C4%87&client=opera&hs=60N&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ZeDjUbHMA4aMtAaaoYDIAg&ved=0CEAQsAQ&biw=1024&bih=651


1305
Kategorije: Glazba
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.