Carta canta 2,
izložba Jagode Buić u dubrovačkoj Sponzi
U srijedu,31.srpnja,u
20 sati,u Atriju dubrovačke Palače Sponza,
velika umjetnica gospodja Jagoda Buić,predstavit će dio svojega antologijskoga
likovno-umjetničkoga opusa,s mottom „Carta canta 2“
U očekivanju
susreta s najnovijim izlošcima umjetnice medjunarodnog ugleda i utjecaja
u području
likovno-umjetničke poetike,gospodin Budimir Lončar je rekao za čitatelje
e-portala Collegium Hergešić:
„Jagoda Buić je
jedinstvena kako u likovno-umjetničkom, tako i u intelektualnom izričaju.
Ona je društveno
osjetljiva i angažirana načinom koji nadvisuje svaki drugi mogući način,pa i
politički.
Njezina
kreativnost je slojevito razvijena i svoj likovni temelj varira u ime nastajuće
poetike koja je nadahnjujuća, poticajna i poučna.
Jagoda Buić
pokazuje da nitko ne zna tako brzo proniknuti u bit problema kojemu pripada pažnjom, kao
što Ona umije.“
Uz očekivanu
izložbu djela iz opusa gospodje Jagode Buić, u Atriju Palače
Sponza,31.srpnja,2013. u 20 sati, koja će dubrovačkoj publici i posjetiteljima
iz cijeloga svijeta koji dolaze u Dubrovnik,
biti ponudjena do 20.kolovoza,2013..vrijedno je pdsjetiti se tek
nekoliko zgoda iz etapa razvitka i medjunarodnoga ugleda naše velike likovne
umjetnice.
Vrijeme u kojemu
je nastajala osobita vrsta
likovno-umjetničke poetike koja je, inventivnom snagom u pristupu tapiseriji,
svratila najširu svjetsku likovu pozornost
djelima složenim u utjecajan veliki opus.
Sjećanje nas vodi u prve godine djelovanja jednog od
najintrigantnijih svjetskih muzeja, Guggenheim muzeja u New Yorku, koji je
izborom djela Jagode Buić ponudjenih na
prigodnoj izložbi bio postigao veću „specifičnu težinu“ likovno umjetnićke
sezone u Americi, koja je tada širom
otvorila vrata umjetnici i pristupe najvećikm likovno-izložbenim prostorima.
Odluka Jagode
Buić da tapiseriju aplicirate kao scenografsko rješenje za povijesnu izvedbu
Shakespeareova Hamlena, na sceni zagrebačkog Kazališta Gavella,s gospodinom
Borisom Buzančićem u naslovnoj ulozi i tada,sredinom šezdestih godina,najjačim
snagama toga kazališa,kvalitativno je proširila poglede na scenografiju i
funkcionalnu vrijednost osobite primjene tapiserije kao scensko-umjetničkog
okvira tj.fona za dramaturške scensko-umjetničke ponude i prožimanja tima – redatelj,
scenograf, kostimograf.....izvodjači...
Taj
scensko-likovni Hamlet na sceni DK Gavella, je bio prijelomnim momentom u
pristupu scenografiji kao likovno-umjentičkoj moćnoj ekspresiji, koja je
osobitost svoje izražajnosti gradila na poetskoj raskoši kreacije umjetnice Jagode Buić..
Retrospektivna
izložba u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt, bila je svojevrsni „most
generacija“ tj.dragocjni podsjetnik starijih, koji su postupno otkrivali i
razvijali svoj likovno-estetski senzibilitet u dinamici ponude ostvarenja naše velike umjetnice, a jednako izazovno
mladima koji su više i češće slušali, a napokom imali dragocijenu zgodu izravno
stati pred grandiozna djela Jagode Buić.
U Dubrovniku,sada
u jeku ovogodišnjih Dubrovačkih ljetnih igara,priredjuje svoju najnoviju
prezentaciju u povijesnom atriju Palače Sponza, koja je podatna i likovno-umjetničkim
ponudama,jednako kao i dramsko-umjetničkoj riječi i glazbenom izrazu.
Osobitost
ugodjaja Sponze pridonosi većem radijusu utjecaja svega što se u tom
jedinstvenom prostoru zbiva i nudi kao umjetnički intrigantan čin..
Najnoviji susret
s izborom antologijskih djela iz opusa
gospodje Buić,nedvojbeno će ukazati i na razlog motta “ Carta canta 2“.,
ovoga likovno-umjetničkoga ljeta u Sponzi...
Koji su
promišljaji i izbor radova za ovu likovnu manifestaciju koja pobudjuje veliko
zanimanje, čak i nestrpljenje, najšire hrvatske i medjunarodne likovno-umjetničke javnostii-.....na likovno
- umjetničkoj sceni Dubrovnika, od 31.srpnja do 20.kolovoza, ove 2013.?..
IZLOŽBA JAGODE BUIĆ U OKVIRU PROGRAMA 64. DUBROVAČKIH
LJETNIH IGARA
Umjetnost stvorena od papira
http://dubrovacki.hr/clanak/54164/u-rukama-jagode-buic-papir-pjeva
Otvaranje izložbe
http://www.dubrovnik-festival.hr/default.aspx?art=17245
Jagoda Buić fotogalerija / photogallery
"Stvaralačka znatiželja i oblikovna volja tjeraju
Jagodu Buić da se neprestano ogleda s novim izazovima, da neravnodušna prema
raznim materijalima, raznim umjetničkim disciplinama i raznim prostornim
konstelacijama uvijek iznova traži drugačija rješenja i nastoji ostaviti
zamjetljiv, poseban, vlastit trag. Crteži u dvije dimenzije razvit će se u
trodimenzionalne reljefe i objekte, skulpturalni ansambli postat će mjestom
kinetičkih mijena, kaptirajući četvrtu dimenziju, protegu vremenskog gibanja, a
cjelina njezina opusa uspostavit će razgranatu mrežu znakova – komornih,
ambijentalnih i scenskih instalacija, odnosno skladnih materičkih sklopova i
živih organičkih ritmova.
Ciklusom nazvanim „Carta canta“ Jagoda Buić je prije desetak
godina otvorila novu dionicu svog rada, okrenula se oblikovanju u papiru, no
pritom je sačuvala istu prvotnost odnosa kakva je bila karakteristična za
njezine tapiserijske sklopove i za njezin taktilno-optički senzibilitet s
preferencijama prema vuni, juti, sisalu, konoplji itd. Naime i papir je
podjednako arhetipski i elementaran, podjednako izazovan kao podloga i
struktura, podjednako otvoren da se njegovom teksturom potakne imaginativno
putovanje kao što se to čini tkanjem i pretivom, nitima i čvorovima."
Tonko Maroević
Photos, Jagoda Buić
http://www.google.hr/search?q=jagoda+bui%C4%87&client=opera&hs=Osh&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=6KX5UbrFELHW4ATD7IGwCg&ved=0CCoQsAQ&biw=1024&bih=651