Komunikologija u poslovnom mrežnom marketingu - Knjiga je izašla
u nakladi europske visokoškolske institucije »Alma Mater Europea – Europeian
Centre Maribor (2013.)« na engleskom jeziku (ISBN 978-961-93493-0-4) u opsegu
od 157. stranica pisanog teksta i grafičkih ilustracija
Maribor,
Alma Mater Europea
– Europeian Centre Maribor
: 2013., str. 157.
Autori
: Dragica Korenjak, Mario Plenković, Marko Korenjak
Pred nama se nalazi knjiga »Communication
science in network marketing (NM)« uglednih komunikoloških teoretičara
i praktičara, koji zagovaraju primjenjenu komunikologiju i komunikološke
zakonitosti u teoriji i praksi uspješnog poslovnog mrežnog marketinga. Suautori
knjige su Dragica Korenjak, ekspert za komunikacijski marketing,
prof.dr.sc.Mario Plenković, ugledni svučilišni profesor komunikologije i Marko
Korenjak, stručnjak za komunikacijski menadžment. Knjiga je izašla u nakladi
europske visokoškolske institucije »Alma Mater Europea – Europeian Centre
Maribor (2013.)« na engleskom jeziku (ISBN 978-961-93493-0-4) u opsegu od 157.
stranica pisanog teksta i grafičkih ilustracija . Stručni recenzenti knjige su
doc.dr.sc.Vlasta Kučiš (Sveučilište u Mariboru), .dr.sc. Slobodan Elezović,prof
(Sveučilište u Zagrebu) i prof.dr.sc.
Zdravko Sorđan (Sveučilište u Novom Sadu). Knjiga u sadržajnom smislu donosi,
uz uvodni proslov komunikologiji mreženog marketinga uglednog komunikologa
prof.dr.sc.Maria Plenkovića, sadržajnu strukturalnu tematsku obradu gradiva
kroz 13 zasebnih tematskih poglavlja, zaključak, citiranu i korištenu
relevantnu znanstveno- stručnu literaturu (75.naslova) te sažete biografske
znanstvene i stručne reference autora ove vrijedne komunikološke knjige. U
uvodnom proslovu knjige, prof.dr.sc.Mario Plenković, sadržajno i tematski
određuje i ukazuje na komunikološko, znanstveno i stručno značenje ove
zanimljive knjige koja unapređuje i znanstveno doprinosi razvoju komunikologiji
mreženog marketinga (str.6.):
»Komunikologija
mrežnog marketinga se razvija u obzorju budućnosti globalne konvergentne
medijske komunikacije i digitalizacije……… …………….a budućnost poslovnog uspjeha pripada
komunikologiji mrežnog marketinga«
Knjiga je
nastala kao rezultat višegodišnjih (su) autorskih nastojanja da se poboljša
sustav poslovnog komuniciranja na prostorima jugoistočnih i srednje europskih
zemalja. Autori (str.11.) ukazuju da je komunikologija danas jedna od najmlađih
znanstvenih disciplina ( iako je u prakseološkom smislu stara koliko i ukupan
ljudski rod) koja nam govori kako je čovjek oduvijek povijesno komunicirao sa
sebi sličnima u svom zadanom društvenom i poslovnom komunikacijskom okruženju. Komunikologija
se povijesno razvijala (kao i sve druge znanosti) u različitim komunikacijskim
etapama opisa, popisa, propisa i komunikacijske regulacije koja je otvarala i
stvarala komunikacijsku društvenu i poslovnu praksu. Komunikacijska društvena i
poslovna praksa se sve više osvješčivala i dobivala znanstveni te stručni
dignitet generiranja znanstvenih informacija koji je čovjeku omogućio uspješno
komuniciranje i snalaženje u mnoštvu informacija da lakše i brže svladava
negentropski informacijski poslovni uspjeh koji je osnovni cilj svakog
pojedinca i svake poslovne zajednice u novom komunikacijskom procesu razvojnog
mrežnog marketinga. Suautori u knjizi ukazuju kako je prikrivena moć
komuniciranja nova komunikološka sinteza jezikoslovlja, retorike, stilistike i
logike kao skrivenih tajni uspješnog komuniciranja koje nam danas omogućuje i
pruža suvremena nova poslovna konvergentna medijska tehnologija. Suvremena
poslovna komunikologija mrežnog marketinga danas na svim razinama mrežnog
komuniciranja (globalno, regionalno, nacionalno i lokalno) postaje izazov i moć
komunikacijskog marketinga koji sadašnje medijske, marketinške i komunikacijske
sustave jednosmjernog poslovnog informiranja prisiljava na poslovnu
transformaciju u više dvosmjerne dijaloške aktivne poslovne komunikacijske
sustave. Suautori knjige ukazuju (str.19) kako novo poslovno informacijsko
društvo omogućuje skriveni put poslovnog uspjeha svakom čovjeku koji se
sustavno educira i uključuje u komunikološke tajne mrežnog marketinga. Knjiga
pomaže svakom građaninu da u svijetu poslovnog komuniciranja i mrežnog
marketinga ostvari željenu poslovnu maksimu »Pro optima communicatione
(za najbolje poslovno komuniciranje)«. Poslovni svijet u kojem živimo
je novi svijet»informacijskog društva« i »mrežnog
marketinga«.
Suautori nas
u knjizi poučavaju i ukazuju kako smo na pragu novog komunikacijskog doba u
kojem su miljuni građana uključeni u »mrežni komunikacijski marketing« . Novi
mrežni komunikacijski marketing aktivno ili pasivno, htjeli mi to ili ne, ulazi
u sve skrivne informacijske i komunikacijske poslovne tajne (politika,
gospodarstvo, banke, monetarni sustavi, arhivi, knjižnice, dokumenti, šport,
prodaja, osiguravajuća društva, medijska produkcija,....religija, …te
svakodnevni život i rad u poslovnom i osobnom okruženju). Mrežni komunikacijski
marketing sustavno mijenja čovjekovo poslovno i građansko ponašanje, mijenja se
poslovni i socijalni čovjekov svjetonazor u skladu s novom nadolazećom snagom i
komunikološkim zakonitostima mrežne poslovne komunikacijske zbilje ( str.20). Knjiga
čitateljima stručno, sadržajno i metodološki elaborira prikrivene tajne
komunikacijskog mrežnog marketinga kroz trinaest sadržajnih poglavlja: (1)
Proslov komunikologiji mreženog marketinga; (2) Što je prodaja, (3) Prodaja za
početnike; (4) Uloga i značaj komunikacije u prodaji; (5) Vaši klijenti su Vaš
kapital; (6) Povijest i značaj mrežnog marketinga (NM); (7) Kako postati
uspješan mentor i kako formirati grupu uspješnih suradnika; (8) Vođenje
suradnika na informativnim sastancima i organizacija uspješnih poslovnih
sastanaka; (9) Sedam tjedana rada sa suradnicima – susreti s prodajom; (10)
Motiviranje suradnika; (11) Put od prosječnog do vrhunskog prodajnog menadžera;
(12) Plan, vrijeme i ciljevi; (13) Trener za prodaju; (14) Zaključak ; i (15)
Literatura. Prezentirana knjiga čitateljima svjedoči o metodologiji uspješne
poslovne marketinške i komunikacijske mrežne tehnologije za ovladavanje novim
edukativnim komunikacijskim znanjima i vještinama koje su komunikacijska
pretpostavka za razumijevanje i upravljanje novim mrežnim komunikacijskim
tehnologijama koje povećavaju prodaju i unaprjeđuju poslovnu produktivnost.
Mrežni komunikacijski marketing učinkovitom prodajom
pridonosi boljem životnom i radnom standardu prodajnih menadžera i svih građana
koji na direktan ili indirektan način rade u mrežnom komunikacijskom
marketingu. Knjiga »Komunikologija u poslovnom mrežnom marketingu « educira
čitatelja o novim komunikacijskim znanjima i vještinama komuniciranja koja su
neophodna za upravljanje informacijam i komunikacijama u novom komunikativnom
sustavu razvijenih medijskih društvenih mrežnih sustava (Facebook, Twitter, You
Tube, Broadcast, Most popular, Music, Sports, Entertainment, Syllabus, Likend,
i ….). Knjiga je, zbog toga, dobrodošla svim prodajnim djelatnicima kao
možebitni znakoviti poslovni putokaz na putu izlaska iz gospodarske, osobne ili
društvene poslovne krize. Kako svako novo povijesno razdoblje upravljanja
ljudskim potencijalima sve više određuju nova komunikacijska znanja i vještine
komuniciranja suautori knjige nam pružaju nove edukativne mogućnosti i znanja
za upravljanje ljudskim potencijalima u postupku postupku stjecanja novih
menadžerskih i marketinških znanja. Prezentirani edukativni sadržaji su
priređeni na engleskom jeziku, a knjiga je izvrsno grafički uređena i
dizajnirana prezentnim komunikološkim i publicističkim stilom koji udovoljava
zahtjevima suvremene poslovne edukacije koja je primjerena za školu menadžerske
budućnosti koja funkcionira prema pravilima i standardima »bolonjskog« procesa
suvremenog obrazovanja koji se sustavno i edukativno primjenjuje i razvija u
sustavu obrazovanja europske škole poslovne budućnosti »Alma Mater Europaea
(European Centre Maribor) «. Knjiga predstavlja i udžbeničko gradivo za sve
studente poslovnih i menadžerskih sveučilišnih i visokoškolskih institucija.
Možemo zaključiti da ova vrijedna knjiga o komunikološkim
znanjima u poslovnom mrežnom marketingu (NM) predstavlja izuzetno vrijedno i
temeljno udžbeničko komunikativno znanje koje će studentima i svima onima koji
promišljaju i unapređuju komunikacijski i poslovni menadžment biti od
dragocjene znanstvene, stručne i upotrebne implementacijske vrijednosti u
teoriji i praksi poslovnog komuniciranja. Treba posebno naglasiti da nam
stručne poruke ove zanimljive edukativne knjige otvaraju nove pedagoške,
didaktičke, andragoške, psihološke, organizacijske i komunikološke vidike
suvremene poslovne komunikacije koja afirmira poznatu komunikološku i poslovnu maksimu
da su „ljudi ključ poslovnog uspjeha“ u svakom timskom, organizacijskom i bilo
kakvom zajedničkom radu. Iz svega iznesenog možemo zaključiti i preporučiti ovu
knjigu studentima svih visokoškolskih ustanova kao korisno edukativno gradivo,
a posebno prodajnim menadžerima, komunikolozima praktičarima, menadžerima i
svima onima koji u užem ili širem smislu djeluju i razvijaju teoriju i praksu
suvremene poslovne komunikacije.