Autor: admin
Datum objave: 09.05.2014
Share
Komentari:


Deset strategija manipulacije ljudima

portal BUKA donosi spisak od deset strategija manipulacije putem medija.

Deset strategija manipulacije ljudima

http://krupljani.ba/kolumne-i-intervju/deset-strategija-manipulacije-ljudima-1.html

Na osnovu rada jednog od najuticajnijih svjetskih intelektualaca, američkog lingviste Noama Čomskog, portal BUKA donosi spisak od deset strategija manipulacije putem medija.

 

1)    PREUSMJERAVANJE PAŽNJE

Pažnju javnosti preusmjeravati sa važnih  problema na nevažne. Prezaposliti javnost poplavom nebitnih informacija, da ljudi ne bi razmišljali i stekli osnovna saznanja u razumijevanju svijeta.

 

2)   STVARANJE PROBLEMA

Ta metoda se naziva i “problem-reagovanje-rješenje”. Treba stvoriti problem, da bi dio javnosti reagovao na njega. Na primjer: izazvati i prenositi nasilje sa namjerom, da javnost lakše prihvati ograničavanje slobode, ekonomsku krizu ili da bi se opravdalo rušenje socijalne države.

 

3)   POSTUPNOST PROMJENA

Da bi javnost pristala na neku neprihvatljivu mjeru, uvoditi je postepeno, “na kašičicu”, mjesecima i godinama. Promjene, koje bi mogle da izazovu otpor, ako bi bile izvedene naglo i u kratkom vremenskom roku, biće sprovedene politikom malih koraka. Svijet se tako vremenom mijenja, a da to ne budi svijest o promjenama.

 

4)    ODLAGANJE

Još jedan način za pripremanje javnosti na nepopularne promene je, da ih se najavljuje  mnogo ranije, unapred. Ljudi tako ne osete odjednom svu težinu promena, jer se prethodno privikavaju na samu ideje o promeni. Sem toga i “zajednička nada u bolju budućnost” olakšava njihovo prihvatanje.

 

5)    UPOTREBA DJEČIJEG JEZIKA

Kada se odraslima obraća kao kad se govori djeci, postižemo dva korisna učinka: javnost potiskuje svoju kritičku svijest i poruka ima snažnije dejstvo na ljude.Taj sugestivni mehanizam u velikoj mjeri se koristi i prilikom reklamiranja.

 

6)    BUĐENJE EMOCIJA

Zloupotreba emocija je klasična tehnika, koja se koristi u izazivanju kratkog spoja, prilikom razumnog prosuđivanja. Kritičku svijest zamjenjuju emotivni impulsi (bijes, strah, itd.) Upotreba emotivnog registra omogućava pristup nesvjesnom, pa je kasnije moguće na tom nivou sprovesti ideje, želje, brige, bojazni ili prinudu, ili pak izazvati određena ponašanja.

 

7)    NEZNANJE

Siromašnijim slojevima treba onemogućiti pristup mehanizmima razumijevanje manipulacije njihovim pristankom. Kvalitet obrazovanja nižih društvenih slojeva treba da bude što slabiji ili ispod prosjeka, da bi ponor između obrazovanja viših i nižih slojeva ostao nepremostiv.

 

8)    VELIČANJE GLUPOSTI

Javnost treba  podsticati u prihvatanju  prosječnosti. Potrebno je ubjediti ljude da je (in, u modi), poželjno biti glup, vulgaran i neuk. Istovremeno treba izazivati otpor prema kulturi i nauci.

 

9)    STVARANJE OSJEĆAJA KRIVICE

Treba ubjediti svakog pojedinca da je samo i isključivo on odgovoran za sopstvenu nesreću, uslijed oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti, ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i podcijenjen pojedinac, opterećen osjećajem krivice, odustaće od traženja pravih uzroka svog položaja i pobune protiv ekonomskog sistema.

 

10) ZLOUPOTREBA ZNANJA

Brz razvoj nauke u posljednjih 50 godina stvara rastuću provaliju između znanja javnosti i onih koji ga posjeduju i koriste, vladajuće elite. “Sistem”, zaslugom biologije, neurobiologije i praktične psihologije, ima pristup naprednom znanju o čoveku i na fizičkom i na psihičkom planu.




Najbizarnije stvari koje ljudi ‘googlaju’

http://krupljani.ba/zanimljivosti/najbizarnije-stvari-koje-ljudi-googlaju.html

Nećete vjerovati što sve ljudi pitaju tražilicu Google.

 

Svakodnevno korištenje Googlea upućuje na to da je to jedan od najtraženijih izvora informacija. A upravo pomoću njega moguće je vidjeti tajne misli korisnika, odnosno koje informacije korisnici najviše traže na toj tražilici.

 

Osim uobičajenih pitanja, Google zna skrivene želje mnogih ljudi. Vidi se to prema pretragama onoga što bi mnogi voljeli znati. Neke čudne pretrage šokantno su česte.

 

Australska SEO kompanija SearchFactory nedavno je sastavila infografiku koja otkriva najčudnije upite na Googleu.

 

Na primjer oko 4.400 ljudi mjesečno pita Google kako koristiti Google, odnosno ‘guglaju': Kako da ‘guglam'?


928
Kategorije: Fenomeni
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.