Autor: redakcija
Datum objave: 10.03.2012
Share
Komentari:


Don Carlo

Verdijeva opera u Tokyju

Don Carlo,

opera Giuseppe Verdija,

Tokyo, 4.rujna,1967.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rod5yeJU27k&feature=related

 

Conductor Oliviero De Fabritiis - Orchestra - NHK Symphony Orchestra

Chorus – CHORUS, Don Carlo - Sándor Kónya,Filippo II - Nicola Rossi-Lemeni

Rodrigo - Sesto Bruscantini,Il Grande Inquisitore - Antonio Zerbini,Un Frate - Franco Pugliese,Elisabetta di Valois - Gwyneth Jones,La principessa Eboli - Biserka Cvejic,Tebaldo - Mirella Fiorentini,Il Conte di Lerma - Sergio Baldi,Un Araldo Reale - Giuseppe Baratti,Una voce dal cielo - Bianca Mauri

 

Kada je Japan htio, 1967.,najboljim vokalno-umjetničkim snagama tadašnjega opernoga svijeta, obilježiti puno stoljeće života Verdijeva remek- djela, opere Don Carlo, nastale i praizvedene, 1867., u Parizu, u slavljeničkoj podjeli za izvedbu djela u Tokyju, rujna, 1967., je uz  primadonu Biserku Cvejić, i sopranistica Gwineth Jones, Nikola Rossi Lemeni,  Sessto Bruscantini, Shandor Konya,.....

 

Dvije arije Eboli iz Verdijeva „Don Carla“, 4. rujna, 1967. Tokyo, Japan,                           

A.http://www.youtube.com/watch?v=vulqbSQOAxA&feature=related

B.http://www.youtube.com/watch?v=ONAXJtpoB8o&feature=related

Eboli, u luku, s kaskadama, od 2. slike i Canzone del velo:“Nei giardin del bello“, uz duet s Carlom, u 3. slici i furiozan tercet s Carlom i Rodrigom “Al mio furor sfuggite invano“ i „Trema per te, falso figliuolo“,  pa kulminirajuća, katarzična “Pieta! Perdon! Per la rea che si pente“ i „Ah, piu non vedro la Regina. O don fatale“,  u petoj slici, Biserkina Eboli, spoznaje da nema Carla, gubi ga, ona mu ne znači ništa, uprkos bezgraničnoj, strasnoj ljubavi prema njemu; Kraljica je prokazana Kralju i nedjela Eboli, nizom, su naslagala teške, sudbonosne nevolje svima oko nje. 

Eboli, u dramatičnom trenutku  raskola odnosa Kralja i Kraljice, u valu svojeg  velikog  grizodušja  kao podloge katarzi, Kraljici priznaje svoje podle motive i  svoju krivicu za sve što je nastalo, pa velikom arijom „O don fatale,“ proklinje svoju taštu ljepotu koja ju je navodila na najgnusnije ponašanje, odnose i zlodjela.

Ta arija Eboli je Verdijeva psihološka studija, kojom, u velikom i tehnički izvanredno zahtjevnom vokalno - ekspresivnom luku,  Eboli izražava svoju bit, svoja proturječja, snagu sraza svoje strasti i savjesti,  i svoj  pokajnički  katarzični  impuls.

Sve je to, medjutim, za stanje i spas svih oko nje, prekasno, pa je i taj njezin pokajnički krik utoliko teži, dramatičan, s jakim duševnim akordima tragike, a to je sve čitljivo briljantnom velikom arijom i vrhunskom izvedbom Biserke Cvejić, svakom izvedbom te uloge, na svakoj od najvećih svjetskih opernih scena,kao što je i na izvdebi u Tokyju,4.rujna,1967,koju slušamo i gledamo u cijelosti

 

1189
Kategorije: Ostalo
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.