Dvorac Sveti Križ Začretje
Glazbeni program
Petak, 17. travnja u 20 sati
‘Opera B.B.’ Zagreb premijerno će u režiji Velimira Čokljata izvesti Kalmanovu operetu "Grofica Marica" u svetokriškom dvorcu. Naslovnu ulogu grofice Marice interpretira sopranistica Ljiljana Čokljat, dok u ostalim ulogama nastupaju ugledna predstavnici hrvatskog glumišta, Mila Elegović, Nada Abrus, Velimir Čokljat, Ronald Braus i dr.
Arijom "Dodite u Varaždin" opereta "Grofica Marica" destljećima sa svjetskih pozornica poziva u Hrvatsku. Kako opereta nedostaje na hrvatskoj kazališnoj sceni, nakon premijere u Svetom Križu Začretju "Grofica Marica" u izvedbi ‘Opere B.B.’ gostovat će na pozornicama diljem Hrvatske.
Mila Elegović,photos
https://www.google.hr/search?q=mila+elegović&client=opera&hs=Yyp&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ZfcvVZ3YBcfiarmQgJgO&ved=0CB8QsAQ&biw=1745&bih=857
http://hr.wikipedia.org/wiki/Mila_Elegović
Ne propustite jedincati doživljaj koju Vam nude umjetnici i dvorac.
Dvorac Sveti Križ Začretje
http://www.sveti-kriz-zacretje.hr/2011/02/dvorac-sveti-kriz-zacretje/
http://domivrt.vecernji.hr/dom-iz-snova/foto-oni-imaju-dom-kao-iz-bajke-zivjeti-u-dvorcu-je-naporno-910170
U dvorcu postavljena izložba „Kazalište, kazalište“
Autorski izbor fotografija Saše Novkovića najvećega hrvatskoga umjetničkoga fotografa usmjerenoga scensko-umjetničkim projektima, nastajalih desetljećima na kazališnim scenama Hrvatske.
Aleksandar Saša Novković fotografijom se bavi od šezdesetih godina kao samostalnom profesionalnom djelatnošću, te pripada samom vrhu hrvatske umjetničke fotografije.
Radio je kao fotograf i urednik fotografije u brojnim tiskanim medijima: počeo je u “Poletu”, zatim radi kao urednik fotografije u „Pop ekspresu“, a objavljuje u svim većim listovima i časopisima.
Kao član redakcije i urednik fotografije u ženskoj reviji "Svijet" sudjeluje u uspostavljanju standarda suvremene hrvatske modne fotografije.
Poseban senzibilitet ima za kazališni umjetnički izraz i stalni je suradnik u brojnim kazalištima i kazališnim grupama: HNK Zagreb, ZGK Komedija, Jazavac-Kerempuh, HNK Split, HNK Ivan pl. Zajc - Rijeka, HNK Varaždin, Histrioni, Kazalište lutaka Zadar, Kazalište lutaka Zagreb, SNG Opera in balet - Ljubljana, ZKM, Teatar u gostima, Mala scena …
Od 1988. radi kao free-lance fotograf.
Redoviti je član fotografske sekcije ULUPUH-a, te Hrvatskog novinarskog društva.
Radi studijsku fotografiju (portreti, reklamna fotografija) i dokumentarnu (reportažnu) i pejzažnu fotografiju.
Dr.sc.Ana Lederer,teatrologinja, HAZU
ALEKSANDAR SAŠA NOVKOVIĆ | Hrvatsko Narodno Kazalište | Sašine vizure
Od dana svečanoga otvaranja zgrade Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu 14. X. 1895. zabilježenoga na slavnoj fotografiji cara Franje Josipa I. na balkonu i građana koji mu kliču, u toj već 115 godina dugoj povijesti našega kazališta na najljepšem trgu u gradu, brojni su fotografi bilježili njezinu povijest – izvanjsku, arhitektonsku ljepotu historicističke zgrade i trga, kao i njezinu teatarsku povijest na sceni, ono što čini njezin pravi život – predstave. U fotografskom opusu Saše Novkovića posebno poglavlje čini upravo Hrvatsko narodno kazalište kao neiscrpna tema, pri čemu se on posve razlikuje od svojih prethodnika, potpisujući se i kao autor fotografija predstava ali i kao autor fotografija zgrade. U fotografiranju predstave njegov je pristup posve specifičan: Saša je rijetko pouzdan dokumentarist brzoga refleksa iz čijega ćete niza fotografija određene predstave imati uvid u cjelinu, uvijek kroz sve rakurse iz vizure gledatelja, s druge strane rampe. Jednoga dana (i uz i usprkos drugim medijskim tehnologijama bilježenja), Sašine će fotografije za teatrologiju biti neprocjenjivo važne. Hvatajući izraz, stanje, gestu, pokret, od krupnoga plana do totala, Saša hvata i duh i atmosferu neke predstave, ali hvata i sve ono što se događa oko scene, u procesu njezina nastanka, bivajući tako i kroničarom teatarskoga života.
Ipak, izniman dio njegova rada čini fotografski umjetnički pristup arhitekturi same zgrade, eksterijeru i interijeru podjednako. U eksterijeru, Saša Novković otkrit će brojne nove vizure koje još više naglašavaju njezinu dominantnu ljepotu pod različitim svjetlima dana koje u prolazu preko trga i ne primjećujemo. No, sigurno se nitko nije toliko bavio detaljima njezine izvanjske plastike, arhitektonskim slogom i skulpturama, ali i iznutra, u neobaroknim interijerima. Sašino oko izdvaja brojne detalje iz toga nevjerojatnoga ambijenta kraj kojih dnevno prolazimo, katkad i ne opažajući ih, ali svakako ne opažajući ih onako kako ih on vidi – u nekom trenu pod nekim svjetlom, iz neke neuobičajene vizure. Izložba pokazuje tek dio tih Novkovićevih izvanrednih fotografija našega kazališta kako ga do sada nitko nije razotkrivao, istodobno tako osjećajući njezin stil i duh.
Dnevno živeći u kazalištu, Sašina dinamična priroda, njegovo brzo oko i refleks pravoga kazališnog čovjeka koji osjeća kako se mora hvatati svaki trenutak te prolazne umjetnosti, neprestano istražuje nešto novo i neviđeno u poznatom ambijentu: i kad ste već pomislili kako je otkrio sve, iznenadi vas nekom novom fotografijom.
Ana Lederer