Autor: admin
Datum objave: 12.04.2019
Share


Futuristička večer u MSU

utorak, 16.4.2019. od 18.30 do 20.30 sati Futurizam, dinamizam i boja

Futuristička večer u MSU

http://www.msu.hr/#/hr/21845/

Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, utorak, 16.4.2019. od 18.30 do 20.30 sati

Zadovoljstvo nam je pozvati vas na prigodan program pod nazivom Futuristička večer u MSU u utorak, 16. travnja, s početkom u 18.30 sati u sklopu velike izložbe „Futurizam, dinamizam i boja“. Izložba po prvi put hrvatskoj publici prikazuje originalne radove umjetnika, čije su ideje ostavile dubok trag ne samo na talijanskoj već i svjetskoj umjetničkoj sceni. Program Futurističke večeri uključivat će predavanje Tanje Vrvilo, filmologinje i filmske kustosice o manifestima futurističke kinematografije uz projekciju jednog od rijetkih i danas sačuvanih originalnih filmova Velocità s početka 30-ih godina prošlog stoljeća, zatim predavanje akademika Mladena Machieda Futurizam 110 godina kasnije, te plesno-dramski performans Manifesto Performing Arts Programa, koji se poigrava idejama futurističkog viđenja teatra.

PROGRAM:

18.30 - Predavanje: Tanja Vrvilo „Kako futuristi spavaju: Manifesti futurističke kinematografije“

uz projekciju filma „Velocità“ (Pippo Oriani, Tina Cordero, Guido Martina, 1930./31., 16')

Dvorana Gorgona

Predavanje uz prikazivanje 35-mm filmske kopije jednog od rijetkih sačuvanih futurističkih filmova BRZINA (VELOCITÀ / VITESSE) koji su 1930./31. realizirali umjetnički par Tina Cordero i Guido Martina (osnivači društva Futurista Film) i predstavnik tendencije aeroslikarstva Pippo Oriani kao futurističku dramu predmeta i jedini primjer integralne avangarde. Prema manifestu Integralna avangarda: Marineti i futuristički film objavljenom u pariškom listu Comœdia 5. ožujka 1931., Cordero i Martina su zastupali inventivu intermedijalnost i radikalni eksperiment kinematografskog aeroslikarstva kao filmsku implementaciju futurističkog dinamizma.

Futuristička umjetnost manifesta talijanske povijesne avangarde zaokupljena je filmom koji će doći. Uz mnoštvo fragmenta o ne-kinematografskom iz njezine ostavštine za budućnost, fokusirat ćemo se na manifest Futuristička kinematografija koji su objavili F. T. Marinetti, Bruno Corra, Emilio Settimelli, Arnaldo Gina, Gicacomo Balla i Remo Chiti 11. rujna 1916., kao i na njihov izgubljeni manifestni film Futuristički život (Vita futurista), koji je iste godine prema Marinettijevom scenariju režirao Gina. Taj teorijsko-umjetnički diptih znakovit je za paradoksalnu prisutnost kontinuiranog misaonog dinamizma prvog avangardističkog pokreta trajnog utjecaja u vrhuncima svjetske kinematografije, koja je ostala gotovo bez svoje izvorne povijesne prakse, unekoliko imaterijalna. Šest epizoda jedinog čistog futurističkog filma Vita futurista: Futuristički ručak, Sentimentalni futurist, Kako futurist spava, Ljubavna priča slikara Balle i stolca (aka, Karikatura Hamleta, simbola pesimističnog paseizma), Ples geometrijskog sjaja, Ritmička poezija Rema Chitija predočit ćemo kratkim sinopsisom i preostalim fotografijama. Kako spava futurist? Fotografija treće scene otkriva podijeljeni ekran, na čijoj lijevoj strani spava futurist Settimelli sjedeći na krevetu, posve obučen i sa šeširom na glavi, budno iščekujući akciju, a u desnoj strani ekrana spava paseist, nemoćan u dubinama prekrivača. Na Marinettijev ambivalentan odnos prema filmu ukazat ćemo tajnim rukopisom njegova filmskog scenarija Velocità za neostvareni film o brzini u jedanaest tabloa, a prikazat ćemo programatski film integralne avangarde istog naslova Velocità / Vitesse futurističkog društva Futurista Film (Tina Cordero, Guido Martina, Pippo Oriani) iz 1930./31. godine te filmske poveznice s ključnim toposima futurističke umjetnosti kao kaotizirane stvarnosti.

Filmsku kopiju BRZINA / VELOCITÀ / VITESSE (Tina Cordero, Guido Martina, Pippo Oriani, produkcija Futurista Film, 1930./31., 35-mm, c/b, bez zvuka, 13 min) prikazujemo iz Nacionalnog arhiva British Film Instituta.

Tanja Vrvilo je izvođačica, filmologinja i filmska kustosica iz Zagreba. Koautorica i izvođačica s Damirom Bartolom Indošem u predstavama i performansima Kuće ekstremnog muzičkog kazališta. Autorica je i kustosica Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma, projekta o politikama filmskog kustostva. Piše i predaje o filmu i izvedbenim umjetnostima s posebnim naglaskom na umjetničke avangarde i povijest japanskog filma. Osmislila je brojne retrospektive i programe u suradnji s međunarodnim filmolozima i umjetnicima. Vodila je dodiplomski studij filma i predavala na film.factoryju Béle Tarra na SFA u Sarajevu.

19.30 - Izlaganje akademika Mladena Machieda: Futurizam 110 godina kasnije

Prostor izložbe Futurizam, dinamizam i boja, 1. kat

Mladen Machiedo (Zagreb, 1938.) je pjesnik, znanstvenik, esejist, antologičar i prevoditelj. Školovao se u Zagrebu gdje je stekao diplomu iz romanistike, doktorat znanosti iz talijanistike, a specijalizaciju u Scuola Normale Superiore u Pisi. Drži kolegije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te u Sarajevu, Trentu i Zadru, uz brojna gostovanja u Italiji. U mirovini je od 2006, potom prof. emeritus, član suradnik pa redoviti član HAZU-a. Dobitnik je petnaest književnih, znanstvenih i prevodilačkih nagrada u Italiji, pet u Hrvatskoj, po jedno državno priznanje u obje zemlje. Izložbe: Foto-portreti talijanskih i drugih pisaca; Grafizmi i kolaži (u Hrvatskoj i Italiji).

20.00 - Scenski pefrormans: PAP (Performing arts program) “MANIFESTO”

Prostor izložbe “Futurizam, dinamizam i boja”, 1. kat

Već sam naziv plesno-dramskog performansa „Manifesto“ jasno definira srž rada, ali i centralnu metodu Futurizma, umjetničkog pravca na koji se referira. Koristeći se načinom koji su zahtijevali futuristi (napuštanje i dekonstruiranje svih postojećih umjetničkih praksi), Manifesto se kroz sintetiziranje nekoliko kazališnih žanrova (drama, suvremeni ples, fizičko kazalište) i disciplina (ples, gluma, mima, performans) ali i distorziranjem istih, poigrava s idejama futurističkog viđenja teatra što rezultira zanimljivim, pomalo komičnim te začudnim scenskim djelom koje će se izvesti u samom postavu izložbe kao svojevrsni site specific teatar.

Autor i mentor: Žak Valenta / Izvođači: Vera Mitrović Vrbanac, Irena Đurkesić, Darja Mrdjen, Dalia Majeski, Zorica Krističević, Ana Katulić / Glazba: Jean Michel Jarre / Kostimi: Bauhouse /

Izbor tekstova: Žak Valenta (iz esejističkog predloška autora prof Mladena Machieda „Futurizam 100 godina kasnije“)

PAP (Performing arts program) je edukativni program u području izvedbenih umjetnosti kojega su 2016. godine pokrenuli umjetnici Žak Valenta i Vesna Mačković u partnerstvu s Muzejem suvremene umjetnosti Zagreb. Svrha PAP programa jest okupljanje, educiranje i afirmacija novih izvođača i autora kao i istraživački rad u polju izvedbenih umjetnosti. Rad se odvija kroz redovite satove pokreta i glasa pod stručnim vodstvom profesionalnih izvedbenih umjetnika (Vilim Matula, Žak Valenta) te kroz autorsku platformu PAP TIJELA koja se događa svake godine u svibnju u sklopu kojega polaznici prikazuju svoje autorske radove u prostorima MSU-a. PAP pruža mogućnost svim zainteresiranima da u podržavajućem i inspirativnom okruženju uz mentorstvo razvijaju svoje scenske vještine i sposobnosti kako individualno tako i u grupi.

Kontakt: https://www.facebook.com/PAPCroatia/

MSU Futurističa večer

https://www.google.com/search?hs=BDe&q=MSU+Futurističa+večer&tbm=isch&source=univ&client=opera&sa=X&ved=2ahUKEwictJWqzsrhAhWpl4sKHbjAA6UQsAR6BAgJEAE&biw=1880&bih=939

Izlošci od 60 milijuna eura prvi put u zagrebu

https://www.vecernji.hr/kultura/izlosci-od-60-milijuna-eura-prvi-put-u-zagrebu-1304026/galerija-349866?page=1

87
Kategorije: Vizualne umjetnosti
Developed by LELOO. All rights reserved.