Izložba Suvremena japanska grafika – 50 umjetnika
http://info.hazu.hr/hr/izlozbe/
11. 10. - 31. 10. Izložba Suvremena japanska grafika – 50 umjetnika
U srijedu, 11. listopada 2017. godine u 20 sati u Gliptoteci HAZU otvara se izložba Suvremena japanska grafika – 50 umjetnika.
Izložba ostaje otvorena do 31. listopada 2017.
Uvodni katalog
12. 10. Radionica japanskog drvoreza
U sklopu izložbe Suvremena japanska grafika – 50 umjetnika održati će se 12. listopada 2017. godine u 12 sati u Gliptoteci HAZU radionica japanskog drvoreza.
Voditelj radionice je Teruo Isomi, predsjednik Japan Print Associationa i jedan od najpoznatijih japanskih grafičara današnjice.
Suvremena japanska grafika – 50 umjetnika
Veliki je privilegij vidjeti japanske suvremene grafičare u tako velikom broju izvan Japana. Predstavljeni su svi naraštaji grafičara od onih starijih i svjetski prepoznatih do najmlađe generacije koja je po mnogočemu različita od starijih kolega, predstavnika originalnog jezika „japanske mokuhange“. Riječ je o drevnoj japanskoj tehnici drvoreza (tiska s vodenim pigmentima s više drvenih matrica), dijelu bogate japanske tradicije iz koje mlađa generacija crpi inspiraciju, istovremeno uvodeći nove trendove u izradi grafika.
Spoj modernog i drevnog na jedinstven način daje nove rezultate bez sličnog primjera u povijesti umjetnosti, a koji su utjecali na svjetski razvoj i razumijevanje jezika grafičke umjetnosti, koji se sa stoljećima mijenja u nov likovni jezik. U likovnom smislu predstavljene su sve danas poznate originalne grafičke tehnike, od kojih mnoge imaju korijene u drevnim tehnikama korištenim prije više od dvjesto godina. Mnoge tehnike su se razvijale u likovnim pokretima kao što su Ukiyo-e i Sosaku-hanga, razdobljima likovnog stvaralaštva koja su ostavila veliki trag u Japanu i u svjetskoj baštini grafičkog jezika.
Japanski autori su već dugo vremena prepoznatljivi po vrhunskom tehničkom znanju u izradi grafičke matrice (najčešće u drvu, a kasnije pločama od bakra, cinka, poliestera, litografijama na kamenu i pločama, sitotiska, mezzotinte, suhe igle, bakropisa, aquatinte, vernis-mu i ostalih tehnika ) i principu otiskivanja matrice na papire s tehnikama na „vodenoj bazi“. Na taj način konačni otisak daje prozračnost i liči na akvarel, ali daje i posebne efekte „bokashi“ prijelaza i gradaciju raznih tonaliteta boja od tamnih do najsvijetljih tonova. Tradicionalni drvorez se otiskuje najčešće ručno pomoću „barena“ koji u Japanu zamjenjuje grafičku prešu, a boja se ne nanosi valjcima nego s kistovima. Jezik japanskih motiva također se puno razlikuje od europskog i američkog jer uglavnom proizlazi iz izučavanja prirode i realizma. Mlađi autori inspiraciju crpe više iz japanskog pop arta i jezika stripovskog stila „Mange“. Japanski autori koji su studirali u Europi, najčešće u Francuskoj, gdje su crpili nove tehnike i motive unoseći u tradicionalne motive apstrakciju i ostale „- izme“ koji su determinirali razvoj likovnog jezika 19. i 20. stoljeća. Mnogi japanski autori su poznati baš po svojstvenom kombiniranju zapadnih i istočnih principa u kreaciji i poruci autorskog rada s naglaskom na korištenju japanskog papira ručne izrade, koji je već sam po sebi umjetnički rad. Iskustvo drevnih majstora, poznavanje tradicionalnih tehnika i materijala te povremena suradnja više umjetnika na jednoj grafici je ono što japansku grafiku čini jedinstvenom.
Privilegij je i zadovoljstvo na jednom mjestu vidjeti tako veliku raznolikost tehnika i motiva japanskih umjetnika. Izložba nas vodi na zanimljivo putovanje kroz stoljeća stvaranja s osvrtom na bogatu tradiciju drevne azijske kulture.
Leon Zakrajšek
Predsjednik međunarodnog komiteta Japan Print Association za europske projekte
Počasni član grafičkog udruženja Han 17 iz Tokija
Teruyo Sato, Sphinx A, 2014, litografija
http://www.teruyo-sato.com/index-e.html
Teruyo Sato photos
https://www.google.hr/search?q=Teruyo+Sato&client=opera&hs=nPn&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjL3eKJwNnWAhXFhrQKHcrxChEQsAQIJA&biw=1745&bih=855
works
http://www.teruyo-sato.com/works-2008-e.html
Teruo Isomi, Sacred place, 2014, drvorez
https://www.mutualart.com/Artist/Teruo-Isomi/81A1811CC02648E3
Teruo Isomi is a Japanese visual artist who was born in 1941. Several works by the artist have been sold at auction, including '6 Works: Dawn; Suburbs in Spring; Under the Flower; Wild; Isolation; Skelton Cloth' sold at Mainichi Auction, Tokyo 'Paintings, Prints & Sculpture' in 2015.
Teruo Isomi
https://www.google.hr/search?q=Teruo+Isomi&client=opera&hs=K97&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjgjt2GwdnWAhXEh7QKHZ-wBIkQsAQIJw&biw=1745&bih=855
A Demonstration of Japanese Woodcut Printing by Teruo Isomi
https://ecaprintmaking.wordpress.com/2012/11/01/a-demonstration-of-japanese-woodcut-printing-by-teruo-isomi/