U zagrebačkoj Galeriji
ULUPUH-a, otvara se u utorak, 10. siječnja, u 19 sati, izložba »3,2,1... POGLED« autorice Sanje Šantak.
Izložba je posvećena
Lili Andres Vukotić . Riječ je o
osobitom hommageu Meliti-Lili Andres
Vukotić,dokumentarnoj izložbi koja donosi životnu priču bračne i profesionalne
suputnice našeg jedinog oskarovca Dušana Vukotića – najavljuju organizatori.
Melita - Lila Andres
Vukotić,rođena je u Zagrebu od majke Nade pl. Šišić i oca Dragana Andresa,profesora
u Glazbenoj akademiji i svojoj privatnoj glazbenoj školi, prvaoj takvoj u
Zagrebu.
U zagrebačkoj Klasičnoj
gimnaziji, maturira, nakon čega započinje studij u programu Filozofskog
fakulteta, a zanimanje za film,u to vrijeme, odvodi je u tom smjeru, pa
1955.snima ulogu u filmu Jubilej gospodina Ikla, u režiji Vatroslava Mimice, 1956.
kod Branka Bauera ostvaruje grandioznu minijaturu, kojom afirmira kategoriju
antologijskog ostvarenja u epozodnoj ulozi, platinaste ljepotice u filmu Ne
okreći se sine, antologijskog hrvatskog umjetničkoog projekta s temom NOB u
koordinatama urbanih uvjeta i zbivanja u Zagrebu, četrdesetih godina,a 1961.je
u ulozi s Borisom Dvornikom u filmu Martin u oblacima.
Filmovi…
http://www.citwf.com/film176940.htm
1.
http://www.citwf.com/film239899.htm
2.
Ne okreći se sine,film...Lila u ulozi Vere..
http://www.sigmakom.com/domaci-filmovi/ne-okreci-se-sine-video_1b2955eab.html
Martin u oblacima, insert
iz filma…Boris Dvornik,Martin,Lila Andres,Gdja Solar
http://www.youtube.com/watch?v=1voZACb0z6A
Sazetak: Kada su
vlasnici stana,Solarovi, otisli na more, Martin se nada da ce konacno imati
mjesto, na kojem ce biti sam sa svojom Zorom. Ali i Martinov stric ima plan: on
ce iznajmiti stan jednoj talijanskoj porodici. Kada se vlasnici stana iznenada
vracaju, cijela stvar se rasplece, a Martin i Zora ponovno na klupi u parku
mastaju o stanu.
Redatelj: Branko
Bauer
Uloge: Boris Dvornik,
Antun Nalis, Braco Reiss, Joza Seb, Ljerka Prekratic, Nela Erzisnik...
Prvo prikazivanje:
1961
Zanimanje i ljubav
prema filmu, kao kompleksnoj organizaciji u stvaranju umjetničkog djela, Lila
Anders, razvija i širi, od vremena ranih pedesetih godina XX.stoljeća, kada
prilazi radnoj ekipi koja ostvaruje film »Hanka« redatelja Slavka Vorkapića, tek
pristiglog sa školovanja u SAD, tada, u planinskim predjelima i zaseocima
Bosne, oko Maglaja,1954./55. gdje su mjesta radnje filma,po djelu Isaka Samokovlije.
Glumačku karijeru, u domaćoj filmskoj produkciji, Lila Andres dopunjuje i svojim
radom kao sekretarica režije i skripterica u umjetničkim filmovima Šime Šimatovića,
Nikole Tanhofera, Zdravka Velimirovića..
Krajem pedesetih
XX.stoljeća, upoznaje Dušana Vukotića za koga se udaje 1960. i ostaje s njime
do Vukotićeva kraja, 1998. godine. To je razdoblje u kojemu je Lila Anders
posvećena suprugu, njegovu radu i stvaralačkoj inventivnoj dinamici kojom
je Dušan Vukotić impresionira kao
ličnost genijalnih vizija i ostvarenja, kojima i kao supruga i kao osoba
širokoga iskustva s filmom, koji iskonski voli i žarom duše mu pripada, predano
suradjuje kao skripterica, sekretarica režije i sudionica temeljne crtačke
animacije u mediju crtanoga filma.
Na izložbi u
ULUPUH-u,10.siječnja, u 19 sati, bit će, kako navodi autorica izložbe Sanja Šantek,obilje
dokumenata o životu, radu i postignućima ove osobite ličnosti, Lile Andres, s
akordima nostalgičnog osvrta na priču života, hommage Lili Anders i svim
Zagrepčankama, ženama, susjedama, tetama, bakama, koje su u nekim drugačijim vremenima živjele svoju žensku
prirodu, igrajući, između svih svojih životnih uloga (majke, supruge, kolegice,
djelatnice) i onu, samo i potpuno – žene.
Osobit naglasak
stavljen je na pojam urbane žene pedesetih, kao utjelovljenja svjetonazora određene
gradske sredine.
Kako opisuje Sanja
Šantak, u predgovoru izložbi: »40-te i 50-te godine prošlog stoljeća,
prijelomne su godine uopće na kalendaru svjetske povijesti, pa tako i na
prostoru države koja više ne postoji. Za generacije naših baka, teta, majki, to
su bile godine kada su se pokušavale nekako nositi s prijelaznim periodom u
kome je jedan društveni sistem bio zamijenjen drugim.
Možda su se mijenjale
i društvene norme, možda samo tekstilni
materijali i naslovnice žurnala koje su pratile modne tekovine. U ženskom biću,
ostala je i dalje potreba za elegancijom i šarmom, kao prešutnom normom
ophođenja prema svijetu.
Petar Krelja, Vječne
žene hrvatskoga filma, Vijenac,5.veljače,2004.
http://www.matica.hr/Vijenac/vijenac259.nsf/AllWebDocs/vjeczenehrv
Lila Melita -
čuvarica Vukotićeva Oscara ,Jutarnji list,1.ožujka,2009.
http://www.jutarnji.hr/lila-melita---cuvarica-vukoticeva-oscara/196474/
Izložba hommage Lili Andres Vukotić - 3,2,1… POGLED
http://www.akademija-art.hr/nove-izlobe/6374-izloba-hommage-lili-andres-vukoti-321-pogled