Autor: admin
Datum objave: 05.08.2013
Share
Komentari:


Magični Ekvinocijo na lokrumskom kamenu

OBNOVLJENA AMBLEMATSKA PREDSTAVA IGARA

OBNOVLJENA AMBLEMATSKA PREDSTAVA IGARA

Magični Ekvinocijo na lokrumskom kamenu

http://dubrovacki.hr/clanak/54277/povratak-ekvinocija-na-lokrum

Kada je 4. kolovoza 2004. godine u dramskom programu 55. Dubrovačkih ljetnih igara održana premijera drame Iva Vojnovića ''Ekvinocijo'' na jedinstvenoj čarobnoj  prirodnoj sceni  otoka Lokruma s redateljskim potpisom doajena Dubrovčanina Joška Juvančić, bilo je jasno da je rođena velika predstava Igara. Potvrđeno je to već iste godine proglašenjem ''Ekvinocija'' najboljom predstavom Hrvatskog glumišta, njegova redatelja Joška Juvančića također najboljim, Doris Šarić Kukuljica u kategoriji najbolje ženske uloge za ulogu Jele osvojila je istu titulu, te Denis Šesnić nagradu za poseban doprinos kazališnoj umjetnosti u oblikovanju svjetla. Nakon stanke od pet godina drama ''Ekvinocijo'', je 4. kolovoza 2013.ponovno zablistala na istoj fascinantnoj sceni kamenite obale otoka uz šum mora. Bila je to druga premijera, jednako veličanstvena kao prva, s istim oduševljenjem prepunog gledališta. Sve ipak nije ostalo kao prije pet godina. Četiri člana Festivalskog dramskog ansambla u međuvremenu otišli su  zauvijek,  drugi više nisu  u  podjeli. Ostala je međutim jedinstvenost  prirodnog ambijenta s  rudimentarnom scenografijom Marina Gozze koja maksimalno poštuje izvornost prostora; ostala je glumačka uživljenost i nadahnuće ovom potresnom Vojnovićevom dramom o  sudbini pomoraca i gorkoj kori kruha koje more daje; o ljubavi i smrti, o ljudskoj milosti, ali i bahatosti, brutalnosti, pohlepi, neljudskosti. Svojim su ulogama ponovno oduševili potresna Jele – Doris Šarić Kukuljice,  Niko Marinović –  briljantnog Mara Martinovića, vrsne uloge kapetana Frana Dražića – Kruna Šarića, Iva Ledinića – Nikše Kušelja, Pava barkarijola - Frana Maškovića, Vlaha Slijepog – Branimira Vidića, Anice – Nike Burđelez,Kate – Izmire Brautović, Marije od poste – Srđane Šimunović, Lucije – Perice Martinović,,… Predstava koja je opet posvjedočila vrijednost i veličinu ovog, i ne samo ovog Vojnovićeva djela, predstava koja uz najviše kvalitete nosi i poseban emotivni doživljaj, što svaki put blisko zaživi između gledatelja i glumaca. Bravo za jedan veliki povratak. ''Ekvinocija'' S.Seferović           

 

Joško Juvančić

http://hr.wikipedia.org/wiki/Joško_Juvančić

photos

http://www.google.hr/search?q=jo%C5%A1ko+juvan%C4%8Di%C4%87&client=opera&hs=svn&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=aBAAUv2wKMXvswaYtoDQDA&ved=0CC8QsAQ&biw=1024&bih=651

 

Joško Juvančić - Jupa je rođen u Dubrovniku 1936. godine. Osnovnu i srednju školu završava u rodnome gradu, a književnost na Filozofskom fakultetu, te režiju na Akademiji za kazališnu umjetnost u Zagrebu. Odmah po završenoj Akademiji postaje prvo Gavelin, a zatim i Spaićev asistent, što će umnogome odrediti njegovu budućnost kazališnog pedagoga. Kao profesor glume od 1960. do danas Juvančić je presudno utjecao na umjetnički razvoj mnogih danas poznatih i cijenjenih hrvatskih glumaca. Prve važnije režije Joško Juvančić ostvaruje u dubrovačkom kazalištu ("Dubrovački skerac" Feđe Šehovića 1961., Moliereova "Škola za žene" 1962.), kojemu će se i kasnije redovito vraćati postavljajući, pored ostalih, djela Držića, Schisgala, Bettija, Obaldije, Euripida, Ostrovskog, De Filippa, Vojnovića i Goldonija. Široj hrvatskoj javnosti Juvančić se nametnuo sredinom šezdesetih kada u zagrebačkim kazalištima režira nekoliko višestruko važnih i poticajnih predstava - od Schisgalovih "Daktilografa" i "Tigra", u Teatru &TD, preko Tollerova "Hinkemanna" i Ghelderodeovih "Škole za lude" i "Escuriala" u Gavelli, do Goldonijeva "Velikog smiješnog rata" u HNK. Od tada će režirati iznimno veliki broj predstava u gotovo svim hrvatskim kazalištima, podjednako uspješno se noseći s  klasicima domaće i svjetske dramske književnosti (u tom kontekstu osobito su važne njegove postave Držićeva "Plakira iliti Grižule" i "Dunda Maroja", Shakespeareova "Sna Ivanjske noći", Vojnovićeve "Dubrovačke trilogije", Vetranovićeva "Kako bratja prodaše Jozefa", te  crkvenog prikazanja "Ecce homo" na Dubrovačkom ljetnom festivalu) i suvremenim piscima (Bakarić, Brešan, Ionesco, Simone, Cooney), pri čemu su neka od tih uprizorenja - primjerice "Rosencrantz i Guildenstern su mrtvi” Toma Stopparda u &TD-u (1971) - postala amblematskom kazališnom oznakom svog vremena.

Raznolikost Juvančićevih kazališnih iskustava upotpunjuju i brojne režije predstava za djecu, kao i lutkarskih predstava za djecu i odrasle ("Skup", "Osman", "San Ivanjske noći"), a posebno poglavlje njegove profesionalne biografije vezano je uz Dubrovačke ljetne igre/festival, u čijem je umjetničkom rukovodstvu naprekidno nazočan već dvadesetak godina, obnašajući od 1986. i ulogu umjetničkog direktora, odnosno umjetničkoga ravnatelja dramskog programa.

Za svoj umjetnički rad Joško Juvančić je dobio čitav niz uglednih nagrada i priznanja, među kojima izdvajamo Nazorovu nagradu, Nagradu Dubravko Dujšin, te nekoliko nagrada Hrvatskog društva dramskih umjetnika.

“Juvančić nije Trilogiju shvatio kao dramsku rekonstrukciju propasti jedne kaste koju je pregazilo vrijeme. Prostorno-vremenska metafora koju je on pridao gorkoj Vojnovićevoj evokaciji rastakanja i raspadanja klase kojoj je i sam pripadao, znatno je šira. Ona obuhvaća i Orsatov Dubrovnik, i osiromašenu saloču Beneša, i taracu Menčetića, ali više od toga pokušava u sebe uključiti i postupno propadanje cijele urbane zajednice, njezino socijalno unižavanje do razine ‘bezimene kozmopolitanske turističke agencije’, kako je to proročanski već navjestio Vojnović. davno je prošlo vrijme gospara i vladika. Svi građani, osviješteni pripadnošću svome gradu, mali dioničari njegove povijesti, postali su gosparima. Oni su prenosili i pronose ponos vlastele što su Dubrovčani. Ovo je predstava o njima, saga o Gradu koji gubi svoj ponos. I možda ga ponovo išće u turbulentnim vremenima. Ovo je predstava o gradu poniženu najgorom ratnom kataklizmom koja ga je u povijesti zadesila, o nesreći, nevolji i bijedi koju danas proživljava, s ponosom na svoju nekadašnju veličinu od koje se ne živi....” Dalibor Foretić, Novi list, 17.8.1999.

 

 

959
Kategorije: Kazalište
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.