Bivši visokopozicionirani američki mason John Salza u knjizi Masonstvo bez maske otkriva zaprepašćujuću istinu o onome što se zbiva unutar tajanstvenih masonskih loža. Oboružan osobnim iskustvom i sveobuhvatnim istraživanjem , Salza pruža izravan pogled na kontroverzne masonske obrede, praksu i svjetonazor što se drže u tajnosti, zakletvom koja uključuje i prijetnju smrću. Otkrivajući pravu istinu o slobodnome zidarstvu i njegovoj nespojivosti s kršćanstvom, ova je knjiga i izvrstan izvor ključnih informacija o tome najutjecajnijem tajnom društvu.
John Salza je ugledan odvjetnik i publicist. Bivši je mason 32. stupnja Škotskoga obreda i bivši član masonskog Drevnog Arapskog Reda Plemića Mističnoga Hrama (Shrinersa). Iako katolik od rođenja, Salza je iniciran u masonsku ložu nakon što ga je vrbovala skupina prijatelja i filantropa. Uznemiren spoznajama o masonskoj ideologiji i obredima, počeo je proučavati negativni crkveni stav prema masonstvu te je, uvidjevši njegovu argumentiranost, napustio Ložu i javno progovorio o tajnama slobodnog zidarstva.
Bivši mason John Salza tako započinje ovu poučnu knjigu citirajući papu Leona XIII. Koji napisa: „ Želimo da vaše pravilo prije svega bude strgnuti krinku slobodnoga zidarstva i prikazati ga u istinskome svjetlu.“
U pozadini nastanka ove knjige , piše nadalje autor, leži njegovo nastojanje obrane slobodnoga zidarstva pred samim sobom.
Pišući kratko o povijesti slobodnog zidarstva Salza kaže da postoji povezanost masonstva s drevnim misterijskim religijama u pokretima kabalizma, gnosticizma te preko pripadnika rozenkrojcera i iluminata.
Međutim, većina masonskih povjesničara danas podrijetlo slobodnoga zidarstva povezuje s klesarima koji su gradili velike katedrale srednjovjekovne Europe. Ti su ljudi postali poznati kao „slobodni zidari“ jer nisu bili ugovorni sluge. Po masonskoj predaji, ti su se „slobodni zidari“ organizirali u lože. Postupno se sastav organizacije
„Slobodnih i prihvaćenih“ masona promijenio od „operativnih“ masona (koji su gradili materijalne strukture) do „spekulativnih masona“ (koji su gradili „duhovni hram“- što je masonska metafora za dušu).
Danas je slobodno zidarstvo u potpunosti spekulativno, iako je njegovo operativno nasljeđe vidljivo u obrednoj uporabi alata (oruđa)
poput kutomjera, razulje, olovnice, kompasa i zidarske žlice.
Moderno je slobodno zidarstvo rođeno u Londonu 24. lipnja 1717.g.
usred razdoblja prosvjetiteljstva. Do 1750. slobodno se zidarstvo već bilo probilo u Ameriku, s priznatim ložama u Bostonu i Philadelphiji: Masonski obredi što ih je razvila Velika loža Engleske odražavaju utjecaj filozofije prosvjetiteljstva. Stupnjevi slobodnoga zidarstva uklonili su kršćansku molitvu kao i svako spominjanje katoličke vjere.
Mason tako sada treba vjerovati jedino u deističkoga „Velikog Arhitekta Svemira“ i zagrobni život. Tako je slobodno zidarstvo razvilo vlastite o naravi Boga i vječnoga života.
Nema autoriteta koji bi govorio u ime slobodnoga zidarstva na globalnoj razini. Jednako tako ne postoji ni jedinstveni autoritet koji bi upravljao Velikom ložom Amerike. Sve su američke Velike lože suverene. Slobodno zidarstvo je izgrađeno na nepromjenjivim drevnim načelima koji se nazivaju „Postavkama“- ta univerzalna pravila po masonskome shvaćanju postoje od pamtivijeka te se prenose usmenom predajom. Bez njih bi identitet masonstva bio uništen.
Od publikacija Salza navodi masonsku Bibliju koja se sastoji od Staroga i Novoga zavjeta te opširnog dodatka u kojemu su sadržane masonske dogme i obredna praksa.
Cilj što ga slobodno zidarstvo ističe jest dobrim ljudima pomoći da postanu još boljima, poučavajući ih sveopćim istinama.
Unatoč svojemu relativizmu kada je u pitanju vjerska istina (što je već samo po sebi dostatno za osudu od strane Crkve) masonstvo tvrdi kako će svaki mason , primjenjujući njegova načela, napredovati u duhovnosti i dospjeti u nebo. Loža pritom ne zahtjeva vjerovanje u Isusa Krista i njegovu Crkvu. Mason mora imati tek minimum vjere u vrhovno biće i vječni život poslije smrti. Stav slobodnoga zidarstva po kojemu su sve religije „konkurentski“ pokušaji izražavanja istine o Bogu te kako su one jednako učinkovite u produbljivanju duhovnoga života osobe, poznat je pod nazivom indiferentizam.
Istinskome masonu malo znači ime- Krist, Buddha ili Muhamed.
Pošteđeni zamršenosti „sektaštva“, svi se ljudi mogu ujediniti u kultu oko oltara slobodnoga zidarstva.
Crkva indiferentizam osuđuje kao krivovjerje budući da se protivi ne samo Objavi, već i samome razumu. Blaženi pio IX. teoriju po kojoj nije važno kojoj religiji netko pripada opisuje kao „izopačenu“.
Masonsko uvjerenje po kojemu je Bog nedokučiv, neizreciv te u konačnici nedostupan , kosi se s Božjom objavom u njegovu jedinorođenome sinu. Masonsko naglašavanje Božje neshvatljive onostranosti , osim toga , jest i oblik agnosticizma koji poprima brojne oblike. Masonska zamisao o jednakosti religija temelji se na navodnoj jednakosti njihovih utemeljitelja.
Budući da slobodno zidarstvo promiče generičko štovanje subjektivnoga Boga kršćanin koji pristaje uz masonstvo odriče se svjedočenja objektivne istine Isusa Krista. Suočena s vjerskim pluralizmom , indiferentizmom i relativizmom našega doba, Crkva je u jubilejskoj 2000. godini još jednom potvrdili što Isus znači čovječanstvu: „ Isus Krist posjeduje značenje i vrijednost za ljudski rod i njegovu povijest, koji su jedinstveni i neponovljivi , samo njemu svojstveni, isključivi, sveopći i apsolutni. Isus je, zapravo, Riječ Božja čovjekom postala za spasenje sviju.“ Slobodno zidarstvo jednako tako očituje ravnodušnost spram Božje objave sadržane u Svetome pismu.
Masonstvo tako Sveto pismo tek simboličnim izrazom volje Božje.
Salza kaže: Protestanti su možda uklonili živi učiteljski autoritet Katoličke crkve, ali su zato masoni uklonili samoga Krista.
Način na koji masonstvo ide za elementima vjerovanja zajedničkim brojnim religijama za posljedicu ima kompromis, poznat pod nazivom sinkretizam. Sinkretizam je logična posljedica indiferentizma.
Budući da je geometrija za masonstvo najbolji dokaz postojanja Boga , njega se u američkim, kao i drugim ložama engleskog govornog područja , predočuje velikim slovom G, što po masonskoj predaji , označava Boga (eng God), Geometriju i Gnozu. Drugi sinkretistički masonski simbol za Boga jest Svevideće oko. Način na koji slobodno zidarstvo koristi pojam Velikog Arhitekta Svemira, slovo G te simbol Svevidećega oka nadilazi promicanje deističkoga shvaćanja Boga te prerasta u prihvaćanje politeističkoga shvaćanja božanstva.
Masonske molitve miješaju sveto s profanim te bratstvo Lože uzdižu ponad istine. Međutim življenje vjere u kojoj smo kršteni i svjedočenje svjetla Isusa Krista ljudima nije samo pitanje evangelizacije, nego je ujedno i nužno za naše spasenje.
Slobodno zidarstvo tako ne potiče snošljivost , već kompromis, jer mu cilj nije postizanje razumijevanja, već sporazuma. Masonstvo želi biti savez religija , odnosno nad-religija. Baš kao što je to slučaj i s riječju istina, slobodno zidarstvo se jednako tako razbacuje uporabom riječi moral. Kada je riječ o iskazivanju masonskog milosrđa, dobrotvorna djela slobodnoga zidarstva već su doživjela javnu kritiku.
Uzusi prihvaćanja u članstvo masonskoj loži također pokazuju svu specifičnost masonskog morala i njegova neslaganja s kršćanskim moralnim načelima. Tako, osim što ne dopušta članstvo ženama i djeci, slobodno zidarstvo redovito odbija prijave za članstvo muškaraca s mentalnim ili tjelesnim nedostatcima. Nadalje, slobodno zidarstvo u povijesti nije priznavalo masonske lože koje su organizirali masoni crnci. Većina su glavnih vođa Ku Klux Klana bili masoni. Budući da slobodno zidarstvo u svome učenju o postizanju savršenstva ne priznaje našu potrebu za milošću, ne spominje ni naš poziv na posvećenje i svetost, kršćansku savršenost, što je upravo i cilj našega ovozemaljskog života. Da bismo ugodili Bogu , moramo postati sveti kao što je on svet. Masonstvo u svojim obredima izričito ne odbacuje istinu grijeha i milosti, ali je prema navedenim doktrinama potpuno ravnodušna. Takvo je gledište jednako protivno kršćanskoj vjeri, a k tomu i pogibeljno za duše.
Luther je u biti kazao: „ Vjerujte ispravno i nije važno što činite“ dok slobodno zidarstvo tvrdi:“ Činite ispravno i nije važno što vjerujete.“
Doktrini slobodnoga zidarstva o uskrsnuću i besmrtnosti duše nedostaje precizna kateheza o vječnoj stvarnosti suda i pakla .
Masona se uči preuzetnosti glede vlastitih sposobnosti da spasi sam sebe. Mason jednako tako može biti preuzetan glede Božje svemoći i milosrđa, nadajući se da će postići oproštenje bez obraćenja.
Obred smrti i uskrsnuća trećega stupnja masonstva uzet je- ne iz svete objave , već iz drevnih misterijskih religija.
Na temelju masonskih obreda pokapanja javnost može steći prilično dobru sliku o vjerskim učenjima slobodnoga zidarstva.
Dok masonski obredi pokapanja obitelji pokojnoga masona mogu pružiti utjehu u vrijeme žalovanja, učenja Lože o vječnoj sigurnosti
Pokojnika u nebeskoj loži bez ikakva spomena Krista protive se kršćanskoj vjeri i vjekovnome učenju Crkve.
Masoni nove članove obično vrbuju među rodbinom ili bliskim prijateljima. Aludiranje na ezoteričnu i tajnovitu narav slobodnog zidarstva pobuđuje maštu i doprinosi mistici koja obavija masonstvo.
Čuvena masonska krilatica glasi: „Traži da postaneš.“ Svejedno se većinu kandidata zapravo-izravno ili neizravno – nagovara kako bi se pridružili slobodnome zidarstvu. Salza kaže da kršćanin koji postaje mason biva doveden u konfuziju vjerskom relativizmom Lože.
Autor tvrdi kako je slobodno zidarstvo , u stvari, vjerska ustanova.
Dok katolička vjera tvori Božju objavu čovjeku, religija slobodnog zidarstva jest čovjekov ljudski odgovor Bogu.
Počevši od utemeljenja Velike lože Engleske, dvanaestorica papa su izričito osudili slobodno zidarstvo , odnosno masonsko načelo.
Te su osude poprimile oblik konstitucija, enciklika i apostolskih poslanica. Stalno i jasno doktrinarno i moralno protivljenje Crkve Loži svoj je odraz našlo i u odredbama crkvenoga (kanonskoga) prava. Povijest jasno pokazuje kako je cilj slobodnoga zidarstva oduvijek bio dekristijanizirati naše društvo . Jednako kao što je vlada nastojala poduprijeti kršćansko načelo američkome društvu, slobodno se zidarstvo borilo za potpunu sekularizaciju.
Tako je časopis New age snažno promicao masonski cilj koji se sastojao u nametanju društvu novih gledišta.
Tridesetih godina prošloga stoljeća slobodno je zidarstvo pojačalo svoja nastojanja oko izbacivanja vjere iz javne sfere.
Na početku svoga drugog mandata predsjednik Roosewelt započeo je Vrhovni sud ispunjati masonima. Njegov nasljednik predsjednik Truman je također bio mason a u Vrhovnome sudu ih je bilo deset slobodnih zidara.
Papa Leon XIII. Prepoznao je motive masonstva glede obrazovanja djece davno prije no što su se oni očitovali na američkome tlu.
Blaženi Pio IX. je na sličan način odredio zablude koje proizlaze iz uklanjanja religije iz civilnoga društva.
U našemu se društvu uvelike špekulira o nadolasku Novoga svjetskog poretka. Taj se Novi svjetski poredak obično poistovjećuje sa sljedeća dva kretanja- jednome k jedinstvenoj svjetskoj vladi, a drugome k jedinstvenoj svjetskoj religiji. Neki vjeruju kako slobodno zidarstvo svojim vjerskim poukama i snažnim utjecajem na sva tri vida vlasti (izvršnu, zakonodavnu i sudsku) predstavlja sredstvo ostvarenja Novoga svjetskoga poretka.
Ne treba preuveličavati moć slobodnoga zidarstva. Međutim, istodobno valja imati na umu i kako je masonstvo , sa svojim planovima potpune sekularizacije i vjerskim ravnodušjem- po riječima Leona XIII. –„neumoljiv neprijatelj Krista i Crkve“. Svakodnevno nam se valja moliti za njegov poraz.
Kršćani koji pripadaju masonstvu trebaju odlučiti vjeruju li doista u objektivnu istinu Isusa Krista i žele li svoj život uskladiti s odražavanjem toga uvjerenja. Tada će odlučiti hoće li proći „kroz uska vrata“ Isusa Krista ili pak široka vrata slobodnoga zidarstva.
Isus nam je rekao kako je put samo jedan: „ Ja sam svjetlost svijeta: tko ide za mnom , neće hoditi u tami , nego će imati svjetlost života.“
Za kraj evo što je napisao papa Leon XIII.:“ Strgnuli smo s lica masonstva krinku pod kojom se krilo i razotkrili ga u svoj njegovoj opakoj izobličenosti i kobnu mračnu djelovanju.“