Kabinet grafike HAZU, Strossmayerov trg 12, Zagreb
Nives Kavurić-Kurtović
Pola stoljeća nakon / Ništiti ništavnost
otvorenje: srijeda, 12. prosinca u 19 sati
koncepcija izložbe: Ružica Pepelko
odnosi s javnošću: Ružica Pepelko / tel. 4895 364
Pola stoljeća nakon prve samostalne izložbe održane u Kabinetu grafike, Nives Kavurić-Kurtović ponovno izlaže u prostorima institucije u kojoj je debitirala davne 1963. godine. U pola stoljeća njezino je stvaralaštvo pokazalo različita i raznolika lica nemira, ali i dosljednosti. Vjerna crtačkom mediju od početka umjetničke karijere, sveto štujući njegov integritet, Nives Kavurić-Kurtović stavlja ga uz bok svojem slikarstvu. Već je na toj samostalnoj izložbi 1963. godine, zapaženoj i od publike i od kritike, predstavila svoje dvije ljubavi – slikarstvo i crtež – kojima se pasioniranom posvećenošću davala čitav bogati stvaralački vijek. Određujući se osnovnim izražajnim crtačkim sredstvima – tušem i perom na bijeloj plohi papira – naznačit će već na začetku karijere svoj crtački habitus. Tijekom pedeset godina stvaralaštva crtež je postao, i opstao – bilo kao integralni i neraskidivi dio njezina slikarska izričaja, bilo kao samostalan entitet – prkosan i neslomljiv – uvijek vjeran oslonac i pratilac svih njezinih umjetničkih mijena. Linija će ostati najdosljednija konstanta njezina medijski raznolika izraza, mijenjajući svoj odraz u morfološkim i semantičkim likovno-oblikovnim previranjima i amplitudama tijekom godina. Ponekad je nježna, lelujava, lagana i pitoma, ponekad stamena, u recentnim radovima oštra, usitnjavana, zgusnuta u sitnomrežne strukture, uslojavana gustim nanosima tuša i autorski determinirana kao crta, gvalja silnica. Gledajući retrogradno te rane crteže tušem i perom s početka šezdesetih godina i njihovu nadrealističku «zasićenu ikonografiju sudbonosnih zbivanja» (T. Maroević), težimo premošćenju temporalnog zijeva u ogledima početnog i recentnog stilskog i duktusnog idioma i u svečarskom ozračju polustoljetnog umjetničkog pregalaštva.(iz teksta Ružice Pepelko)
Utoliko je indikativno što je u najnovijem ciklusu crteža na najmanju mjeru svela izvanjsku prepoznatljivost likova, kao da se tek iz magme pomaljaju neke glave ili ruke, kao da strastveno dijalogiziraju ili žestoko polemiziraju same tamne ploštine i mračni spletovi linija. Nije slučajno što se u ikonografiji radova spominju kiša i bljuzga, mrvice i gvalje, što agregatna stanja predstavljenih figura kao da klize prema topljenju, rastakanju, krhanju (dakako: i ništenju). Drugačije kazano, slikarici su danas više nego dovoljna sama sredstva medija kojim se služi, te gotovo apstraktnim ili krajnje omeđenim oblicima konstruira afektivno rječite prostore i morfološki dinamične situacije. Takoreći «crnim na crnom» kaptira golemu energiju uložene vještine, zatvara mrežu gustih nervatura, a iz prikrajka unosi niz igličastih, bodljikavih virovitih silnica, što pokatkad naliježu i na ortogonalni raster izmjeničnih (pozitivnih i negativnih) čestica. Ne možemo primjerenije opisati kreativni ulog autorice nego li je ona sama to učinila, ali možemo, smijemo i moramo ustanoviti kako njezini novi radovi imaju maksimalan intenzitet, kako se tipološki, istina, nadovezuju i na motiviku ili atmosferu čak njezinih početaka, ali čistoćom i jezgrovitošću, svježinom i produbljenošću predstavljaju i vršne domete Nives Kavurić-Kurtović i dragocjen prinos suvremenoj hrvatskoj likovnoj umjetnosti. (iz teksta akademika Tonka Maroevića)
Izložba je otvorena svaki dan osim nedjelje i blagdana od 10 do 16 sati, od 12. prosinca 2012. do 05. siječnja 2013.