Sljedeći naslov
velikog N.V.Pealea jest knjižica bremenitog naziva
„Proživite cijeli
svoj život“.
Autor Peale tvrdi da
dinamički i pozitivan stav predstavlja snažnu magnetsku silu, koja samom svojom
prirodom povlači dobre učinke. Nadalje kaže: „ Nema granica onomu što će Bog
pružiti onima koji se pridržavaju Njegovih zakona.“
Jedan čuveni arhitekt
F.L. Wright je rekao: „ Sve se uvijek događa onako kako iskreno vjerujete. I ja
mislim da se ništa neće dogoditi, sve dok u to ne budete potpuno i duboko
vjerovali.“
Što netko u sebi nosi
više ljubomore, to je kritičniji prema onima koji su uspješni. Znak mentalnog
zdravlja jest radovanje uspjesima drugih, podjela zadovoljstva s njima. Nikad
ne bismo trebali sebe ili svoja postignuća uspoređivati s drugima, već
usporedbe donositi u sebi i samo u odnosu na sebe. Trebamo se neprestano
natjecati sa samim sobom. To će nas osnažiti i omogućiti dostizanje viših
standarda i postignuća. Nemojmo poticati svoje neuspjehe omalovažavajućim
i ljubomornim
mislima. Mislimo ispravno, s ljubavlju, s nadom i optimizmom i postići ćemo
željene životne pobjede.
Suptilna i važna
činjenica jest da, ako duhovne vrijednosti želimo samo za sebe, one će u našim
rukama postati beživotne, ali kad istodobno primamo i dajemo, one neprestano
rastu.
Zlovolja nagriza dušu
i blokira kanale kojima protječu duhovne i stvaralačke sile. Nedostatak osobnog
unutrašnjeg mira na suptilne se načine brzo odražava u pogoršanju odnosa s
drugima. A odnosi s drugim ljudima duboko su važni za uspješan život pojedinca.
W. James je rekao: „
Kod svakog pothvata, najvažniji čimbenik je naša vjera. Bez vjere nema izgleda
za uspjeh. Ona je temeljna.“
Jedan sudac Vrhovnog
suda u SAD-u izjavio je: „Ono smo , što vjerujemo da jesmo.“, a Emerson je upozorio
da „nikakva izobrazba, pomoć drugih niti iskustvo ne mogu nadomjestiti
nedostatak vjere.“
Peale savjetuje: „ Ne
namećite si ograničenja koja ste sami uspostavili.Nastavite vjerovati dok god
živite i time ćete produljiti
postizanje novih
uspjeha.“
Autor govoreći o
entuzijazmu kaže: „ Kad se jednom oslobodite pesimizma i zlovolje i razvijete
poletan i optimistički pristup, u životu će vam se početi događati
veličanstvene stvari. Čak i ako su vam sposobnost, izobrazba i iskustvo lošiji
nego kod drugih, to u dobroj mjeri možete nadomjestiti dinamičkim
entuzijazmom.“
Već spomenuti
američki mudrac Emerson je rekao: „ Ne trošite se u odbacivanju nečega, niti u
povicima na nešto što je loše, već pjevajte o ljepoti onoga što je dobro.“
U svjetlu ovoga,
glupo je prihvatiti depresivnu i nenadahnjujuću doktrinu osobne ograničenosti.
Nije neskromno osjećati entuzijazam spram samoga sebe. W.James veli: „ Vjerujte
da posjedujete značajne
zalihe zdravlja,
energije i izdržljivosti, i vjera u to pomoći će vam to i ostvariti.“
Mnogi ljudi sebe
potcjenjuju. Da bi se suprotstavili sputavajućem učinku takvog
samo-omalovažavanja, trebamo prakticirati optimistički entuzijazam spram
vlastite sposobnosti. Kad odlučno odbacimo koncept osobne ograničenosti i
razvijemo pozitivan pogled na svijet, zaprepastit će nas koliko će se novih
kvaliteta u nama roditi. Tada možemo činiti i biti ono što smo sve donedavno
smatrali posve nemogućim. Entuzijazam se ne može razvijati u umu ispunjenom
glupim, nezdravim i destruktivnim mislima.
Isus reče:“Tko hoće
sačuvati svoj život, izgubit će ga, a tko izgubi radi mene svoj život, pronaći
će ga.“
Peale kaže: Dovedite
se u stanje smirenosti i mira. Svakoga dana učinite nešto za druge. Molite se i
zahvalite na svemu udjeljenom. Te na kraju:Entuzijazmom i optimizmom istjerajte
sve negativnosti iz svoje glave.
Evo dobrog citata iz
Biblije koji možemo ponavljati svaki dan: „Hvalite Gospodina, jer je dobar, jer
je vječna ljubav njegova.“
Nikad nemojmo
sumnjati u čuda koja će nam donijeti stvaralačka
moć entuzijazma.On je
snažan faktor u umjetnosti dinamičkog proživljavanja cijelog života. Autor
nadalje kaže: Organizam ne može funkcionirati uz mentalno prihvaćanje
beskorisnosti. O tom jedan liječnik veli: „ Ako depresivno razmišljanje prijeđe
u naviku, time se najmanje deset puta povećava mogućnost obolijevanja.
Optimizam, iskrena vjera i entuzijazam zbirno predstavljaju moćno sredstvo za
sprječavanje oboljenja i izlječenje. Primijetio sam da samouvjereni ljudi pokazuju
veću moć izlječenja kad bolest nastupi. Entuzijazam je jedan od najvećih izvora
zdravlja. Ako nam nedostaje entuzijazam , poletnim ponašanjem možemo učiniti da
nas entuzijazam cijeloga ispuni. Sama riječ entuzijazam izvedenica je od dviju
grčkih riječi:
„en“ i „theos“ što
znači :“Bog u tebi“ ili „ispunjen Bogom“. Dakle, posjedovat ćemo entuzijazam,
snagu ili moć u onolikoj mjeri u kojoj Bog postoji u nama. Bog nam je podario
život: Bog može i hoće obnoviti naš život. Kad izađete iz sklada s Bogom ,
život gasne, vitalnost opada, a entuzijazam nestaje. Kod niskog entuzijazma,
niska je razina vitalnosti, energije i snage. Stoga, ispunimo se Bogom i
entuzijazam će rasti kao što raste Božja prisutnost u nama, osjetit ćemo novu
vitalnost, energiju, snagu i učinkovitost. Važno je stoga razviti osjetljivost
na pozitivne vibracije što dolaze od Boga, izvora našeg života. Ispunimo se
entuzijazmom i stari će posao dobiti nove vrijednosti, a život će nam biti
ispunjen snagom. Na taj način ćemo krenuti putem koji vodi do većih ostvarenja.
Shvaćanje prave svrhe,
potpomognuto entuzijazmom , unaprijedit će naš svakodnevni posao, bez obzira
čime se bavimo.
Entuzijazam je naime obilježje živahne budnosti. Ne bismo
trebali dopustiti da nam osjećaj krivice pomuti duh. To je najveći od svih
uzročnika nezadovoljstva. Moramo ostati duhovno krepki i živahni te pružiti
životu sve a zauzvrat ćemo biti nagrađeni najvećim darovima
dok nam život nikad
neće biti dosadan.
U narednom poglavlju
autor Peale tvrdi: „ Postoje razine mentalnog življenja do kojih ne mogu
doprijeti ozlojeđenost i frustracije. Do te mentalne razine, na kojoj vas ništa
ne može neopravdano uznemiravati, može vas dovesti samo smireno razmišljanje.“
Protiv frustracije je
jedna od najboljih metoda davati najbolje od sebe u svemu što činimo i ništa
više. Grozničavim srljanjem, obavljanjem posla s napetošću i zabrinutosti, uz
osjećaj da nikad nešto nismo u potpunosti obavili, samo podgrijavamo iritantne
frustracije.Peale predlaže da pokušamo te vruće emocije zamijeniti naglašenom
promišljenošću i organiziranom učinkovitošću.
U poslanici sv. Pavla
kaže se: „…i, kad sve nadvladate, zadržite se.“- to je jedna od najvećih metoda
svih vremena ta liječenje frustracije.
Stoga je smirena i
urbana filozofija prihvaćanja ljudi i situacija, spoznaje na koji način o njima
smireno razmišljati, najvažnije u uklanjanju frustrirajućih osjećaja.
Mir trebamo isto kao
i hranu i vodu, kao što nam je potrebno sunčevo svjetlo i spokojan san. I stoga
ne potcjenjujmo kumulativni učinak
svjesno primijenjenog
pribranog razmišljanja na svoje frustracije.
Frustracija je
kombinacija žestine i stresa: žestina se liječi hladnokrvnošću, a stres mirom.
U životu tako, često
ne uspijevaju oni ljudi koji ne znaju obuzdati ljutnju, skloni su oštrim
reakcijama i postupaju iritantno.
Bog mijenja
alkoholičare , kradljivce, lažljivce i varalice, jer Bog može promijeniti ljude
s problemom nemogućnosti kontrole emocija, isto onako kao što može mijenjati
osobe koje su moralno pokleknule.
Stoga je razumljivo
zašto Biblija savjetuje: „ Ako se ljutite, ne griješite.Neka sunce ne zađe nad
vašom srdžbom.“(Pavlova poslanica
Efežanima). Znači, izbacimo iz uma loše emocije: ljutnju, strah i
mržnju, i moći ćemo razviti osjećaje zdravlja i vitalnosti.
Nadalje , Biblija
veli:“ Svojim ćete postojanošću spasiti duše svoje.“
Postojanost i
strpljenje su velike riječi , koje pretpostavljaju zrelost, kulturu i mentalno
zdravlje. Činjenica je da molitvom, ako je ona iskrena i u nju iskreno
vjerujete, možete blokirati svoje frustracije.
Jednostavna ali moćna
istina jest da molitvom, ljubavlju i razmišljanjem možete ukloniti bilo kakvu
frustraciju. A time ćemo ujedno neizmjerno povećati svoju sposobnost za
uspješan život.
U poglavlju o brigama Peale piše: „Osnovna tajna
rješavanja briga jest zamjena straha vjerom, kao dominantnim mentalnim
pristupom.
Dvije su sile na ovom
svijetu moćniji od svih ostalih. Jedna je strah
druga je vjera ; a
vjera je moćnija od straha.“
Brige, naime,
otežavaju naše najbolje djelovanje. Čini se da nenormalni strah posjeduje
ogromnu moć za izazivanje bolesti, pa
čak i onih s tragičnim ishodom. Sofisticiranost doslovno znači mudrost,
poznavanje puta kojim idem.
Biblija kaže :“ Ako
ostanete u meni i ako moje riječi ostanu u vama, tražite što god hoćete, i bit
će vam.“ (Ivan).
Znači: Vjerujmo u
Boga i živimo dan danom.
Emerson savjetuje: „
Činite ono čega se bojite i straha će zasigurno nestati.“ Jedan američki
novinar je rekao: „Kad se čovjek pribrano uvjeri da nema onoga što ne može
izdržati, svi će ga strahovi napustiti.“ Strah je samo nakupina zlokobnih
sjena, a sjena se ne sastoji od ničega. Brige otupljuju mentalnu životnost. Ali
kad se one uklone, um s novim poletom i izoštrenim vizijama može ponovno
učinkovito djelovati u razvijanju stvaralačkih zamisli.
Kad ispravno
gospodarimo punim potencijalom snaga
koje se u nama kriju, dovoljno smo moćni za suprotstavljanje svim poteškoćama.
Biblija kaže: „Ali u
svemu ovome sjajno pobjeđujemo po Onome koji nas je ljubio.“ (poslanica
Rimljanima).
Netko reče u jednom
svom govoru: „ Iskustvo mi govori da su samo veliki planovi ostvarivi.“ I to je
doista istina, jer male planove ne prati snažan poticaj i dinamika djelovanja.
Trebamo razmišljati
dalekovidno i time ćemo osloboditi sve moćne sile. Tajna uspješnog življenja u
nadzoru i upotrebi snage koju poteškoće unose u našu ličnost.
Stoga kako bi
svladali poteškoće, trebamo se predano moliti, duboko vjerovati i činiti velika
djela.
Majka autora Pealea je jednoć rekla: „ Molitva
počinje tamo gdje prestaju ljudske mogućnosti.“
Valja naglasiti da
ljudi sa stavom gubitnika nikad sebe ne daju svim srcem. Peale kaže:“ Život je
osmišljen da bi ga se u potpunosti živjelo. Stvoreni smo da bi nam tijelo
godinama bilo prepuno vitalnosti.“
Nadalje veli: Napola
mrtvi, ravnodušni, nesuvisli ljudi vitalni život za kojim teže mogu ostvariti
jednostavnom smicalicom:opraštanjem samome sebi. Ako zadržimo životnost u punom
smislu te riječi, bit ćemo u stanju osjetiti zadovoljstvo u svemu što činimo,
jer životnost potiče osjećaj zadovoljstva. Dubina zanimanja, koje je često samo
konzumno , također može biti mjera životnosti. Ovisno o stupnju u kojem
razvijemo svoje zanimanje za ono što se oko nas zbiva, stvorit ćemo život
prepun sadržaja i uzbuđenja.
Životnost možemo
odrediti po stupnju prisustva nadahnuća u svojem umu. Možda krajnja svrha
ljudskog postojanja i leži u sposobnosti poimanja ljepote, vječnog mira,
veličanstvene čudesnosti samog mističnog svijeta. Svrha je nadahnuća da nam
pomogne u svladavanju slabosti, bolesti i unutrašnjih sukoba.
Tolstoj je rekao u
potrazi za unutrašnjim mirom:“Upoznati Boga znači živjeti.“
Autor tvrdi: „ Kad se
držite misli poput nade, povjerenja, odlučnosti i dobre volje, stvara se
neprekidni protok energije. Kad vašim umom prevladavaju ovakve misli, krajnji
učinak će biti to što ćete ostvariti visoku razinu životnosti.“
Mnogi ljudi žive u
čvrstom stisku BPN: brige, poteškoće, nevolje.
Zalihe energije,
izostanak umora ovise o tome jesmo li usklađeni s prirodnim Božjim ritmom.
Emerson kaže: „Svijet pripada onima nabijenim
energijom.“
Ljudi uistinu
ispunjeni energijom moraju biti samo oni ljudi koji su disciplinirali svoj um,
s ciljem izbjegavanja stresa i sukoba. Isto tako, oni su naučili razmišljati
živahno i s entuzijazmom.
Strah, nemir,
mrzovolja, frustracije, napetost-takve i slične nezdrave misli loše djeluju na
srce te vrlo često dokazuju sposobnost oduzimanja ogromne količine energije.Kad
ljudi doživljavaju slom zbog, kako kažu „preopterećenosti poslom“ stvarni uzrok
vjerojatno treba tražiti u velikom pritisku na emocionalno-duhovni mehanizam:
u tegobama poput
zabrinutosti, nezadovoljstva ili napetosti. Dakle, takva iscrpljenost je
najčešće uzrokovana poremećajima ili slabljenjem procesa mišljenja. Pravi i
potpuni vjernici su tako živahni i bodri. Naime, ako razmišljamo o umoru, ako
ga potičemo, uskoro ćemo se i osjećati umorno, dok živahno razmišljanje
reproducira se u životnosti. Poletan, životan um se ne iscrpljuje. Stoga treba
izbjegavati
porast umora u svojim
mislima i stavovima.
Treba izraziti duboki
interes za sve životne aktivnosti i sačuvati gorljivost. Jedan mudar čovjek dok
je stajao pod sunčevim svjetlom,
glasno bi izgovarao
sljedeću kreativnu potvrdu:
„ Udišem čiste,
prekrasne, pozitivne misli Boga i Isusa Krista, koji u potpunosti ispunjavaju
moj svjesni i podsvjesni um, do punog oslobađanja od negativnih, nečistih,
zavidnih, nesmiljenih misli mržnje i zlobe,koje s Božjom pomoći, u potpunosti
izbacujem iz svoje
svijesti, podsvijesti
i super-svijesti.“
Treba polagano i
glasno ponoviti sljedeće riječi stare i poznate ode:
„ Tako dugo me Tvoja
moć blagoslovila, i siguran sam da će me voditi i dalje.“
Peale kaže:
„Uspješnost u životu ovisi o donošenju većeg broja mudrih odluka u odnosu na
pogreške.“
Nadalje veli:“Ako vam
je um ispunjen greškama, tada one imaju težnju postati dominantnima.“
Trebamo ovladati
umjetnošću duhovne meditacije. Svako pitanje podvrgnuti treba duhovnom testu i
ne donositi odluke koje se ne podudaraju s općim stavovima etike. Što više naš
um bude ispunjen duhovnošću, to ćemo se bolje povezati s tim silama koje
djeluju u pozadini. Suživotom s njima kroz pronicavost, pouku i prosvijećenost,
možemo izbjeći pogreške i propuste koje bi, uz manju duhovnu osjetljivost ,
bili skloni često činiti.
Razmišljanje o
ranijim pogreškama može dovesti do njihovog automatskog ponavljanja. Za kraj ovog
poglavlja Peale kaže da priijenimo na sebi najvažniji test svih vremena:“Jesam
li ja ispravna osoba?“ Ako jesmo ispravni, to će uroditi težnjom da se i stvari
na isti način odvijaju. W. James je rekao :“ Razviti moć tišine isto tako je
važno kao i razviti moć riječi.“ Izaija kaže: „ Mir i obraćenje spas vam je.“
Naime, mentalni stres uvijek dovodi do zagrijavanja uma, a pregrijani um ne
može ispravno djelovati. Kako bi ispravno mislio, um mora biti hladno
racionalan. Moramo misliti umom, a ne emocijama. Vrlo je važno shvatiti da
napetost može izazvati, što je čest slučaj, ozbiljnije posljedice nego težak i
naporan rad.
U Evanđelju piše:
„Dođite k meni svi koji ste umorni i opterećeni, i ja ću vas okrijepiti.“
(Matej)
Također Veliki
Liječnik savjetuje da budemo radosni:“Radujte se uvijek u Gospodinu.“ Sreća i
sklad su istoznačni pojmovi- sreća i sklad temeljni su čimbenici učinkovitosti.
Radost izaziva ritmičku usklađenost tijela, uma i duše, stvarajući onaj
savršeni timing i ugođenost što rezultiraju vrhunskim vještinama. Podržava i
izdržljivost, osobito srca. Vrlo je teško pobijediti sretnu i skladnu osobu.
Radost je neka vrsta maziva za mozak, a time i za živce, mišiće i srce.Ako smo
odlučni nešto u sebi popraviti, moramo ovladati svojim umom, umjesto da on
nadzire nas. Dakle, vjerom, razmišljanjem i djelovanjem, vremenom možemo sebe
pretvoriti u sretnu, harmoničnu osobu, prilagođenu stvaralačkim životnim silama.
Autor Peale
preporučuje da trenutak prije nego ćemo započeti novi dan, duboko udahnemo i
kažemo:“Stojim uspravan, visoko razmišljam, vjerujem na visokoj razini.“
Evanđelje po Ivanu
veli: „Kad to znate, blago vama ako to i činite.“
Radost se povećava
dok je dijelimo s drugima, a nestaje ako je želimo zadržati samo za sebe. Mnogo
je puta dokazano da zadovoljstvo oslobađa osobnost koja onda postaje
uvjerljiva. Time se potiču novi
stvaralački
kapaciteti.Još autor savjetuje:“Nikad ne mislite loše o sebi ili o svojem
poslu.“ Doista je istina da vremenom postajemo ono o čemu mislimo i govorimo.
Pišući o depresiji Peale kaže da su simptomi blage depresije:obeshrabrenost,
usamljenost, neutješnost, osjećaj manje vrijednosti i, jednostavno nedostatak
životne radosti.
Depresija se, nadalje
veli, može učinkovito liječiti nadom.
Govorom sebe možemo
navesti na bilo kakvo željeno stanje duha.
Živimo s nadom,
govorimo s nadom i počet ćemo se bolje osjećati.
Jedna od najmoćnijih
stvari na svijetu je nadom ispunjen um.
Depresivni ljudi
često trebaju lijekove- usklađeno djelovanje religije i medicine osigurava
vitalnost i brzu obnovu energije.
Netko reče: „ Živite
iznad običnih stvari.“ Evo jedan mudar savjet: „Prilagodite svoj um da
razmišlja na razini koja je iznad svakodnevnih stvari i uvijek ćete posjedovati
uzvišeni duh, što će vas držati dalje od depresije.“
W. James definira
emocije:“kao stanje uma koje se manifestira u senzibilnim tjelesnim
promjenama.“
Istina jest da ako
više očekujemo, više ćemo i dobiti.
Depresija je odraz
stanja duha, a depresivni postajemo zato što depresivno razmišljamo.Jedna od
najučinkovitijih misli koja djeluje protivno depresiji jest jednostavna
spoznaja da Bog skrbi za nas i da će nas izvesti na pravi put. Pravi odgovor na
depresiju je u stvari ljubav prema ljudima i ljubav prema Bogu.
Velika vrijednost
duševnog mira leži u tome što on povećava intelektualnu snagu. Um uspješno
funkcionira samo ako je smiren-ako nije užaren.Filozof Seneka kaže: „ Um nikad
nije u pravu , osim kad je izmiren sa samim sobom.“
Stvarne se moći za
sučeljavanje s životom razvijaju u dubokim središtima unutarnjeg mira, u kojima
se duša i um susreću s Bogom.
Moć tišine u
stvaranju duševnog mira, a samim time i duboke svrhe življenja, nemjerljiva
je.Tišina plodi ona duboka mjesta u kojima izrasta ličnost.Kad su Dantea pitali
za čime traga rekao je_“za čime tragaju i svi drugi ljudi- za mirom i
predahom.“
Huxley u svom Vrlom
novom svijetu prikazuje ljude koji sve svoje probleme liječe tabletomanijom.
Isti pisac je duhovito primjetio:“ Danas je medicina toliko napredovala da
praktično nijedan čovjek više nije zdrav.“ Pascal je rekao : „ Većina problema
s kojima se čovjek susreće posljedica je toga što nije navikao na smireno
ponašanje.“
„Upamćena smirenost“-
pod ovom sintagmom podrazumijevamo mentalno pospremanje smirujućih dojmova,
kako bi ih mogli prizvati iz sjećanja onda kad nam zatrebaju. Dakle, primjena
„upamćene smirenosti“ predstavlja metodu za opuštanje i postizanje mentalnog
mira.Duševni mir ima svoju praktičnu važnost, jer se pomoću njega oslobađaju
kvalitetne misaone sile, koje proizvode konstruktivne učinke.Moć kontroliranog
razmišljanja je ogromna.Isto tako, u postizanju duševnog mira važno je razviti
sporije emocionalne reakcije.Isus Krist nije samo izlječitelj duša, već i našeg
uma i tijela.
Danas znamo da Bog na
najmanje dva načina djeluje u izlječenju ljudi: kroz svojeg slugu vještog u
medicinskim znanostima, i kroz svojeg slugu koji primjenjuje vjeru.
Peale naglašava da je
uzrok lošeg zdravstvenog stanja bolesna volja.
Naime, životnost ovisi o prodoru u ličnost poticajne, transformirajuće i
vitalizirajuće vjere. Međutim, u većini slučajeva moramo naporno raditi i
truditi se kako bi ostvarili vitalno blagostanje.
U nama je stalno
prisutan ogromni spremnik snage: moć podsvijesti, a tu snagu oslobađa vjera. U
poslanici Rimljanima piše:“Ako je Bog za nas, tko će biti protiv nas?“ Ali to
mora biti ponizna vjera u Boga, a ne razmetljivo povjerenje u vlastite snage.
Kaže se:“ Stoga se nemojte više sukobljavati sa životom, dok prije toga ne
spoznate i usavršite metode dinamičke i kreativne samouvjerenosti.“ Bog svojom
bezgraničnom snagom zapovijeda podsviješću. Dalje se kaže: „ Netko može postati
invalidom iz psiholoških razloga, isto
kao i iz fizičkih.“
Kao što Biblija ističe:
„Što je ljudima nemoguće, to je Bogu moguće.“
Nedostatak vjere u
sebe je jedna od najvećih prepreka u potpunom iskazivanju svoje ličnosti.
Carlyle kaže:“Na žalost, nepovjerenje kojega se trebamo najviše bojati jest
nepovjerenje u samoga sebe.“
Svi su sramežljivi
ljudi egoisti i s puno bola u mislima okrenuta samo sebi. Kako bi bila
izliječena, takva osoba trebala bi ovladati sposobnošću opraštanja sebi i
drugima.
Na kraju ovog
poglavlja autor veli: „Predajte sebe svim srcem Bogu i Bog će, istom srčanošću
predati sebe Vama.“ To je naš pravi ključ za postizanje ponizne
samouvjerenosti. Također savjetuje:“Preusmjerite svoje misli s onoga što je
protiv vas na onu ogromnu silu koja je uz vas.“ Naglašava se da je vjera
najzdraviji oblik misli, te da trebamo uvijek čuvati mentalnu sliku o sebi kao
o zdravoj , krepkoj i energičnoj osobi. Kada pak molimo za dobro drugih, važno
je držati se optimističkih misli.Sva stvaralačka energija svemira potječe od
Boga i mi je, kroz vjeru, možemo koristiti protiv bolesti. Odnosno na isti
način kako se bol pomoću vjere može ukloniti, tako se pomoću vjere može i
izdržati. Napokon, posljednja tajna života nije u tome što ti se događa, već
kako se ti odnosiš prema tome što ti se događa.
Autor kaže:“ I unutar
svojih ograničenja možeš živjeti velikim životom.“ Moramo razviti suosjećanje
prema svima koji pate.
Kako se iz nas
isijavaju simpatija i ljubav, tako će se u nas ulijevati sile izlječenja. Snaga
djelovanja , snaga vjere, snaga žudnje, snaga samoodricanja , sve su to osnovni
čimbenici u liječenju pomoću vjere.
Imamo pravo od Boga
tražiti da ukloni ili ublaži naš bol.
Posljednje poglavlje
ove moćne knjige govori o vječnom životu.
Uporabom krajnje
egzaktnih metoda , znanstvenici su istražili prekogniciju (sposobnost uma da
predvidi nešto što se još nije zbilo) i rekogniciju (sposobnost ponovnog
viđenja nečega što se zbilo u prošlosti) te napokon vidovitost i telepatiju.
Isus reče: : „ Ja sam
uskrsnuće i život. Tko vjeruje u mene, ako i umre, živjet će.“ Dakle, Božji
odgovor na smrt je život. Zapravo, Biblija obiluje riječima što naglašavaju
život. Ona propovijeda vjeru zasnovanu na životu, a ne na smrti. Biblija
neprestano govori o duhovnim iskustvima, blještavim spoznajama, okruživanje
onima što šire svjetlo, o slavi Nazočnosti,što nam sve govori da ono što nam se
samo čini smrću zapravo predstavlja vječni život.
Sokrat reče:“Dobrom
čovjeku se ne može dogoditi nikakvo zlo, ni za života ni poslije smrti.“
Biblijska knjiga Otkrivenja govori nam da se ne bojimo smrti:“…a on stavi na me
svoju desnicu i reče mi- „Nemoj se bojati!“
U svojoj osnovi, svi su prirodni procesi dobri, a smrt
je samo još jedan od doživljaja Božje milosti. U Bibliji piše za one koji žive
pošteno što ih čeka u vječnosti:“Ono što oko nije vidjelo, što uho nije čulo,
na što ljudsko srce nije pomislilo; to je Bog pripravio onima koji ga ljube.“
Dakle, nemojmo se bojati života, nemojmo se bojati smrti.
Za kraj Peale kaže: „
I mi imamo svoje precizne, točne instrumente:molitvu, vjeru, nagonski osjećaj
Božje prisutnosti i besmrtnosti. Oni su vrlo pouzdani i vodit će nas kroz
magle, orkanske vjetrove, oluje i životne neizvjesnosti. S povjerenjem u te
instrumente
vjere, napokon će nam
dobrodošlicu poželjeti svjetla vječne piste.
A tu će nas čekati
naši voljeni, s onim istim osmjehom na dragim licima. Vjerujmo i…živimo
vječno!“