Autor: Filip Matošić
Datum objave: 18.06.2013
Share
Komentari:


S George-om Stanciu

Susret....

Kronološki navoditi podatke osobe s  kojom sam imao čast i zadovoljstvo provesti ugodan razgovor u restoranu Hrvatskog Narodnog Kazališta u Zagrebu( tom mjestu osobita ugodjaja u kojemu se jedino možete susresti s Otellom, Dezdemonom,Aidom,Toscom,Radamesom,Pinkertonom.....Glembajevima......), smetalo bi snazi osobe, a to je - George Stanciu. 


Glumac,model izgledom i stasom, a po rođenju, dušom i tijelom posvećen baletu, plesnom izrazu i umjetnosti sugestivne snage pokreta kao osobitog tkanja neverbalne komunikacije u ritmovima ,dinamici i tempu glazbe...


George Stanciu je skromnošću predodređen za vođu, u svakom hobiju koji pretvara u posao, jasno daje do znanja koliko je truda uloženo u stvaranje scensko-umjetničke baletne karijere koja je začeta na audiciji za Kijevsku školu baleta, na kojoj je konkuriralo tri tisuće polaznika od kojih je primljeno svega devetero, među kojima je i naš sugovornik, današnji prvak Baleta Hrvatskog Narodnog Kazališta u Zagrebu.

Kako je svojom čvrstoćom uma u Kijevu sebe izdigao iznad ostalih, po završetku studija ponuđena mu je stipendija za postdiplomski studij u programu njemačkog Baleta, koju je otklonio i 1999., u listopadu, dolazi u zagrebački HNK željan rada, stvaranja, osmišljavanja novih projekata u Baletu, koji, kako sam kaže, ne želi da budu završena priča, dodaje dozu mističnosti i mogućnost nadgradnje postojećih djela i onoga što stvara.

Ideje koje ga vode, nose i zanose, su poveznice kroz suradnju s dramskom Akademijom iz koje dolaze nove struje misli, nadahnuća za stvaralački duh.

U svojoj tridesetoj godini života, pun iskustava i suradnje sa svjetski poznatim umjetnicima, koreografima što mu je i otac, prednost daje iskustvu unatoč fizičkoj spremi koju održava kontinuiranim vježbanjem različitih sportova koji mu nadgrađuju tijelo i ojačavaju disciplinu uma.


Skromnost - koja mu je vrlina, bez imalo prikrivenosti nudi sugovorniku punoću svojega duha koji je ugradio i u baletno djelo Carmen, svoj umjetničko-ekspresivni projekt, koji  priprema prema standardima koje razvija s mističnim krajem, koji dozvoljava da priča i vizija o Carmen bude nadgrađena, osobita, jedinstveno jedincata..


Georgie Stanciu nema želju za odlaskom iz, sada mu matične umjetničke kuće, kako i sam kaže, radi svoje obitelji, do koje drži jednakom punoćom svoje duše koliko i do baleta  koji mu ispunjava život i kojim se misli, i nakon aktivne plesačke karijere, baviti kao koreograf.


Ljubitelj modernog filma, posebice filmova Quentin Tarantina, u filmu i baletu nije poklonik happy end-a,već voli istraživačke staze dramaturških oštrica,opasnih bridova i uzbudljivih obrata kao rješenja situacija u slogu scensko-umjetničke priče.

Interesantan mu je moderan ples, ali je klasičan balet temelj njegovog stvaranja i razmišljanja, čvrsta i pouzdana podloga za smione kreacije i modulacije, stilizirane scensko-umjetničke vizije čistoga poetskoga sloga u veličini i sugestivnosti plesno- izvedbene ekspresije


George Stanciu je ličnost snage, vizije izvedbeno-tehničke ljepote koja se osobito i izdvojeno spoznaje u dinamici scenskoga zbivanja bez obzira da li je George  u grupi plesača, ili  je izdvojen kao nositelj protagonističkoga „stijega“ u poetsko-scenskom slogu priče i dogadjanja.


Ovu umjetničku sezonu George Stanciu završava kreacijom u djelu Baletni triptih,s izvedbama, 18., 20. i 24. lipnja, 2013. i svojom vizijom Carmen u programu Koreolabosa, 5.srpnja, 2013.


BALETNI TRIPTIH

Ronald Savković - Felix Mendelssohn PJESME BEZ RIJEČI

William Forsythe – Thom Willems HERMAN SCHMERMAN

Nacho Duato – stara španjolska glazba ZA VAS UMIREM

Premijera: 7. lipnja 2013.

Kao posljednju premijeru u tekućoj sezoni Balet HNK u Zagrebu prikazat će tri iznimno zanimljiva kraća baletna djela, kojima još proširuje svoj suvremeni repertoar. Na našoj će pozornici po prvi put biti izvedeno jedno djelo čuvenoga Williama Forsytha, koreografa koji je svojim velikim umijećem bogatstvo klasičnog baleta iz povijesnog konteksta prenio u 21. stoljeće. Vidjet ćemo njegov balet Herman Schmerman ( Pas de cinq / Pas de deux) praizveden na glazbu Thoma Willemsa 1992. u New York City Balletu. Također prvi put zagrebačka će publika upoznati koreografa Ronalda Savkovića, inače vrlo popularnog i svjetski proslavljenog baletnog plesača, a danas ravnatelja riječkog Baleta, koji će uprizoriti Pjesme bez riječi na glazbu Felixa Mendelssohna. Večer će upotpuniti djelo jednog od danas najpoznatijih svjetskih koreografa i kod nas već prikazivanog Nachoa Duatoa. Njegov balet Za vas umirem / Por vos muero evocira razdoblje španjolske renesanse i njegovih dvorskih plesova, a izrastao je iz duhovne poezije španjolskog pjesnika Garcilasoa de la Vege i glazbe pisane u 15. i 16. stoljeću za španjolsku klasičnu gitaru.

PJESME BEZ RIJEČI

Praizvedba 7. lipnja 2013.

Koreograf, scenograf, oblikovatelj svjetla  RONALD SAVKOVIĆ

Skladatelj  FELIX MENDELSSOHN BARTHOLDY

Pjesme bez riječi op 30 br. 1 u Es-duru

Koncert za violinu, klavir i gudački orkestar u d – molu (II. Adagio, III. Allegro molto)

Kostimograf  ALEKSANDAR NOŠPAL

Uvodna glazba  VLAHO PROHASKA

Baletni majstor  MATEJA PUČKO PETKOVIĆ

Ansambl predstave:

EDINA PLIČANIĆ, GEORGE STANCIU / LUCIJA RADIĆ, TAMÁS DARAI

RIEKA SUZUKI, TAMÁS DARAI / ATINA TANOVIĆ, KRISTIAN MANEV, DORUK DEMIRDIREK

IVA VITIĆ GAMEIRO, GUILHERME GAMEIRO ALVES / SIMONA UNTERAJTER, GEORGE BALDOVIN

MAI KAGEYAMA, ROBERT BRUIST / MUTSUMI MATSUHISA

 

HERMAN SCHMERMAN  

Praizvedba 26. svibnja 1992. u New Yorku (Pas de cinq) i

26. rujna 1992. u Frankfurtu (Pas de Cinq, Pas de Deux)

Premijera ove izvedbe 7. lipnja 2013.

Koreograf  WILLIAM FORSYTHE

Glazba  THOM WILLEMS

Scenograf, oblikovatelj svjetla  WILLIAM FORSYTHE

Kostimografi  GIANNI VERSACE, WILLIAM FORSYTHE

Prijenos koreografije  MAURICE CAUSEY

Baletni majstor  MIHAELA DEVALD

Tehnički koordinator  DIETRICH KRÜGER

Prijenos kostima prema izvorniku  PETRA DANČEVIĆ

William Forsythe zastupan po VERLAG DER AUTOREN

Ansambl predstave:

Kvintet    

MAI KAGEYAMA, MIRUNA MICIU, IVA VITIĆ GAMEIRO / MUTSUMI MATSUHISA,

LUCIJA RADIĆ, RIEKA SUZUKI, PETRA VARGOVIĆ STANCIU

ROBERT BRUIST, GUILHERME GAMEIRO ALVES / TAMÁS DARAI

Duet       

NATALIA HORSNELL, GEORGE STANCIU / EDINA PLIČANIĆ,TAMÁS DARAI

 

POR VOS MUERO / ZA VAS UMIREM

Praizvedba 11. travnja 1996. u Madridu

Premijera ove izvedbe 7. lipnja 2013.

Koreograf, scenograf  NACHO DUATO

Glazba  Španjolski autori 15. i 16. stoljeća (Venegas de Henestros, Pedro Guerro, Diego Ortiz, Pedro Ruimonte, Antonio Martin y Coll, Juan Vasquez, Cristóbal de Morales, Mateu Fletxa i tradicionalna katalonska pjesma El Mestre u obradi Jordija Savalla)

Dramaturgija glazbe, dirigent  JORDI SAVALL

Kostimograf NACHO DUATO u suradnji s ISMAELOM AZNAROM

Oblikovatelj svjetla  NICOLÁS FISCHTEL (A.A.I.)

Prijenos koreografije  TONY FABRE, THOMAS KLEIN

Poezija  GARCILASO DE LA VEGA

Interpretacija poezije (snimka)  MIGUEL BOSÈ

Baletni majstor  SUZANA BAČIĆ

Prijenos kostimografije prema izvorniku  PETRA DANČEVIĆ

Organizacija i produkcija  CARLOS ITURRIOZ c/o Mediart Producciones SL (Španjolska)

© .... NACHO DUATO, sva prava pridržana

Ansambl predstave:

EDINA PLIČANIĆ, MUTSUMI MATSUHISA, MIRUNA MICIU, NATALIA HORSNELL,

ATINA TANOVIĆ, IVA VITIĆ GAMEIRO/ MAJA BABAC, SABRINA FEICHTER, MAI KAGEYAMA,

LUCIJA RADIĆ, REBECCA SMITH, RIEKA SUZUKI, SIMONA UNTERAJTER, PETRA VARGOVIĆ STANCIU

GEORGE STANCIU, DMITRIJ TIMOFEJEV, GUILHERME GAMEIRO ALVES, ROBERT BRUIST,

TAMÁS DARAI, EUGEN DOBRESCU / GEORGE BALDOVIN. DORUK DEMIRDIREK, KRISTIAN MANEV, DAN RUS

Glazbena voditeljica LJUDMILA ŠUMAROVA

Glazbena korepetitorica LILIANA ZAVERŠNIK

Inspicijenti  ZRINKA PETRUŠANEC, ADNAN OSMANOVIĆ
1583
Kategorije: Kazalište
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.