Kronološki navoditi
podatke osobe s kojom sam imao čast i
zadovoljstvo provesti ugodan razgovor u restoranu Hrvatskog Narodnog Kazališta
u Zagrebu( tom mjestu osobita ugodjaja u kojemu se jedino možete susresti s
Otellom, Dezdemonom,Aidom,Toscom,Radamesom,Pinkertonom.....Glembajevima......), smetalo bi snazi osobe, a to je - George
Stanciu.
Glumac,model izgledom i stasom,
a po rođenju, dušom i tijelom posvećen baletu, plesnom izrazu i umjetnosti
sugestivne snage pokreta kao osobitog tkanja neverbalne komunikacije u
ritmovima ,dinamici i tempu glazbe...
George Stanciu je skromnošću
predodređen za vođu, u svakom hobiju koji pretvara u posao, jasno daje do
znanja koliko je truda uloženo u stvaranje scensko-umjetničke baletne karijere
koja je začeta na audiciji za Kijevsku školu baleta, na kojoj je konkuriralo
tri tisuće polaznika od kojih je primljeno svega devetero, među kojima je i naš
sugovornik, današnji prvak Baleta Hrvatskog Narodnog Kazališta u Zagrebu.
Kako je svojom čvrstoćom
uma u Kijevu sebe izdigao iznad ostalih, po završetku studija ponuđena mu je
stipendija za postdiplomski studij u programu njemačkog Baleta, koju je
otklonio i 1999., u listopadu, dolazi u zagrebački HNK željan rada, stvaranja,
osmišljavanja novih projekata u Baletu, koji, kako sam kaže, ne želi da budu
završena priča, dodaje dozu mističnosti i mogućnost nadgradnje postojećih djela
i onoga što stvara.
Ideje koje ga vode, nose
i zanose, su poveznice kroz suradnju s dramskom Akademijom iz koje dolaze nove
struje misli, nadahnuća za stvaralački duh.
U svojoj tridesetoj
godini života, pun iskustava i suradnje sa svjetski poznatim umjetnicima,
koreografima što mu je i otac, prednost daje iskustvu unatoč fizičkoj spremi
koju održava kontinuiranim vježbanjem različitih sportova koji mu nadgrađuju
tijelo i ojačavaju disciplinu uma.
Skromnost - koja mu je
vrlina, bez imalo prikrivenosti nudi sugovorniku punoću svojega duha koji je
ugradio i u baletno djelo Carmen, svoj umjetničko-ekspresivni projekt, koji priprema prema standardima koje razvija s
mističnim krajem, koji dozvoljava da priča i vizija o Carmen bude nadgrađena,
osobita, jedinstveno jedincata..
Georgie Stanciu nema
želju za odlaskom iz, sada mu matične umjetničke kuće, kako i sam kaže, radi svoje
obitelji, do koje drži jednakom punoćom svoje duše koliko i do baleta koji mu ispunjava život i kojim se misli, i
nakon aktivne plesačke karijere, baviti kao koreograf.
Ljubitelj modernog filma,
posebice filmova Quentin Tarantina, u filmu i baletu nije poklonik happy end-a,već
voli istraživačke staze dramaturških oštrica,opasnih bridova i uzbudljivih
obrata kao rješenja situacija u slogu scensko-umjetničke priče.
Interesantan mu je
moderan ples, ali je klasičan balet temelj njegovog stvaranja i razmišljanja,
čvrsta i pouzdana podloga za smione kreacije i modulacije, stilizirane scensko-umjetničke
vizije čistoga poetskoga sloga u veličini i sugestivnosti plesno- izvedbene
ekspresije
George Stanciu je
ličnost snage, vizije izvedbeno-tehničke ljepote koja se osobito i izdvojeno
spoznaje u dinamici scenskoga zbivanja bez obzira da li je George u grupi plesača, ili je izdvojen kao nositelj protagonističkoga
„stijega“ u poetsko-scenskom slogu priče i dogadjanja.
Ovu umjetničku sezonu
George Stanciu završava kreacijom u djelu Baletni triptih,s izvedbama, 18., 20.
i 24. lipnja, 2013. i svojom vizijom Carmen u programu Koreolabosa, 5.srpnja,
2013.
BALETNI TRIPTIH
Ronald Savković - Felix
Mendelssohn PJESME BEZ RIJEČI
William Forsythe – Thom
Willems HERMAN SCHMERMAN
Nacho Duato – stara
španjolska glazba ZA VAS UMIREM
Premijera: 7. lipnja
2013.
Kao posljednju premijeru
u tekućoj sezoni Balet HNK u Zagrebu prikazat će tri iznimno zanimljiva kraća
baletna djela, kojima još proširuje svoj suvremeni repertoar. Na našoj će
pozornici po prvi put biti izvedeno jedno djelo čuvenoga Williama Forsytha, koreografa
koji je svojim velikim umijećem bogatstvo klasičnog baleta iz povijesnog
konteksta prenio u 21. stoljeće. Vidjet ćemo njegov balet Herman Schmerman (
Pas de cinq / Pas de deux) praizveden na glazbu Thoma Willemsa 1992. u New York
City Balletu. Također prvi put zagrebačka će publika upoznati koreografa
Ronalda Savkovića, inače vrlo popularnog i svjetski proslavljenog baletnog
plesača, a danas ravnatelja riječkog Baleta, koji će uprizoriti Pjesme bez
riječi na glazbu Felixa Mendelssohna. Večer će upotpuniti djelo jednog od danas
najpoznatijih svjetskih koreografa i kod nas već prikazivanog Nachoa Duatoa.
Njegov balet Za vas umirem / Por vos muero evocira razdoblje španjolske
renesanse i njegovih dvorskih plesova, a izrastao je iz duhovne poezije španjolskog
pjesnika Garcilasoa de la Vege i glazbe pisane u 15. i 16. stoljeću za
španjolsku klasičnu gitaru.
PJESME BEZ RIJEČI
Praizvedba 7. lipnja
2013.
Koreograf, scenograf,
oblikovatelj svjetla RONALD SAVKOVIĆ
Skladatelj FELIX MENDELSSOHN BARTHOLDY
Pjesme bez riječi op 30
br. 1 u Es-duru
Koncert za violinu,
klavir i gudački orkestar u d – molu (II. Adagio, III. Allegro molto)
Kostimograf ALEKSANDAR NOŠPAL
Uvodna glazba VLAHO PROHASKA
Baletni majstor MATEJA PUČKO PETKOVIĆ
Ansambl predstave:
EDINA PLIČANIĆ, GEORGE
STANCIU / LUCIJA RADIĆ, TAMÁS DARAI
RIEKA SUZUKI, TAMÁS
DARAI / ATINA TANOVIĆ, KRISTIAN MANEV, DORUK DEMIRDIREK
IVA VITIĆ GAMEIRO,
GUILHERME GAMEIRO ALVES / SIMONA UNTERAJTER, GEORGE BALDOVIN
MAI KAGEYAMA, ROBERT
BRUIST / MUTSUMI MATSUHISA
HERMAN SCHMERMAN
Praizvedba 26. svibnja
1992. u New Yorku (Pas de cinq) i
26. rujna 1992. u
Frankfurtu (Pas de Cinq, Pas de Deux)
Premijera ove izvedbe 7.
lipnja 2013.
Koreograf WILLIAM FORSYTHE
Glazba THOM WILLEMS
Scenograf, oblikovatelj
svjetla WILLIAM FORSYTHE
Kostimografi GIANNI VERSACE, WILLIAM FORSYTHE
Prijenos
koreografije MAURICE CAUSEY
Baletni majstor MIHAELA DEVALD
Tehnički
koordinator DIETRICH KRÜGER
Prijenos kostima prema
izvorniku PETRA DANČEVIĆ
William Forsythe
zastupan po VERLAG DER AUTOREN
Ansambl predstave:
Kvintet
MAI KAGEYAMA, MIRUNA
MICIU, IVA VITIĆ GAMEIRO / MUTSUMI MATSUHISA,
LUCIJA RADIĆ, RIEKA
SUZUKI, PETRA VARGOVIĆ STANCIU
ROBERT BRUIST, GUILHERME
GAMEIRO ALVES / TAMÁS DARAI
Duet
NATALIA HORSNELL, GEORGE
STANCIU / EDINA PLIČANIĆ,TAMÁS DARAI
POR VOS MUERO / ZA VAS
UMIREM
Praizvedba 11. travnja
1996. u Madridu
Premijera ove izvedbe 7.
lipnja 2013.
Koreograf,
scenograf NACHO DUATO
Glazba Španjolski autori 15. i 16. stoljeća (Venegas
de Henestros, Pedro Guerro, Diego Ortiz, Pedro Ruimonte, Antonio Martin y Coll,
Juan Vasquez, Cristóbal de Morales, Mateu Fletxa i tradicionalna katalonska
pjesma El Mestre u obradi Jordija Savalla)
Dramaturgija glazbe,
dirigent JORDI SAVALL
Kostimograf NACHO DUATO
u suradnji s ISMAELOM AZNAROM
Oblikovatelj
svjetla NICOLÁS FISCHTEL (A.A.I.)
Prijenos
koreografije TONY FABRE, THOMAS KLEIN
Poezija GARCILASO DE LA VEGA
Interpretacija poezije
(snimka) MIGUEL BOSÈ
Baletni majstor SUZANA BAČIĆ
Prijenos kostimografije
prema izvorniku PETRA DANČEVIĆ
Organizacija i
produkcija CARLOS ITURRIOZ c/o Mediart
Producciones SL (Španjolska)
© .... NACHO DUATO, sva
prava pridržana
Ansambl predstave:
EDINA PLIČANIĆ, MUTSUMI
MATSUHISA, MIRUNA MICIU, NATALIA HORSNELL,
ATINA TANOVIĆ, IVA VITIĆ
GAMEIRO/ MAJA BABAC, SABRINA FEICHTER, MAI KAGEYAMA,
LUCIJA RADIĆ, REBECCA
SMITH, RIEKA SUZUKI, SIMONA UNTERAJTER, PETRA VARGOVIĆ STANCIU
GEORGE STANCIU, DMITRIJ
TIMOFEJEV, GUILHERME GAMEIRO ALVES, ROBERT BRUIST,
TAMÁS DARAI, EUGEN
DOBRESCU / GEORGE BALDOVIN. DORUK DEMIRDIREK, KRISTIAN MANEV, DAN RUS
Glazbena voditeljica
LJUDMILA ŠUMAROVA
Glazbena korepetitorica
LILIANA ZAVERŠNIK
Inspicijenti
ZRINKA PETRUŠANEC, ADNAN OSMANOVIĆ