Autor: admin
Datum objave: 24.02.2015
Komentari:

Ugledni hrvatski znanstvenici u svijetu

Distinguished Croatian Scientists in the World

U Hrvatskoj matici iseljenika 22. svibnja predstavljena je knjiga Ugledni hrvatski znanstvenici u svijetu / Distinguished Croatian Scientists in the World (VII. dio) urednika dr. sc. Janka Heraka. Prvotni naziv dvojezičnoga, hrvatsko - engleskog, knjižnog niza Istaknuti hrvatski znanstvenici u Americi / Distinguished Croatian Scientists in America zamijenjen je nakon dva sveska sveobuhvatnijim i danas aktualnim nazivom.

Zahvaljujući sustavnom radu Herakova stručnog tima angažiranog u ovom nakladničkom projektu ovo je zapravo, ne sedma, već 9 knjiga niza o hrvatskim znanstvenicima izvan domovine.

Knjigu su predstaviti ravnatelj Matice mr. sc. Marin Knezović, predsjednica HAD- dipl. arh a Marina Ljubišić i akademici, recenzenti knjige, Leo Klasinc i Vladimir Paar, autor priloga dr. sc. Nikola Kujundžić te urednik prof. dr. sc. Janko Herak. Moderatorica promocije bila je Vesna Kukavica, voditeljica Odjela za nakladništvo HMI-ja.

Sedmu knjigu, koja na 262 stranice podastire deset stručnih studija, objavilo je Hrvatsko-američko društvo. Suradnička ustanova je Hrvatska matica iseljenika, koja u tom u nas jedinstvenom knjižnome nizu sudjeluje od samog početka, točnije od 1997. godine. Knjigu su poduprle donacije Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta te Zaklada HAZU-a.

Predgovor je napisao urednik, biomedicinar dr. sc. Janko Herak. Matematičar prof. dr. sc. Hrvoje Šikić autor je dviju studija koje se bave hrvatskim matematičarima iz SAD-a. Prva Splićaninom Jakšom Cvitanićem, a druga Zagrepčaninom Mladenom Viktorom Wickerhauserom. Fizičarka prof. dr. sc. Ana Smontara i dr. sc. Janko Herak zajedničku studiju su naslovili „Davor Pavuna - život s fizikom i gitarom“. Prof. dr. sc. Krešimir Pavlovski piše o astronomu Dragutinu Rakošu iz Austrije , a fizičar dr. sc. Hrvoje Buljan o Marinu Soljačiću.

Studija akademika Lea Klasinca posvećena je kemičaru s američkom adresom Branku Ruščiću. Dr. sc. Eugene Turner svoj rad je naslovio „Dubravko Justić, oceanolog i ekolog“, a farmaceut prof. dr. sc. Nikola Kujundžić svoju studiju „Eugen Koren - znanstvenik u biomedicini i inovator u biotehnologiji“. Dr. sc. Zoran Mrša piše o dr. sc. Igoru Meziću, a akademik Stanko Popović o Nikoli Tesli.

U najnovijoj knjizi Ugledni hrvatski znanstvenici u svijetu / Distinguished Croatian Scientists in the World (VII. dio) urednika Heraka obrađeni su, znanstveni i osobni, životopisi Jakše Cvitanića, Sveučilište Caltech (SAD), stručnjaka za primjenu matematike na financijskom tržištu; Dubravka Justića, profesora biološke oceanografije i znanosti o priobalju na Sveučilištu Louisiane u Batton Rougeu (SAD), stručnjaka za modeliranje ekosistema; Eugena Korena, inovatora u području biomedicine i biotehnologije, koji je radio u Oklahoma Cityju; Igora Mezića, profesora u Odjelu inženjerstva na Kalifornijskom sveučilištu u Santa Barbari, eksperta za dinamiku fluida; Davora Pavune, profesora fizike u švicarskom državnom institutu EPFL u Lausanni; astronoma Dragutina Karla Rakoša (1923.- 2011.), koji je radio je na Sveučilištu u Beču i jedan je od pionira fotoelektrične fotometrije zvijezda; Marina Soljačića, redovitoga profesora fizike na prestižnom Sveučilištu MIT u Bostonu, poznatog znanstvenika u području optike i fotonike; Mladena Wickerhausera, profesora matematike na Sveučilištu Washington u St. Louisu, najpoznatijega po radovima na istraživanju svojstava i primjeni „valića“.

Tekst: Diana Šimurina Šoufek ; Fotografije: Snježana Radoš

Eugen (Gene) Koren, MD, PhD Dr. Koren is a nationally and internationally known expert on immunogenicity of therapeutic proteins. He served as a coordinator and senior author in the AAPS committee responsible for the publication of white papers on development, characterization and validation of immunogenicity assays. Dr. Koren holds M.D. and Ph.D. degrees from the University of Zagreb, Croatia. During his clinical and academic career he served as a Director of the Laboratory of Immunology and Immunotherapy at the Clinic of Nuclear Medicine and Oncology at the University Hospital in Zagreb, as well as Associate Member of the Arthritis and Immunology Research Program, Oklahoma Medical Research Foundation and the OMRF Associate Professor of Medicine, Department of Medicine at the University of Oklahoma Health Sciences Center. Dr Koren continued his career in biotechnology industry as a Sr. Scientist in the Bioanalytical R&D division at Genentech, Staff Scientist at CancerVax, Associate Director of Clinical Immunology at Amgen, Director of Bioanalyical R&D at Scios, Head of Bioanalytical R&D at Abbott Vascular and Sr. Director of Bioanalytical Sciences at BioMarin.

1083
Kategorije: Fenomeni
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.