Autor: admin
Datum objave: 17.10.2013
Share
Komentari:


V.D.RAVNATELJSTVO HNK, ZAGREB

Drama,Opera,Balet......

V.D.RAVNATELJSTVO HNK, ZAGREB

 

v.d.intendantice HNK,Zagreb

 

Sanja Ivić rođena je 1958. u Zagrebu. Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu diplomirala je komparativnu književnost te jugoslavenske jezike i književnost 1981. godine, a na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu dramaturgiju 1983. Slobodna je umjetnica od 1985. do 1987.godine, kada je angažirana kao dramaturginja u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu.

 

Magistrirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1993. Usavršavala se u SAD-u (Fulbright Grant, New York 1994./1995.), Francuskoj (diploma iz organizacije i upravljanja kulturnim institucijama, Pariz 1996./1997.) i tijekom kraćih boravaka u Austriji, Italiji i drugim zemljama.

 

U Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu kao stalna dramaturginja surađivala je u mnogim repertoarnim višestruko nagrađivanim predstavama, od kojih se izdvajaju: Šteta što je kurva (J. Ford, redatelj Georgij Paro), Majstor i Margarita (M.A. Bulgakov, redatelj Horea Popescu), Seviljski zavodnik i kameni uzvanik (T. de Molina, redatelj Georgij Paro), Roman o Londonu (M. Crnjanski, redatelj Kosta Spaić), Vučjak (M. Krleža, redatelj Kosta Spaić), Ondine (J. Giraudoux, redatelj Horea Popescu), Zajednička kupka (R. Marinković, redatelj Georgij Paro), Iluzija (P. Corneille, redatelj Božidar Violić), Mjesec dana na selu (I. S. Turgenjev, redatelj Georgij Paro), Becket (J. Anouilh, redatelji Horea Popescu i Joško Juvančić), Octopussy (I. Vidić, redateljica Ivica Boban), Glorija (R. Marinković, redatelj Božidar Violić), Dundo Maroje (M. Držić, redatelj Ozren Prohić), I konje ubijaju, zar ne? (H. McCoy, redateljica Ivica Boban), Dantonova smrt (G. Büchner, redatelj Hansgünther Heyme), Građanin plemić (L.B.P.Molière/J.B.Lully, redatelj Krešimir Dolenčić), Zagorka (I. Boban, redateljica Ivica Boban).

 

 Surađivala je s brojnim kazalištima i nezavisnim kazališnim skupinama (DK Gavella, HNK Osijek, Zagrebački plesni ansambl, HNK Split, Teatar Lapsus, Kazališna družina David, Dječje kazalište Smješko, Kazalište lutaka Split itd). Autorica je brojnih dramatizacija i dramskih tekstova izvedenih u kazalištima Slovenije, Mađarske i Hrvatske.

U osječkom HNK prevela je tekst i režirala predstavu Koraci (S. Beckett). Za nezavisnu umjetničku skupinu Barutana u Osijeku prevela je tekst i režirala predstavu Gospođa Aoi (Y. Mishima).

 

Surađivala je na scenarijima nekoliko dokumentarnih filmova u produkciji HRT-a. Sudjelovala je na kongresima i simpozijima u Zagrebu, Osijeku i Dubrovniku. Dugogodišnja je suradnica Trećega programa Hrvatskog radija. Prevodi s francuskog, engleskog i talijanskog jezika. Objavljivala je radove u zbornicima (Zbornik radova o Juliju Benešiću, Zbornik radova o Titu Strozziju, Zbornik radova Krležinih dana u Osijeku, Zbornik Trećeg programa Hrvatskoga radija) i časopisima (15 dana, Kazalište, Vijenac, Zarez).

 

Kao vanjska suradnica predavala je dramaturgiju na studiju Glume i lutkarstva na osječkoj Umjetničkoj akademiji 2006. i 2007. godine.

 

Autorica je knjige pod naslovom Jesetre drugorazredne svježine (problemi dramatizacije romanesknih tekstova u suvremenom teatru na primjeru romana M. A.Bulgakova Majstor i Margarita) izdane 2004.

 

 Dobitnica je druge Nagrade Marin Držić za najbolji domaći dramski tekst 2009. godine.

Bila je v.d. i ravnateljica Drame HNK u Zagrebu od 2002. do 2006. godine. Od 2008. do 2013. godine ponovno je ravnateljica Drame.

 

photos

https://www.google.hr/search?q=sanja+ivi%C4%87&client=opera&hs=Fnp&sa=X&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=CO9fUsLyHsrTtAbItoCIBQ&ved=0CC0QsAQ&biw=1024&bih=651&dpr=1

 

 

v.d.ravnateljice  Drame HNK Zagreb

 

Ana Tonković Dolenčić rođena je u Zagrebu 17. studenoga 1974. godine. U Zagrebu je završila Klasičnu gimnaziju i diplomirala na Akademiji dramske umjetnosti, smjer dramaturgija. Kao dramaturginja, autorica ili koautorica teksta radila je u mnogim hrvatskim kazalištima, a neke od tih predstava dobitnice su značajnih nagrada struke i publike. Kao scenaristica potpisala je preko 60 epizoda emisija za djecu i mlade Žutokljunac, te brojne priloge za Malaviziju i Briljanteen. Suradnica je na Prvom programu Hrvatskog radija. Za emisiju Lica i sjene piše kazališne osvrte, a neko je vrijeme emisiju vodila i uređivala. Kao copywriter u agencijama SRT i Grey Worldwide osmislila je mnoge reklamne kampanje i sudjelovala u osmišljavanju nekih međunarodnih kulturnih događanja (Asian Beach Games - autorica igranog teksta događanja). Redovito surađuje s Plesnim centrom Tala. Autorica je  zbirke adaptacija i dramatizacija Prepričavanja objavljene 2008. godine u nakladi VBZ.  Od 2000. godine je članica Hrvatske zajednice slobodnih umjetnika, a 2012. angažirana je kao dramaturginja u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu.

 

Photos ANA TONKOVIĆ DOLENČIĆ

https://www.google.hr/search?q=ana+tonkovi%C4%87+dolen%C4%8Di%C4%87&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=IPNfUqPLCMaQswbIzoHACQ&ved=0CCgQsAQ&biw=1024&bih=651&dpr=1

 



v.d.ravnatelja Opere HNK,Zagreb

 

Ivan Josip Skender rođen je u Varaždinu 1981. godine. Nakon mature na Srednjoj glazbenoj školi i Općoj gimnaziji u Varaždinu, 1997. godine upisao je studij kompozicije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Željka Brkanovića kao najmlađi student kompozicije u povijesti Akademije. Godine 1999. upisao je paralelni studij dirigiranja u klasi prof. Vjekoslava Šuteja. Usavršavao se na seminarima i radionicama iz dirigiranja (Klaus Arp, Bertrand de Billy, Zubin Mehta i dr.) i kompozicije (Michael Jarell, Joszef Soproni). Od 2010. do 2012. pohađao je dvogodišnji postdiplomski studij orkestralnog dirigiranja u Beču u klasi prof. Uroša Lajovica. Skladbe su mu izvođene u gotovo svim zemljama Europe, te u SAD, Kanadi i Meksiku. 2011 godine je skladao svoje najopsežnije djelo, operu Šuma Striborova koja je praizvedena u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci u sklopu Muzičkog biennala Zagreb, te je doživjela brojne izvedbe u samo godinu dana svog postojanja. Bio je prvi skladatelj - predstavnik Hrvatske na europskom multimedijskom festivalu MusMA (Music Masters on Air) 2012.

 Kao dirigent surađivao je sa brojnim hrvatskim i stranim orkestrima i zborovima (Simfonijski orkestar austrijske radiotelevizije, Hrvatski barokni ansambl, Zagrebačka filharmonija,  Dubrovački simfonijski orkestar, Varaždinski komorni orkestar, Karlovački komorni orkestar, Zagrebački orkestar mladih, Zbor Opere HNK u Zagrebu te Akademski zbor Bazilike Srca Isusova u Zagrebu Palma. Zbor Palma je pod njegovim vodstvom osvojio prvu nagradu na državnom natjecanju pjevačkih zborova u Zagrebu 2006., 2008., 2010. i 2012. te posebnu nagradu Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu skladbe hrvatskog autora 2008. Na međunarodnom festivalu zborova u Ohridu 2009. i na međunarodnom festivalu zborova u Pragu 2011. osvaja prve nagrade i posebne nagrade žirija. Bio je jedan od pokretača i prvi zborovođa Djevojačkog zbora Hrvatske 2011. U dirigentskoj karijeri osobito je posvećen izvedbama i praizvedbama skladbi suvremenih hrvatskih autora, a 2012. članovi ansambla za suvremenu glazbu Cantus izabrali su ga za stalnog dirigenta.

Od 2003. do 2005. predavao je teorijske predmete u srednjoj glazbenoj školi Zlatko Baloković. Od 2006. godine zaposlen je u Operi Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu kao zborovođa te sudjeluje u pripremi svih repertoarnih i premijernih projekata opere kao zborovođa, asistent ili/i instrumentalist (continuo - Orfej Claudija Monteverdija i sl.). Godine 2009. postao je asistent profesora Uroša Lajovica na Odsjeku za dirigiranje, udaraljke i harfu. U bečkom Musikvereinu debitirao je 2011. godine, a u Operi Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu 2012. sa operom Ljubavni napitak Gaetana Donizettija. Iste godine ravna premijerom opere Schuster von Delft Blagoja Berse, za čiju je izvedbu primio nagradu Društva sveučilišnih nastavnika u Zagrebu.

 

Nagrada Ljetne akademije Prag-Wien-Budapest za kompoziciju, 1999. Rektorova nagrada Sveučilišta u Zagrebu za kompoziciju, 2000.

Nagrada Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu skladbe hrvatskog autora, 2006. i 2008.

 

Photos IVAN JOSIP SKENDER

https://www.google.hr/search?q=ivan+josip+skender&client=opera&hs=I6p&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=pfNfUqKFG4SJtQaS3YDoDA&ved=0CDQQsAQ&biw=1024&bih=651&dpr=1


 



v.d.ravnatelja  Baleta HNK,Zagreb


Svebor Sečak rođen je 18.studenoga 1962. u Zagrebu. Završio je Jezičnu gimnaziju i Srednju školu za klasični balet u Zagrebu u klasi profesorice Tatjane Lucić-Šarić, nakon koje se usavršavao na Akademskom učilištu Vaganova u Sankt Peterburgu, te kao odabrani student nastupio na sceni Kirov teatra u ulozi Princa u Labuđem jezeru.

Nakon što je u lipnju 2007. godine diplomirao na Royal Academy of Dance u Londonu teoriju plesne edukacije s odličnim uspjehom, u listopadu 2010. magistrirao je na University of New England gdje od siječnja 2011. ima status doktoranda. U predstavama Baleta HNK u Zagrebu sudjeluje od 1979. godine, a u stalni angažman Baleta HNK u Zagrebu ušao je 1981. godine. 21. studenoga 2004. godine obilježio je 25.godišnjicu umjetničkog rada, a 30. lipnja 2009. 30. obljetnicu umjetničkog rada. Predsjednik je Hrvatskog društva profesionalnih baletnih umjetnika od studenog 2002. godine.

 

www.svebor-secak.com

Princ, Rotbart - Labuđe jezero Petra Iljiča Čajkovskoga, kor. Oleg Danovski, k. Dinko Bogdanić 2003. i k. Derek Deane 2007.

 Kain - Kain i Abel Francisa Poulenca-Stevana Mokranjca, kor. Vlasto Dedović,

 Princ -  Trnoružica Petra Iljiča Čajkovskoga, kor. Waczlaw Orlykowski,

 Princ, Drosselmayer - Orašar Petra Iljiča Čajkovskoga, kor. Waczlaw Orlykowski, Gosp. Stahulbam - Orašar Petra Iljiča Čajkovskoga, kor. i red. Derek Deane, 2011.

 Grof Albrecht – Giselle Adoplhea Adama, kor. Attilio Labis

 Franz, Coppelius - Coppèlia Lea Dèlibesa, kor. I red. Ivica Sertić

 Mirko -  Đavo u selu Frana Lhotke, k. Pia i Pino Mlakar,

 Don Quijote - Don Quijote Ludwiga Minkusa, kor. Dinko Bogdanić,

 Paris, Tebaldo - Romeo i Julija Sergeja Sergejeviča Prokofjeva, kor. Waczlaw Orlykowski 1983. i kor. Dinko Bogdanić 2003.

 Brahmin – Bajadera Ludwiga Minkusa, kor. Dinko Bogdanić,

 Udovica Simone –Vragolasta djevojka Ferdinanda Hèrolda-Ludwiga Hertela, kor. Vladimir Derevianko,

Don Quijote – Don Quijote Ludwiga Minkusa, kor. Patrick Armand prema Mariusu Petipau,

 

 Svebor Sečak nastupio je u koreografijama Milka Šparembleka, Vasca Wellenkampa i Krzysztofa Pastora.

Surađivao je još i sa Mlakarom, Sertićem, Pervanom, Orlykowskyim, Labisseom, Breuerom, Garofolijem, asistentima Kyllana i Van Maanena, Deaneom, Danovskim i drugima.

 

U svojim brojnim nastupima u HNK i na gostovanjima bio je partner Gillian Murphy, Irine Dorovjenko (American Ballet Theatre), Agnes Letestu (Balet Pariške opere), Elene Pankove (Kirov Balet), Amaye Ugarteche (Balet Arena di Verona), te najistaknutijim hrvatskim balerinama.

 

Nastupi izvan HNK u Zagrebu:

 u Baletu splitskog HNK (Grof Albrecht – Giselle; Franz - Coppelia, Mercuzio - Romeo i Julija),

 u Baletu HNK Ivana pl.Zajca Rijeka (Princ, Rotbart - Labuđe jezero, Grof Albrecht – Giselle, Espado - Don Quijote, Quasimodo – Esmeralda, Peer Gynt - Peer Gynt,

 u HNK Osijek (baletni solo u operi Prodana nevjesta, Licitar u  Licitarskom srcu).

u HNK Varaždin (Caligula – Caligula)

 

Nastupi u inozemstvu:

gostovao je u Italiji, Mađarskoj, Sloveniji, BiH, Velikoj Britaniji, Jordanu, Južnoafričkoj republici, Japanu, Turskoj, Tunisu, Egiptu, Venezueli i Bermudi. Kao gostujući solist nastupao je u Baselu (Smrt – Totentanz), Zürichu (Lisac – Pinocchio), Columbiji, SAD ( Gusar, Tango); Innsbrucku (Crassus – Spartak), Salzburgu, Mariboru, Arena di Verona, (Grof Albrecht - Giselle, Don Quijote  - Don Quijote), itd. S Baletom zagrebačkog HNK gostovao u Boljšom teatru u Moskvi, Mariinskom teatru u Sankt Peterburgu, Rusija, teatru Taras Ševčenko u Kijevu, Ukrajina, Budimpešti, Györu, Mađarska, Beču, Austrija, Den Haagu, Nizozemska, Novoj Gorici, Ljubljani, Slovenija, Münchenu, Berlinu, Njemačka, Napulj, Agrigento, Bolzano, Italija, Aspendos, Turska i u SAD-u.

 

Baletna trupa:

Osnivač je i voditelj Baletne trupe Croatia u čijim je nastupima i sam sudjelovao - (General - Ples kadeta, Grof Albrecht - Giselle II. čin, Licitar - Licitarsko srce, Londonski program, Princ Danilo - Vesela udovica, Hamlet - Hamlet, Caligula - Caligula) i ostvario mnoga gostovanja diljem zemlje i inozemstva, pokrivajući u Hrvatskoj takozvana bijela područja i afirmirajući hrvatsku baletnu umjetnost na međunarodnoj sceni. Baletna trupa Croatia nastupila je u Londonu u Millennium Domeu, Royal Opera House Covent Garden i Sadler’s Wells Theatre, te na pozornicama u Mađarskoj, Italiji, Sloveniji, BiH, Južnoafričkoj Republici, Jordanu, Tunisu, Egiptu, EXPO u Japanu, Turskoj, Bermudi, Venezueli,. Švicarskoj, Meksiku, Australiji, Maleziji i drugima. 13. lipnja 2004. godine obilježena je 10. godišnjica rada trupe. 15. godišnjica trupe obilježenja je 30. lipnja 2009. projektom Kad je kraj početak i koreografijom Peti Instrument na domaće autore.

 

Koreografije:

Licitarsko srce Krešimira Baranovića,

Peer Gynt Suita Edvarda Griega

Hamlet Petra Iljiča Čajkovskog

Caligula Arama Hačaturjana

Peti Instrument razni domaći autori

te druge scenske, operne i televizijske koreografije

 

TV snimke:

Peer Gynt u mariborskom SNG snimljen je 1991. godine za Slovensku televiziju;

Peer Gynt u riječkom HNK Ivana pl. Zajca snimljen je 2003. godine za Riječku televiziju

Caligula baletne trupe Croatia i HNK u Varaždinu snimljen je 2008. godine u Dioklecijanovoj palači za Splitsku televiziju

 

Srebrna i brončana medalja na Baletnom natjecanju u Novom Sadu,

 Zlatna plaketa Mare Nostrum,

 Red Danice Hrvatske s likom Marka Marulića za dostignuća u kulturi,

Nagrada hrvatskog glumišta 2003. godine za najbolju mušku baletnu ulogu u sezoni 2002./03. za naslovnu ulogu u baletu Peer Gynt;

Nagrada hrvatskog glumišta 2005. godine za najbolju mušku baletnu ulogu u sezoni 2003./04. i 2004./2005. za naslovnu ulogu u baletu Hamlet;

 Nagrada Olga Orlova riječkog HNK Ivana pl. Zajca za najbolju mušku ulogu u tri sezone (od 2001. do 2004.) za ulogu Peer Gynta;

Nagrada Oskar Harmoš za najbolju mušku baletnu ulogu u sezoni 2004./05. za ulogu Tebalda u baletu Romeo i Julija.



Photos SVEBOR SEČAK

https://www.google.hr/search?q=svebor+se%C4%8Dak&client=opera&hs=BTV&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=LfRfUsHGKcWVswawtoGQCA&ved=0CCoQsAQ&biw=1024&bih=651&dpr=1

1156
Kategorije: Kazalište
Nek se čuje i Vaš glas
Vaše ime:
Vaša poruka:
Developed by LELOO. All rights reserved.