VLATKA PELJHAN I MIA
ELEZOVIĆ
Sjajnu avangardnu
glazbu upotpunio klasični Krežma
http://www.glas-slavonije.hr/222749/5/Sjajnu-avangardnu-glazbu-upotpunio-klasicni-Krezma
U sklopu ciklusa
Osječka muzejska glazbena srijeda u organizaciji osječke Umjetničke akademije i
Muzeja Slavonije Osijek
nastavljen je Koncertni ciklus grada.
U atriju Glavne
straže Muzeja Slavonije koncert je održala violinistica Vlatka Peljhan uz
klavirsku suradnju Mije Elezović. Na programu su bila djela I. Stravinskog
(Suite italliane), P. Hindemitha (Sonata op. 11 br. 1), F. Krežme (Scherzino) i
L. van Beethovena (Sonata br. 9 op. 47, “Die Kreutzersonate”).
Koncepcija koncerta
je dakle bila, započeti suvremenim i avangardnim (Stravinsky – Hindemith), a
završiti s efektnom i dobro poznatom sonatom. U tom “turbo” avangardnom
programu, težište je stavljeno odmah na početak koncerta, a 'Krojcer' koga
poznajemo ostavljen je za kraj programa, kao rasterećenje. Bio je to sjajan
izvodilački odabir.
Ukratko, neoklasična
shema ovog koncerta bi izgledala ovako: sjajna izvedba suvremene
šesterostavačne Talijanske suite uvijek atraktivnog Stravinskog (bila je to
'šuma' atraktivnih neoklasičnih vrsta, komornih karikatura, quasi osjećajna
Canzonna, karikaturno “zločesta” Tarantella, odnosno 'lažnim' osjećajima
ispunjena Gavotta, efektno izveden Scherzino). Drugu vrstu neoklasicizma donio
je P. Hindemith (sugestivno izvođenje njegove Sonate op. 11, br. 1 fraziranje,
muzikalitet, folklorni motivi, koji remete hladnu i proračunatu Hindemithovu
objektivnost).
Na zemlju nas je ipak
spustio 'naš Krežma' i njegov Scherzino (izveden nevjerojatnom lakoćom, s puno
dječjeg smijeha). Bio je to predah prije 'velike Beethovenove Sonate br. 9 op.
47. Ta klasično–romantična kompozicija svjesno je smještena na kraj koncerta.
Stavak 'Adagio sostenuto' bio je suzdržan, a 'Presto' razuzran, no u nekim dijelovima
i intiman (posebno druga i treća varijacija, odnosno pizzicatto efekti u daljem
melodijskom slijedu).
Tehnički i intonativno Peljhan i Elezović su
se izvrsno slagale. Uz izvrsnost svojih talenata, ove dvije mlade (ali svjetski
poznate i nadaleko priznate umjetnice), ugradile su u svoju izvrsnost kao jedan
od kriterija za iščitavanje najsuvremenijih, pa čak i avangardnih kompozicija
(što smo i doživjeli na ovom koncertu). Bravo!
Branka BAN