VRIJEME JE ZA NACIONALIZAM,
NARODOVLAŠĆE I DEMOKARCIJU
Pravi smisao i jasna
odredba nacionalizma ili etatizma[i]
vijet je dosad bio u vlasti kapitala,
koji se na izvoru odvaja od rada, proizvodnje i naroda, koji su pali u dužničko
ropstvo. To se ropstvo sve više produbljivalo kako su obitelji, proizvodne
korporacija, poslovne banke i države – svaki iz svojih razloga – ostajali bez
prihoda da žive, posluju, održavaju likvidnost ili da služe građanima.
Kapital se
osim iskorištavanjem rada i proizvodnje te iscrpljivanjem nacionalnog blaga
naroda dodatno gomilao inflacijom odnosno „prvotnom emisijom“ domišljenih
nestvarnih financijskih „proizvoda“, kojima se obezvrjeđuje moguća ušteda
građana, kapital nakupljen u proizvodnim poduzećima i državne pričuve.
Sredstvo
vlasti slobodnog svjetskog kapitala bilo je svjetsko slobodno tržište, nad
kojime su ljudi, obitelji, proizvodna poduzeća, poslovne banke i države
izgubili utjecaj. U takvom stanju ljudi i obitelji žive u neizvjesnosti, cijele
industrijske grane su izložene propadanju, a narodi se rasipaju te gube kulturu
i istovjetnost.
za sav dosadašnji
usiljeni svjetski gospodarski rast ljudski rod propada, jer ljudi, narodi, rad
i vrijednost rada, prostor i prirodno blago, okoliš i klima ne uživaju nikakvu
zaštitu. Njih sad ne uspijevaju zaštiti ni prirodne narodne vlasti ni ljudsko
zajedništvo, koje su uništili svjetsko slobodno tržište i posvemašnje nadmetanje
u njemu, koje kapital nameće kao bitnu značajku ljudskosti. Nadmetanje ili
konkurencija služe tome da ljudima i narodima ostane manje stvorenog bogatstva,
a kapitalu više. Dosad je u svijetu bio zaštićen samo kapital.
Postupak
kojime je uspostavljena vlast otuđenog slobodnog
svjetskog kapitala putem slobodnog svjetskog
tržišta je širenje ideologije liberalizma, koja je donijela slobodu kapitalu i
tržištu, a oduzela je ljudima, obiteljima, proizvođačima i narodima.
d prestanka Hladnog rata
i podjele svijeta u ideološke, gospodarske, političke i sigurnosne blokove do
jučer bio je izgrađen nakazan uzorak globalnog svijeta, koji je uništio ljude,
obezvrijedio rad i obezglavio narode.
Izazivanje
financijske krize u SAD 2008. godine – prve financijske krize na globaliziranom
tržištu – i njezino brzo širenjem svijetom pokazali su, prvo, da kapital nije u
stanju vladati ni sam sobom, a kamoli svijetom i, drugo, da su najozbiljniji
problemi zahvatili sve izvore društvenog utjecaja te da su od gospodarskih prerasli
u političke, iz političkih u ljudske, a iz ljudskih u sigurnosne.
d jučer se na noge
počinju dizati narodi, kako bi zaštitili sebe i svoje ljude, rad i vrijednost
rada, prostor i prirodno blago, okoliš i klimu. Pred našim očima povlači se i
rasipa dojučerašnji svjetski poredak, koji je ljudima i narodima besramno
nametnut u samo tri desetljeća.
Međutim, za
srozavanje uspostavljenog svjetskog sustava u provaliju povijesti potrebno je
još, prvo, da se započetoj pobuni priključi dovoljan, presudan broj naroda –
među kojima će biti i neki od naroda koji su dosad stvarali svjetske političke
ideje – te, drugo, da se objavi nova, očita, opća spasonosna ideja, koja će zamijeniti liberalizam,
kao zloćudnu ideologiju.
aš naraštaj bit će
svjedok iščezavanju jednog nakaznog i ukletog svjetskog političkog poretka te dolaska novog vremena i skore
uspostave novog uzorka globalizacije. Primaknulo se vrijeme nacionalizma, narodovlašća i demokracije.
Nakon iskustva s globalnim svjetskim financijskim kapitalizmom
svijetu se više ne može nametnuti nikakav novi unitaran model globalnosti, jer narodi ne žele i ne mogu izbrisati
svoj identitet, svoje ljudske i zemljopisne posebnosti te svoju povijest i
kulturu. Narode se treba uvažavati i uvažiti, štititi, podupirati i njegovati.
Temeljna
ideja nacionalizma sastoji se u uspostavi demokracije unutar naroda i suradnje
među narodima putem njihovih narodnih država. Doktrina nacionalizma, koja će
odrediti načela demokracije unutar naroda i opće suradnje među narodima nije
nacionalna, nego svjetska doktrina,
koja je jednako prihvatljiva za sve narode, koji se ne kane upuštati u
imperijalizam.
Doktrina
nacionalizma uključuje kao bitne značajke poštivanje tuđih naroda koliko i
vlastitog naroda. Ona zagovara i poštuje suverenost svih naroda. Koliko god se
trsili liberali, odnarođeni kukavice i ljudi koji priznaju postojanje samo
jednog naroda, oni ne mogu iz svjetskog političkog rječnika ukloniti riječ „nacionalizam“,
jer je ona potrebna da se njome označi potrebna politička doktrina. Ta riječ
nema i ne može imati zamjenu.
lobalni svijet je preveć
složen, da bi se ga se upoznalo i da bi
se potpuno shvatilo procese koji u njemu teku, a kamoli da bi se njime vladalo
ili upravljalo iz jednog sjedišta. Stoga, za trajanje globaliziranog svijeta i
ostanak ljudi u njemu treba svima prirodno ograničiti
mogućnost izbora i stupanj slobode djelovanja. Prirodan, bezbolan, ljudski i
evolucijski način da se to provede je dobra mjera re-lokalizacije globalnog svijeta u nacionalne ili države okvire, u
kojima se može upriličiti dostojan opstanak, razvitak te djelovanje ljudi,
obitelji i naroda.
U
nacionalnim ili državnim okvirima može se najlakše nadoknaditi to što je izgubljeno
u liberalnom svijetu slobode kapitala i slobode tržišta. Međutim, bitno je
spriječiti da se na razvalinama unitarnog svijeta kapitala ne pojavi koja nova
varijanta svjetskog unitarizma putem vjere odnosno ideologije, politike ili
sile, kad već propada svijet kapitala oduzetog radu i narodima.
Svaki je
unitarizam u globalnom svijetu veliko zlo, jer on ljudsko zajedništvo, koje je
proizvod i biološke i društvene evolucije vrsta, zamjenjuje stegom, koja ne
optimizira ljudsko djelovanje i koja stvara društvenu entropiju. Suradnja među
državama naroda u kojima vlada uzajamnost i zajedništvo nudi daleko viši
stupanj ljudskog zajedništva, gospodarske i društvene učinkovitosti te ljudskog
zadovoljstva i ljudskosti, nego najbolje ugođen unitaran sustav. Ukupno
dosegnuti stupanj i opseg zajedništva u društvu mjerila su dobrog uređenja
društva.
O razlici
između unitarizma i zajedništva najočitije govori srozavanje Europske Unije,
koja je zatrla Europsku Ekonomsku Zajednicu.
oktrina nacionalizma
omogućit će presudno poboljšanje stanja u ljudskom rodu stvaranjem i jamčenjem
političke, gospodarske, sigurnosne i kulturne stabilnosti u svijetu, koja će
biti utemeljena na zajedništvu uspostavljenom u nacionalnim zajednicama. I
narodno zajedništvo utemeljeno na životnoj demokraciji i potrebna svjetska
suradnja postići će se na slijedeći način:
· narodi i države preuzet
će nadzor nad svjetskim tržištem;
· pojedinci, trgovačka
društva i narodi ne će upravljati svoje djelovanje samo za svoj uski probitak,
nego će nositi i društvenu odgovornost;
· pojedinci u bogatim
zemljama ne će biti plaćeni više nego što zaslužuju i to na račun siromašnih
naroda;
· sadašnja tehnološka
(digitalna, biotehnološka i internetska) revolucija ne će pružati opravdanje za
stvaranje neljudskih odnosa u svijetu i nepoštedno iskorištavanje jednih ljudi
o drugih;
· ljude će se nadahnjivati,
podupirati i navoditi ljude da se osim za osobne probitke brinu i za opće
dobro;
· makroekonomska stabilnost
zemalja bit će praćena stabilnošću ukupnog svjetskog gospodarstva;
· omogućit
će se razvitak i napredak siromašnim narodima i ukloniti siromaštvo iz svijeta;
· osigurat će se povratak
kapitala u nacionalni prostor i obnova nacionalnog kapitala;
· uklonit će se iluziju postojanja
i održljivosti poslijeindustrijskog društva i stvoriti uvjeti za
industrijalizaciju ili reindustrijalizaciju svih zemalja svijeta;
· omogućit će se ukupno
poboljšanje ljudskog života, a ne samo namicanje visokog prosječnog prihoda;
· omogućit će se potencijalno
opasnom afričkom kontinentu odlučan izlazak iz nedovoljne razvijenosti;
· vlade država omogućivat
će bolje iskorištenje ljudskih potencijala i usklađenje odnosa u gospodarstvu;
· uklonit će se i nakazno
neravnomjerna razdioba dohotka unutar pojedinačnih zemalja i uvesti umjerena
razlika u dohotku, koja ne će kočiti razvitak nacionalnih gospodarstava i
ukupnog svjetskog gospodarstva;
· uklonit će se prekomjerno
nagrađivanje poslovodstava i ljudi u slobodnim profesijama, koje je
nesumjerljivo njihovom doprinosu bogatstvu naroda, ali i plaćama njihovih
radnika ili kupaca;
· jamčit će se razvitak
poduzetničkog potencijala i u najsiromašnijim zemljama, koji sputava
poduzetnički duh u bogatim zemljama;
· sudbine naroda vratit će
u njihove ruke;
· obrazovanje djece i
odraslih stvarat će uporabljivo znanje, koje će omogućiti povećanje proizvodnosti rada, bez kojega nema povećanja bogatstva
naroda;
· usprkos sloma komunizma,
koji je njegovao takozvano plansko gospodarstvo, obnovit će se planiranje
gospodarstva u suradnji njegova državnog i privatnog sektora;
· isprazno načelo „svima
jednaka prigoda za uspjeh u životu“ postat će uporabljivim kad mu se pridruži
načelo pravednosti;
· snažan utjecaj države u
gospodarstvu učinit će ljude pripravnijim za promjene, a socijalna država
omogućit će bolju prilagodbu ljudi promjenama koje se dogode;
· zauzdat će se inflacija
financijskih proizvoda i sniziti proizvodnost financijskih tržišta, a povisiti
proizvodnost rada u industriji, na kojoj počiva stvaranje novog bogatstva;
· omogućit će se da
gospodarstvo vode političari, tehnolozi i inženjeri, a ne pravnici i liberalni
ekonomisti;
· omogućit će se obnova
svjetskog gospodarstva, spriječiti njegovo buduće posrtanje i njegovo padanje u
nove svjetske krize;
· nastojanje da se održava najveći mogući rast svjetskog
gospodarstva bit će zamijenjeno jamčenjem najmanjeg
potrebnog rasta.
Navedene mjere, koje
djelomice sastavljaju gospodarski
nacionalizam, uklonit će nedaće koje je svijetu donio liberalistički sustav
vlasti kapitala i tržište. One će se moći provesti istom kad se u stvarni
ljudski globalni svijet postave pregrade, koje će štititi ljude i narode,
omogućiti dobro upravljanje narodnim zajednicama te jamčiti mir i političku
stabilnost u svijetu. Međutim, budući da su svjetski gospodarski problemi već
prerasli u političke, za provedbu mjera gospodarskog
nacionalizma nužno je prihvaćanje političkog
nacionalizma (ili etatizma) kao opće ideje i svjetske doktrine.
dosadašnjem vladajućem svjetskom sustavu vlasti
kapital nije želio da se pravo upozna stvarni svijet i da se objavi istina o
stanju u njemu. Skrivanje i iskrivljavanje istine o svijetu omogućivali su
nesmetano traganje kapitala za prigodama i mogućnostima za vlastito
samouvećanje, pri čemu je vođenje svijeta bilo prepuštano samovoljnim pobudama,
neutemeljenim odlukama i nasumičnim postupcima stotina milijuna i milijarda
pravnih i fizičkih osoba raštrkanih svijetom.
Neizvjesnost
u kojoj su živjeli ljudi i trajali narodi nužno je stvarala političku,
gospodarsku, sigurnosnu i ljudsku nestabilnost u svijetu, koji se više nikad ne
će deglobalizirati i koji će zauvijek
ostati jedan. U takvom svijetu nužno je ograničiti stupanj slobode ljudima,
korporacijama i narodima i to u svrhu promicanja općeg dobra te uspostave i
čuvanja skladnih odnosa i mira u svijetu. Obnovom i podizanjem stupnja
zajedništva u narodima te obnovom neposredne suradnje među ojačalim narodnim
državama ne će se zatirati prava odgovorne sloboda, nego samo samovolja
pojedinaca i korporacija. U pravom, životnom zajedništvu pitanje slobode se ni
ne postavlja.
U složenim
stanjima kakvo je današnje stanje svijeta važniji su uspostava i održavanje
reda, nego promicanje samovolje društvenih čimbenika. Red povisuje stupanj slobode
uzajamnog djelovanja, a suzbija samo prohtjeve pojedinaca i samovolju
korporacija te sprječava lutanje svijetom kapitala, koji će politički i gospodarski nacionalizam prisiliti na sjedilački život i
naturalizaciju.
HRVATSKA USUSRET NOVOM VREMENU
rvatska je zapala u
velike nevolje zbog djelovanja slobodnog svjetskog tržišta i zbog ugađanja
volji Europske komisije tijekom
takozvanih prijepristupnih ugovora. Hrvatsko gospodarstvo se zbog izloženosti
svjetskom tržištu, zastarjele tehnologije i nekonkurentnih proizvoda gotovo
potpuno i deindustrijaliziralo i deagrariziralo.
Pregovori s
EU bili su diktat, kojime su hrvatskim vlastima nametnuti unutarnja i vanjska
politika, vođene gospodarstva, pravosudna praksa i sigurnosna politika, a
narodu nametan tuđi liberalistički sustav uvjerenja, kojime je zatirano
hrvatsko narodno životno zajedništvo. Posljedice tog postupka su:
· uvođenje nakaznog
političkog sustava, koji sprječava da se vodi nacionalna politika;
· povlačenje države iz
gospodarstva putem liberalizacije vanjske trgovine, privatizacije državnih
poduzeća i prirodnih izvora te putem odustajanja države od uređenja domaćih
tržišta robe, usluga, rada i novca;
· potpuna
deindustrijalizacija Hrvatske, čime je spriječen rast gospodarstva, stvorena
vojska nezaposlenih ljudi, opao izvoz dobara i usluga te osiromašen golem dio
hrvatskog pučanstva;
· odustajanje države od
zaštite ljudi i naroda, rada i vrijednosti rada, nacionalnog prostora i
prirodnog blaga te okoliša i klime;
· pravna nesigurnost
građana te izloženost političara i branitelja Domovinskog rata sudskom progonu tuđih pravosudnih tijela;
· uništenje obrazovnog
sustava i unakaženje nacionalne kulture;
· srozavanje razine fizičke
sigurnosti građana, obitelji i cijelog naroda;
· razaranje uvriježenog
hrvatskog sustava uvjerenja, koje uništava hrvatsko obiteljsko, zavičajno i
narodno životno zajedništvo, bez kojega nema opstanka naroda i njegova ostanka
na njegovoj zemlji.
rvati i Hrvatska sad vidno
propadaju pa Hrvati trebaju smjesta pružiti otpor propadanju i za svoj spas
skupno se pokrenuti, kako bi svoj opstanak i svoju budućnost zajamčili:
· preuzimanjem svoje države
u svoje ruke;
·
izgradnjom vlastitog političkog
sustava, koji će omogućiti državi da promiče dobrobit naroda,
· vođenjem vlastite unutarnje
i vanjske politike;
· ponovnom
industrijalizacijom zemlje;
· vlastitim iskorištavanjem
i iskorištenjem hrvatskog prirodnog blaga;
· zaštitom ljudi, naroda i
države od navale svjetskog tržišta i kapitala;
· obnovom i osuvremenjenjem
obrazovnog sustava, kojime bi se u zemlju vratili i stručno i integralno
znanje;
· obnovom i promicanjem
ljudskog i narodnog životnog zajedništva te obnovom i obranom uvriježenog
sustava uvjerenja, uz koji su Hrvati stoljećima opstali i ostali na svojoj
zemlji.
rvatska nije mogla
potreban otpor propadanju pružiti pod vodstvom starih liberalnih snaga, a ne će
ga moći pružiti ni pod vodstvom novih liberalnih i liberalističkih internacionalističkih snaga, koje su
došle na vlast o netom održanim izborima. Borba za obnovu Hrvatske i za
preporod hrvatskog naroda može se dobiti samo pod vodstvom nacionalnih snaga, koje će prihvatiti ideju renacionalizacije
svijeta i provoditi doktrine gospodarskog i političkog nacionalizma, kako je on
osmišljen i određen u ovom štivu.
Stoga je u
Hrvatskoj potrebno posvemašnje okupljanje nacionalnih
političkih snaga, kako bi one mogle prevagnuti nad liberalističkim
internacionalističkim snagama, koje od 2000. godine vladaju Hrvatskom.
Ako
hrvatski građani na usiljenom i podmuklo upriličenom referendumu prihvate
predloženi pristup Republike Hrvatske Europskoj Uniji – koja i sama propada pod
udarcima svjetskog slobodnog kapitala putem svjetskog slobodnog tržišta –
Hrvati će se morati rame uz rame s drugim europskim narodima izravno uhvatiti u
politički koštac sa slobodnim svjetskim kapitalom, sa slobodnim svjetskim
tržištem i s liberalizmom kao ideologijom
Nova borba
Hrvata za nacionalno oslobođenje iz samrtnog zagrljaja umiruće Europske Unije i
svjetskog tržišta ubrzat će dolazak novog svijeta općeg, svjetskog
nacionalizma, koji je blizu, na vratima stvarnog, ljudskog svijeta.