ZAGREBAČKA FILHARMONIJA ZA MUZIČKI BIENNALE ZAGREB
petak , 12.04.2013. u 19,30
ZAGREBAČKA FILHARMONIJA ZA MUZIČKI BIENNALE ZAGREB
petak , 12.04.2013. u 19,30 sati
ZAGREBAČKA FILHARMONIJA
LUCA PFAFF, dirigent
IVANA SRBLJAN,
mezzosopran
VEDRAN KOCELJ, truba
MIA ELEZOVIĆ, klavir
LUCA PFAFF, dirigent
With great interest the musical world is following the
development of Luca Pfaff's career; indeed he is one of the most versatile and
interesting conductors of his generation in terms of having an extremely wide
repertoire and innovative programs to offer. Luca Pfaff has conducted the most
important European orchestras including the French, Belgian, Spanish, Greek
National Orchestras, Bayerischer Rundfunk, Südwestfunk, Bamberg, BBC, Northern
Philharmonia, La Monnaie de Bruxelles, Bergen-, Helsinki- Philharmonic,
Tonhalle-Zurich, Suisse Romande, RAI-Rome, Milan, Turin, Santa Cecilia-Rome,
Spanish Broadcasting, Montecarlo, Ensemble Intercontemporain etc. and has
conducted at the following Festivals: Helsinki, Lucerne, Lisbon, Madrid, Paris,
Strasbourg, the Venice-Biennale, Helsinki-Biennale and others. He frequently
conducted productions at Flanders Opera (a.o. the world creation of Giorgio
Battistelli's "Richard III"
1987-1996 he has been musical director of the
"Orchestre Symphonique du Rhin", to which he has contributed
remarkable dynamism in conducting original works both symphonic and lyrical at
Strassburg, Colmar and Mulhouse.
From 1997 he led Masterclasses at the "Conservatoire
National Supérieur de Musique" in Paris.
He also founded and conducte the Alternance Ensemble in Paris. In 1990 he has been appointed
conductor of the CARME Ensemble of Milan and 1992-94 was first guest conductor
of the RAI-Orchestra in Turin (Italy). His last
recordings dedicated to Bartok, Sibelius, Mozart (Gran Partita), Scelsi,
Donatoni and Dusapin have won highest critical acclaim.
He conducted the first performance of works by Berio,
Bussotti, Cage, Castiglioni, Denisov, Donatoni, Fedele, Feldmann, R.Gerhard,
Gorecki, Guerrero, Höller, Ligeti, Lindberg, Maderna, Manoury, Marco, Nunes, de
Pablo, Petrassi, Reich, Schnittke, Scelsi, Taira, Tippett, Takemitsu, Xenakis
and many other.
IVANA SRBLJAN,
mezzosopran
Ivana Srbljan rođena je 1980. godine, a trenutno studira
pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (klasa prof. Vlatke Oršanić).
Izdvajaju se njeni nastupi s orkestorom i zborom Muzičke akademije (ciklusi
pjesama Wesendonk lieder R.Wagnera i
Rückert lieder G. Mahlera, opera Carmen G. Bizeta i
opera Čarobna Frula W. A.
Mozarta, Stabat Mater K. Szymanowskog te oratorij Ivan Grozni S. Prokofijeva), orkestrom Orfelin iz Novog
Sada (Matthäus Passion J.S.Bacha) i drugi. Od kazališnih nastupa se izdvajaju
predstave: Mećava GDK Gavella, Romeo i Julija ’68 kazališta Ulysses, Čarobna
frula HNK. Snima glazbu za film Kenjac
A. Nuića, predstavu Kaligula T. Pandura, i dr. Surađuje sa Zagrebačkim
orkestrom mladih, Zagrebačkim opernim studijom , HR projektom, nastupa u
ciklusima „Mladi za mlade“ i „Virtuoso“.
photos
http://www.google.hr/search?q=IVANA+SRBLJAN,+mezzosopran&hl=hr&client=opera&hs=LlR&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=9ItdUd_BLrPE4gT-h4HoCg&ved=0CEsQsAQ&biw=1024&bih=651
VEDRAN KOCELJ, truba
Vedran Kocelj, truba
Trubač Vedran Kocelj diplomirao je trubu na ljubljanskoj
Glazbenoj akademiji u razredu Stanka Arnolda. Usavršavao se na majstorskim
tečajevima kod Johna Wallecea, Boa Nilsona i Eda Carrola. Na natjecanju mladih
glazbenika u Sloveniji 1999. godine osvojio je prvu nagradu, a na Međunarodnom
natjecanju u Toulonu 2000. godine plasirao se u polufinale. Iste je godine
položio audiciju za Omladinski orkestar Gustav Mahler s kojim je na europskoj
turneji od 12 koncerata nastupao pod dirigentskim vodstvom Pierrea Bouleza.
Zapažene solističke nastupe imao je uz Simfonijski orkestar Hrvatske
radiotelevizije, Zagrebačke soliste, Dubrovački simfonijski orkestar, Hrvatski
barokni ansambl, Simofnijski puhački orkestar Hrvatske vojske, Zadarski,
Varaždinski i Ciriški komorni orkestar. Tom je prigodom surađivao s mađarskim
trubačem svjetskog ugleda Gáborom Boldoczkim. Komornim muziciranjem bavi se
svirajući u Hrvatskom brass kvintetu s kojim je nastupao u Hrvatskoj, Italiji,
Švicarskoj i Kini. Stalan je član Simfonijskog orkestra HRT-a. Redovito snima
za potrebe Hrvatskog radija i televizije, a posebno se istaknuo snimkom
Concertina za trubu, gudače i timpane Borisa Papandopula.
photos
http://www.google.hr/search?q=VEDRAN+KOCELJ,+truba&hl=hr&client=opera&hs=c36&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Y4tdUZPyEqWo4gSF7oGwCg&ved=0CDYQsAQ&biw=1024&bih=651
MIA ELEZOVIĆ, klavir
Mia Elezović
http://hr.wikipedia.org/wiki/Mia_Elezović
photos
http://www.google.hr/search?q=mia+elezovic+piano&hl=hr&client=opera&hs=9Tm&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=zYxdUamEFKPI4ATAhoDoCg&ved=0CD4QsAQ&biw=1024&bih=651
Shin - Ichiro Ikebe: Toward The Voice of J.S .
HGZ, Zagreb,
26.svibnja, 2011. 20:00 h
http://www.youtube.com/watch?v=yzoip7N5-BY
Značajke pijanizma Mie Elezović su temeljene na
senzibiliziranosti umjetnice za izabrano djelo iz opusa skladatelja kojega
uvrštava u svoj koncertni program i
ponudu s razinom kreacije.
To predmijeva osobitu tehničko - interpretativnu izvedbenu
osjetljivost, koja se njeguje i razvija opsegom i volumenom umjetnicine
erudicije, što je usmjerava duhu epohe, skladatelju i opusu kojemu pripada
izabrano djelo.
Naznačene osobine, kao vrline, navode umjetnicu na puni
respekt slojeva vrijednosti djela iz sloga koncertnoga programa, za svaku od svojih izvedaba.
U pristupu je, suptilno njegovanog ritmično - dinamičnog reljefa s postupno i
pažljivo razvijanom tonskom slikom izabranoga djela, što je vrijedna podloga za
doživljajni raspon kromatskih obilja skladbe koja se predstavlja, s gotovo
vizualnom dramaturškom potkom i odjekom u duhu slušateljstva.
The qualities of Mia Elezovic as a pianist are grounded in
her artistic sensitivity to a chosen work of a composer that she decides to
include in her offer or program of concerts with a certain creativity.
It supposes a
particular technical and interpretational sensitivity of performance, which is
cultivated and developed through the scope and volume of its artistic
erudition, that directs the performance towards the spirit of its time, of a
given composer or of the opus to which the work belongs.
The mentioned qualities, like virtues, prompt the artist to
fullyrespect all the layers and values of a work from her composite concert
program, in each of her performances.
In its approach, her performance takes the guise of a subtly
cultivated dynamic and rhythmical surface with the gradually and cautiously
developed tonal image of a chosen work, which becomes a rich foundation for an
opulent, chromatic range of experiences of a composition that is presented in
an almost visual, theatrical pattern, reverberating in the soul of the
audience.
Davorin Kempf (Virje,
1947.) na Muzičkoj akademiji u Zagrebu diplomirao je glasovir 1971. (Stjepan
Radić), dirigiranje 1972. (Igor Gjadrov), te kompoziciju 1973. godine (Stjepan
Šulek). Usavršavao se u kompoziciji (kao stipendist DAAD-a) na Hochschule für
Musik und darstellende Kunst u Stuttgartu 1975.-76. (Milko Kelemen, Erhard
Karkoschka) te na Musikhochschule Köln 1976.-77. godine (Mauricio Kagel,
Joachim Blume, Hans - Ulrich Humpert). Završio je magistarski studij iz
kompozicije/glazbe (stipendija: Fulbright) na University of Iowa, Iowa
City, SAD (Donald Martin Jenni, Kenneth Gaburo) postigavši 1990. godine
akademski stupanj Master of Arts (Music). Godine 1994. i 1997. boravio je (kao
stipendist DAAD-a) na kraćim studijima i istraživanjima na Technische
Universität Berlin,
Elektronisches Studio (Folkmar Hein). Doktorirao je na Freie Universität Berlin, Fachbereich
Philosophie und Geisteswissenschaften (Albrecht Riethmüller) 2006. godine.
Redovni je profesor na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu (u Odsjeku za
kompoziciju i glazbenu teoriju) od 1995. godine. Od 1996. do 2004. godine bio
je umjetnički ravnatelj Požeških orguljaških večeri. Od 1. lipnja 2012. u
dvogodišnjem je statusu rezidencijalnog skladatelja Zagrebačke filharmonije.
Njegove su skladbe izvođene na koncertima i glazbenim festivalima u Hrvatskoj i
inozemstvu (Njemačka, Austrija, Švicarska, Italija,
Portugal, Slovačka, Češka,
Slovenija, Srbija, Bosna i Hercegovina, Francuska, Engleska, SAD, Kanada, Japan,
Rusija, Ukrajina, Irska, Belgija itd.) te u različitim radijskim i
televizijskim emisijama. Njegovu doktorsku disertaciju Symmetrie und Variation
als kompositorische Prinzipien: Interdisziplinäre Aspekte objavila je 2010.
godine njemačka izdavačka kuća Books on Demand, Norderstedt. Autor je glazbenih emisija za
Hrvatski radio. Predavanja o glazbi održao je između ostalog na Institutu Ruđer
Bošković u Zagrebu, Međunarodnom znanstvenom simpoziju CroArtScia2011,
Symmetry: Art&Science u Zagrebu, sveučilištima u Iowa Cityju, Grazu,
Ljubljani i Mariboru, te na međunarodnim kongresima u San Franciscu, Dublinu i
Washingtonu, D.C. Dobitnik je godišnjih nagrada „Josip Štolcer Slavenski"
i „Vladimir Nazor" (1986. i 2012.), diskografske nagrade Porin 2011. u
kategoriji „najbolja skladba klasične glazbe" te nagrada International
Award of Recognition (1991) i Twenty-Five Years Achievement Award (1992)
Američkog biografskog instituta.
Davorin Kempf: Concerto corale, koncert za klavir i
orkestar* (narudžba Zagrebačke filharmonije)
Mia Elezović, klavir